23 mei 2024, 21:44:52

Niezen en piepen

Gestart door Rianne, 31 oktober 2005, 23:37:44

« vorige - volgende »

Rianne

Mijn kleine valkje Nayana ging zojuist flink fladderen in de kooi om haar energie kwijt te kunnen.
Daarna ademde ze wat sneller maar kwam er een geluid bij. Niet echt piepen, meer alsof ze verkouden is en dat het wat rommelt. Ze slaapt verder wel op 1 pootje en zit aan de medicijnen voor een ontsteking en diarree.
Wat zou dit kunnen zijn?

Paul

Hoi Rianne,

Als ze zich erg inspannen word de ademhaling vaak ook een stuk sneller en als ze dan al niet helemaal 100% zijn dan kan je wel eens geluidjes horen.
Waarvoor heeft ze nu die medicijnen is dat voor een luchtweginfectie ?
Want daar kan zoiets wel op duiden met vreemde geluiden na inspanning.

Groetjes, Paul

Rianne

Het is hetzelfde valkje waarmee ik naar de DA ben geweest voor dat dikke oogje. De medicijnen zijn ontsteking remmend dus je zou zeggen dat als ze iets met de luchtwegen heeft dat het daarvan ook over zou gaan.
Als ze gewoon zit zoals nu hoor ik niks.

De verdikking bij het oogje is al bijna helemaal weg, je ziet er niks meer van.

Paul

Hoi Rianne,

Ik zou het toch even goed in de gaten houden want vaak verbergen ze dat ze ziek zijn en merk je het pas op momenten dat ze sneller adem halen bijvoorbeeld.
Je zou anders morgen dr Feld even kunnen bellen en vragen wat hij er van denkt.
Als ze voor dat oogje antibiotica krijgt kan dat ook best wel eens helpen voor een andere verborgen klacht maar ik weet niet of het antibiotica is wat je gekregen hebt.

Groetjes, Paul

Rianne

Ik weet ook niet hoe het heet. Het is een geel poeder waarvan ik een mespuntje moet oplossen in een klein beetje water.
Al zou ze papegaaien ziekte hebben zou het daartegen ook werken. Dus dan werkt het tegen ontsteking, diarree en dus ppgz.
Ze zit hier binnen, niet koud, niet op de tocht en momenteel alleen in de kooi. Ze eet en drinkt ook goed en slaapt nu met de kop tussen de veren.

Paul

Hoi Rianne,

Als het tegen papagaaienziekte helpt zal het toch een antibiotica zijn want dat dood de bacterien die de ziekte veroorzaken.
Je kan het altijd even goed in de gaten houden en als het goed is dan is dat met die medicijnen een kuur die je in elk geval goed af moet maken.

Groetjes, Paul

Rianne

Ja dat ga ik zeker doen! Ik ben vrijdag begonnen en moet het elke dag verversen, 10 dagen lang. En dat doe ik dan ook echt. :)

Riny

Hoy Rianne
Dan hoop ik dat Nayana na die 10 dagen helemaal opgeknapt is,en je geen vreemde piepjes meer hoort.
Groetjes Riny :D :D :D

bobbie

Citaat van: Rianne op 31 oktober 2005, 23:48:36
Ik weet ook niet hoe het heet. Het is een geel poeder waarvan ik een mespuntje moet oplossen in een klein beetje water.



Hoi Rianne,

Ik hoop ook dat ze snel weer in topconditie is.

Betreffende de quote:

Het is toch wettelijk verplicht een medicijn met de naam/stofnaam op de verpakking te leveren  en niet "blanco" ?

Groetjes, Nel :)

Rianne

Ik denk dat dat poeder in grote verpakkingen komt en dat ze het daarom in een klein potje doen. De DA heeft het wel gezegd maar zulke moeilijke termen kan ik niet onthouden ;)

Rianne

Ik kan nou niet zeggen dat het minder wordt. Ze eet en drinkt nog steeds goed en slaapt op 1 poot met de kop tussen de veren...