12 mei 2025, 21:32:44

de nesten van biggles en sparky

Gestart door moonwitch (diana), 11 mei 2003, 21:31:30

« vorige - volgende »

linda

hoi,
eindelijk eens een berichtje van een verloren zoon die terug thuis komt. Ik ben heel blij voor jullie dat harry weer terug is .jullie hebben geluk gehad want als ik die andere verhalen lees , dan is het een uitzondering dat hij terug naar huis komt.lieve groetjes linda

Stijn dc

hello

dat is dus weer je tweede geluk!!
eerst vliegt je roodrugmannetje weg, en die je dan ook weer  terugvind! en nudit weer!!
ik ben heel blij dat je je jonkie weer terug hebt!!!
toch vreemd hoe ze altijd weer de weg terug vinden!!

SDC:D

anika_en_spirit

hoi hoi diana,

wat een mazzel en een geluk zeg !!
ik ben blij voor jullie dat harry weer thuis is.
gelukkig ook zonder verwondingen enz.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Ellen

7 augustus 2003, 16:18:16 #243 Last Edit: 7 augustus 2003, 17:11:25 by Ellen
Jeetje Diana wat een verhaal zeg.
Helemaal te gek.
Dit mag wel een klein wondertje genoemd worden.
Die kleine gaat zekers nooit  meer de deur uit?......... :D
Die ga je lekker zelf houden!

Groetjes Ellen.

Mandy

OOooooo meid wat fantastisch voor je! ;D
Ik zit hier gewoon met een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen omdat ik het zo geweldig vind!
Wat een avontuur heeft kleine Harry gehad en wat goed van 'm dat ie z'n thuis weer heeft gevonden. Wat zal tie blij geweest zijn dat ie weer eten kreeg, want dat had ie anders nooit overleefd! ::)
Zorg maar goed voor kleine Harry! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

heej Diana,

Ooo wat geweldig zeg, dit had je zelf natuurlijk ook neit meer verwacht, en dan komt hij opeens. Echt geweldig.
Je hebt echt mazzel gehad, dat hij terug is gekomen.

groetjes Lique

en geefharry maar een grote kus van me.

daan

Hey Diana,

OOOOhhhhhhhhhhhh wat een geluk heb je toch meid.
Harry weer back in town, gelukkig zeg. ;)
Ik zat het verhaal gister nog aan mijn moeder te vertellen. Nou die zal ook wel zeggen zo die heeft geluk zeg.
Echt gweldig voor jullie, nou die gaat nooit meer weg die kleine harry !!!! :)
Geluksvogel hahahahahha

Knuf Daan

Karin

Ooo, wat een geluk Diana ! En dat het valkje zomaar 2 dagen zonder eten heeft overleeft. Geweldig hoor !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Diana,
Wat goed dat ie toch nog teruggekomen is want anders had ie het denk ik niet gered omdat ie nog niet zelf goed at .
Hij zal toch wel steeds in de buurt gezeten hebben en hij had natuurlijk best erge honger na 2 dagen en dat is wel je geluk geweest denk ik :-)
IK had ook nooit verwacht dat ie pas na 2 dagen weer terug zou komen want eigenlijk hoopte ik dat ie eerder terug zou komen zo gauw ie honger zou krijgen.
In elk geval is zijn avontuur toch nog goed afgelopen en hij heeft zeker veel vliegervarind opgedaan in zijn korte ontsnappingspoging :-)
Geef hem van mij ook maar een flinke knuffel :-)

Groetjes, Paul

moonwitch (diana)

11 augustus 2003, 00:40:32 #249 Last Edit: 11 augustus 2003, 00:41:45 by moonwitch
hoi allemaal

