De dieren in mijn achtertuin (Artis) mei 2010

Gestart door Gerda, 2 augustus 2005, 19:27:00

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Riny,

Ja ik weet dat je man kwartels kweekt. 300 stuks is heel wat!!!

Yindee gaat zeker lukken als ze weer naar buiten mag het weekend, een keizerpinguin hebben ze helaas niet in Artis, maar wel de (vrij gewone) zwartvoetpinguins.

Meer verzoekjes??

Groetjes Gerda

margreet

hallo Gerda,

De foto's zijn weer om te smullen, vooral van de degoes, heb geen speciale wensen vind alles wel leuk om te zien.

groetjes Margreet

Lin

Hey,

spaar jij je fotos op ofzo, of ga je elke dag heen? Maar van die degoes vind ik echt geweldig! En van de panter, heel erg mooi!

kan je volgende keer van de schildpadden fotos maken? ik wilde vroeger die ook hebben maar toen las ik dat ze wel een aquarium van 1,50 m x 50 cm voor een koppel moesten hebben. Helaas mocht het toen niet meer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Vroeger heb ik ook schildpadden gehad .
Zomers zaten ze buiten in een klein vijvertje en ín de winter binnen.Langs het vijvertje midden in de zon had ik een stukje met scherpe zand.Daar legden ze hun eitjes.
Dan heb je niet zo'n heel groot aquarium nodig omdat ze dan een soort van winterslaap hielden.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

Hoi Lin,

Ik zal foto's maken van de schildpadden. Ze hebben verschillende soorten, dus .....
Misschien dit weekend al foto's!!!

Groetjes Gerda

Lin

Hoi riny,

Ja dat klopt. Helaas hebben we nu ook geen vijver meer  :'(

Hey gerda,

Ik wacht met smart!

eefje nieuwenburg

ik vind die zilverrug wel zo gaaf!
toen wij er waren zat hij me steeds aan te staren en toen ik me omdraaide om weg te lopen werd ie woest en ramde hij tegen de ramen om daarna keihard door het verblijf te stormen en zo af en toe een klap op het raam te geven.
Echt een macho dus geweldig!
groetjes eefje

Gerda

Hoi Eefje,

Dat doet ie vaak!! Vooral bij vrouwen.
Regelmatig zitten er mensen te tekenen en dan rent hij daar ook ineens naar toe en ramt op het raam. De eerste keer dat je dat meemaakt, schrik je je te pletter. Maar de meeste tekenaars zijn het wel gewend.

Het is een echte macho, zit vaak hangend achter tafeltje wat te eten. Hij lijkt wel een beetje een maffiabaas!!! :D

Maar het is een prachtig beest!!

Groetjes Gerda

Rianne

Hey Gerda,
ik ben gek van 'de grote katten' dus leeuwen, tijgers, panters...
Die gekke degoes, net of ze de polonaise doen!

Gerda

Hoi Rianne,

Ik kreeg laatst een reactie op de foto van de degoes. Iemand vond het net een stokje degoe-sate  :-X :P :o :o
Jouw intepretatie is een stuk diervriendelijker!!!

Ik ga half september proberen de leeuwenwelpjes te fotograferen (dan mogen ze pas naar buiten). Ze hebben ook nog een zwarte jaguar (die zit bij degene die ik op de foto gezet heb), maar die ligt meestal te slapen. En de linxen natuurlijk (niet alleen op de veluwe, maar ook in Artis). Ook is er een tijger met geamputeerde staart. Die zal ik nog wel een keer op de foto zetten (de tijger, niet de staart  :D)

O ja Lin,

Ik ga gemiddeld zo'n drie a vier keer per maand naar Artis. Maar in de zomer wat meer, en nu er jonge dieren zijn helemaal.

Groetjes Gerda

eefje nieuwenburg

Hoi Gerda,
ja idd mijn vriend(die op de foto) die schrok er ook van en die had zo iets van ;wat moet je nou dan ,zit je mijn vriendin te versieren haha.
Ik vind het echt een superbeest!
ook die panter of luipaard iig die zwarte en die gespikkelde die samen zitten zijn geweldig!
ik heb een half uur voor hun verblijf gestaan om ze mooi op de foto te krijgen en dat was moeilijk!want ze bleven heen en weer lopen.
hihi dierentuin avonturen

groetjes eefje

Lin

eefje nieuwenburg

toen was hij nog mijn vriend ;D

ik moet er nog zo aan wennen haha
groetjes eefje

Gerda

Citaat van: eefje nieuwenburg op 18 augustus 2005, 16:35:28
ook die panter of luipaard iig die zwarte en die gespikkelde die samen zitten zijn geweldig!
ik heb een half uur voor hun verblijf gestaan om ze mooi op de foto te krijgen en dat was moeilijk!want ze bleven heen en weer lopen.
hihi dierentuin avonturen

groetjes eefje

Het zijn twee jaguars. En ze zijn echt prachtig. De gevlekte heb ik op de foto, de zwarte is eigenlijk ook gevlekt, maar omdat hij zwart is zie je het bijna niet.
Die zwarte ligt veel te slapen als ik langs kom :-\ En als ie wakker wordt rent hij een beetje rond. Maar de foto komt nog wel een keer. Gewoon een kwestie van veel geduld hebben!!!

Groetjes Gerda

Riny

Hallo Gerda
Eigenlijk vind ik dat de directie van Artis jou wel een gratis jaarkaart mag geven.
Al die mooie reclame die jij voor de dierentuin maakt.
Stel het maar eens voor.
Groetjes Riny ;D ;D ;D