17 mei 2025, 01:14:30

de nesten van biggles en sparky

Gestart door moonwitch (diana), 11 mei 2003, 21:31:30

« vorige - volgende »

daan

Hoi Diana,

Ja zonde he als het 5e jonkie het niet haalt is erg triest ja.
Ik heb er nu ook 4 en bij mij is de 5e ook overleden.
Bij mij is de oudste nu 10 dagen oud. En ze doen het ook erg goed.  :)

Mooie foto's zo ga zo door. Wat een moppies zeg.
Succes he'.  ;)

Knuf daan

Mandy

21 juli 2003, 18:49:22 #211 Last Edit: 21 juli 2003, 18:54:06 by Mandy
Hoi Diana,

Leuk die fotoreportage! ;)

En Bodie is nog wel jong zo te zien aan de donkere oogjes, leuk hoor, ik heb er ook zo een.
Chico en onlangs officieel een pop, vastgesteld via DNA onderzoek, ik was gewoon nieuwsgierig. :P
Maar de kweker waar ze vandaan kwam dacht dat al. Ik heb haar ook altijd als een pop beschouwt, maar de laatste tijd ging ze ineens zo veel praten en nadoen dat ik toch ging twijfelen.

En Ellen, kijk eens hier hoe lief;

Dit is een foto van vorig jaar, toen was ze een half jaartje en had ze ook nog van die donkere oogjes. 8)

Maar ze heeft ook wel eens in mijn lip gehangen hoor! :o
Je moet ze goed kennen, want het zijn eigenlijk net kleuters met een eigen willetje en ze willen niet altijd kroelen en kussen hoor. Maar als je ze een beetje kent weet je vaak wel wanneer ze iets wel of niet willen. ;)

Ze is helemaal gek van de telefoon;

En ik ook als ze 'm op volume 10 na doet! :D

Hier zie je trouwens goed hoe d'r ogen nu zijn, veel lichter, wit-geel eigenlijk. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Ahhh wat een mooie foto joh van jou en die grijze roodstaart
aan je lip hahahahahah...........kijk maar uit :D

Ik meen mij nog een verhaal te herinneren van mijn tante
met haar papagaai. Alles pais en vree en altijd in love die twee.
Behalve als ze eens een keertje alleen wegging en wat later
thuiskwam dan normaal.  Was kiki hevig gepikeerd.
Eens een keertje zo erg dat ze zogenaamd kusje gaf maar
gelijk even lekker in mijn tante's lip beet.
Was net een hazelip geworden. Gewoon overdwars een
scheurtje............................ :D
Daarna was het goed. ( we moesten er achteraf wel om lachen)
zo scheterig.

Ik vind het een mooie grijze roodstaart. Veel plezier ermee.
Groetjes Ellen.

anika_en_spirit

hoi diana,

jammer dat de 5de het niet heeft gehaald, maar gelukkig heb je de andere 4 nog. en dan je grijze roodstaart nog om ook tam te maken. lief hoor die grijze roodstaarten, ik had er ook bijna 1 gehad maar heb het toch maar niet gedaan.
succes met de andere 4 jongen.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Sparkle

22 juli 2003, 23:16:36 #214 Last Edit: 22 juli 2003, 23:17:16 by Sparkle
Hoi Diana,

Wat een leuke foto's zeg!!! Vooral die van biggels en sparky op het nest! Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat met het nestje (ondanks de 5e die is overleden ???)
Met sparkle gaat alles nog steeds heel goed. Ze heeft al een mooie kuif gekregen. Ze vloog laatst uit zichzelf naar boven toen ik aan het douchen was. Even dacht ik....... nu wil ze er ook wel onder maar ze kwam niet verder dan mijn hoofd!! :D Ze heeft nu haar eigen kettinkje zodat ze die van mij niet meer probeerd open te breken! :D NOu ja ze probeerd het evengoed nog wel hoor! Ze komt trouwens ook als ik haar roep!! Erg leuk hoor allemaal. Nou ik hoop dat ik snel weer een keertje kan langs komen. Nu de eerste tijd even niet omdat ik met mijn afstudeeropdrachten zit! Nog even doorbijten dus!!! Nog succces met het tam maken van de bodi!

Groetjes van Sparkle en SUZanne

moonwitch (diana)

hoi allemaal

Allereerst bedankt voor jullie reaktie's weer, het is altijd leuk als iemand reageert.
Voor daan: ook erg jammer dat bij jouw er ook eentje is dood is gegaan, en hopelijk blijft het bij jouw ook verder goed gaan.