Met harry gaat het harstikke goed, hij is z'n avontuur weer vergeten.
Inmiddels heb ik sinds donderdag nieuwe vogels nl een koppeltje chineense dwergkwartels en een jonge witmasker valkje van ongeveer 7 weken oud en de naam is Luna. Volgens de man in de dierenwinkel was het een pop, maar ik wacht de eerste rui wel af dan weet ik het zeker. Het maakt me niet zoveel uit wat het is. Ik vind hem/haar harstikke mooi.
Vandaag is Luna voor het eerst uit de kooi en ondanks het klungelig vliegen ( tegen het plafond en raam) kon ik Luna wel al op de hand nemen. Ik ben echt heel blij met Luna.
Ook met bodie (grijze roodstaart papegaai) gaat het steeds beter. Ik kan al met mijn hand in de kooi om bodie te voeren uit de hand, en als ze eten wil dan fluit ze fjjjjuuiiiit fjuuuuiiiiiiw, net alsof je naar een mooi meisje fluit, ze krijst ook niet meer maar begint steeds meer te fluiten. en dat na ongeveer 4 weken.
Ook heeft biggles ondertussen alweer 5 eitjes gelegd, maar aangezien ze al 3 nestjes heeft gehad heb ik de eitjes iedere keer verwijderd. Het is nu wachten op het laatste jong om het nestblok te verlaten en dan kan het nestblok worden verwijderd tot volgend jaar.
Foto's komen nog hoor maar dat duurt bij mij de laatste erg lang.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

moonwitch (diana)

Hallo allemaal

Ik durf het haast niet te zeggen, maar vandaag is sparky weggevlogen uit de voliere.
Ik had de vogels gierst gegeven en een knabbelstok, en toen ik eruit stapte en me omdraaide om de deur te sluiten, was sparky al half uit de deur. Deur dicht doen kon niet want dan zat hij er met de kop tussen en terug duwen had ook geen zin. Hij glipte zo tussen m'n handen door de vrijheid tegemoet. Hij draalde nog even in de tuin en vloog toen hoger. Draaide nog een paar rondjes boven het dak en was toen verdwenen.
Het beroerde is dat het jongste jong van 4 1/2 week oud nog volledig door hem gevoerd werd. Biggles was alleen nog maar bezig met eitjes leggen (gisteravond nr 6, en ook weer weg gehaald).
Ik hoop dat hij terug komt, op het geluid van de andere valkjes en natuurlijk zijn partner biggles. Maar ik heb de hele dag geen fluit of piep van hem gehoord, dus ik weet niet of hij nog in de buurt is.
Ik hoop dat het geluk me niet in de steek laat, m'n andere 2 heb ik ook terug gehad, maar dat waren natuurlijk wel erg jonge vogels.
Duim voor me dat het geluk aan mijn kant blijft en dat sparky alsnog naar huis terug komt.
Ik voel me echt ellendig omdat het mijn schuld was, ik stapte uit de voliere.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

Hoi Diana,

Oo wat erg weer zeg.
Ik hoop voor je, dat je net zoveel geluk hebt, als met de andere 2 vogeltjes.
Als Biggles het niet aan kan, om alleen te voeren, zal je zelf in moeten grijpen.
Al is het niet makkelijk allemaal.
Hopelijk komt hij gauw weer terug gevlogen...

Succes!!!

Groetjes Lique

Mandy

Ik reageerde net al, maar oeps, nog jongen die gevoerd worden ook! Verdorie toch! Ik hoop ook dat Biggles het dan alleen verder kan. Ze zijn gelukkig niet erg jong meer en kunnen al best zelf wat gaan eten, bij mij begonnen ze rond die leeftijd al wel zelf te eten, dus wie weet gaat ie zelf ook wat knabbelen uit nood? En anders moet je inderdaad meehelpen en wat bijvoeren.
En je moet je eigen niet schuldig voelen joh, het is gewoon domme pech, een vervelend ongelukje, dat de beste van ons kan overkomen.
Hopelijk komt ie op het geluid van de vogels af en vindt ie z'n thuis weer terug.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

hoi diana b

wat ***** voor je!
ik duim dat tie terug komt!
en niet de moed opgeven hoor!
3x is scheeprecht!

groetjes diana w

Speedy

Wow Moon, wat breng je toch allemaal spannende verhalen hier naar ons zeg.....poeh....weggevlogen en weer terug en nu weer 1 weg....o o o.....ik hoop zeker weten, dat ook deze terug gaat komen.
Laat de anderen maar flink roepen.
En wie weet ,heeft het jong hem wel iets verteld over hoe mooi het zo hoog is.
Stel dat hij terug komt, dan heb jij redelijk tamme valkparkieten, dan kun je net als een duivenmelker je valkparkieten houden  :D :D :D
Laat je ze zo af en toe lekker de vrijheid in.

Nee zonder dollen, ik schrik er steeds van hoor en moet er niet aan denken dat het mij ook zal gebeuren.
Morgen misschien toch nog een happy end.
De kleine heeft het gelukkig ook gered.

Groetjes,
Trudie