Voor mandy: Eigenlijk was ik altijd erg bang voor papegaaien omdat ze zo'n grote snavel hebben, maar toen hadden mijn buren er een die ze nog met pap moesten groot brengen, en ik was verkocht. Nu is Bodie niet zo heel jong want haar/zijn ogen zijn al lichter gekleurd maar nog niet gelig. Ook kom ze/hij niet bij een kweker vandaan maar uit een dierenwinkel die voornamelijk vogels verkoopt. Dit was best wel eng kopen want je weet tenslotte niet waar zij/hij vandaan komt. Bodie zat in een grote kooi met nog een aantal andere grijze roodstaartpapegaaien, volgens de winkel is bodie een maand of 8. Ik heb haar op mijn gevoel uitgekozen. Bodie is nu 2 weken bij ons en ik kan haar al door de tralies voeren dus ze heeft al vertrouwen in mijn hand. Ook begin ze al een beetje geluiden na te doen en gelukkig is het wel een speelse nieuwsgierige fluitende vogel en niet zo'n krijserd. Maar het blijft een feit dat je beter een vogel bij een kweker kan kopen dan in een dierenwinkel. Maar ik denk wel dat het goed komt met Bodie, en dat we vrienden zullen worden.
Die foto's van jouw en kiki zijn ook erg leuk. Zo'n band hoop ik ook met bodie op te bouwen.

Voor ellen: Leuk verhaal van je tante, maar ik hoop niet dat het mij zal overkomen. Het laatste nestje groeit goed. Mijn 2 valkjes die nog los in huis wonen zitten ook wel eens op de kooi van Bodie en dat vind ik niet zo'n goed idee, want een pootje zijn ze zo kwijt met zo'n grote snavel als die van bodie. Het is nu echt oppassen.

Voor suzanne: Heel veel sterkte met je afstudeeropdrachten. Het lijkt me erg moeilijk concentreren met deze warmte. De jonkies beginnen al kleur te krijgen en zo te zien zijn er sowiezo 2 gepareld 1 grijs en de ander weet ik het nog niet.
Ik kom graag weer gauw naar sparkle kijken, maar jij mist nu ook een groei van het nestje, dus ik hoop dat je ff tussendoor kunt aanwippen om het nestje te zien.

Groetjes allemaal diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

moonwitch (diana)

25 juli 2003, 01:56:31 #216 Last Edit: 25 juli 2003, 01:58:28 by moonwitch
hallo allemaal

het 3de en laatste nest (van dit jaar) van biggles en sparky groeit goed. En als ik me niet vergist zijn er 3 gepareld en 1 grijs valkje ;D. Echter wat ik gister weer zag was, biggles en sparky waren alweer aan het wipwappen :o, en daar ben ik echt niet blij mee :(. IK probeer hen te  beschermen tegen teveel nestjes, en zij zijn dus weer gewoon bezig met het maken van een 4de nestje >:(. Ik wil hen niet verliezen aan hun paardrift. Dus mochten er van dit .... eitjes komen zal ik ze weg moeten halen :(.
Om eerlijk te zeggen hoop ik dat er geen eitjes meer komen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

Hoi  Diana,

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, dat je met ongeloof
naar die wipwap zit te kijken. Nog een nestje?
Hahaha................Er komt geen eind aan op deze manier.
Lijken wel konijnen. Wat voor voer geef jij ze?

Heel veel groetjes Ellen.

Stijn dc

hello

volgens mij doen ze het gewoon voor de lol :D
nee, een vierde nestje lijkt mij ook wel wat overdreven!
dan zouden de jongen pas tegen september uitkomen, nee later zelfs nog!
en ze zitten buiten zeker!!

SDC:D
p.s. hoei shet trouwens met de roodruggen?

moonwitch (diana)

hoi stijn

Met de 2 roodruggen gaat het erg goed ze zijn echt een paartje geworden, wie weet misschien volgend jaar een nestje. Binnenkort maak ik wel een foto van die 2 en zet hem wel hier neer.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Stijn dc

hello

goed goed dat ze al echt een paartje zijn geworden, dat is precies typisch voor roodruggen, want mijn lutinos zijn ook altijd bij elkaar!!

SDC:D

moonwitch (diana)

hoi allemaal

Ik ben erg geschrokken van de week want wat lag er tussen de 4 jonkies in het blok? Alweer een eitje van biggles en sparky. Vandaag lagen er inmiddels 2. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen.
1 is er iemand die belangstelling heeft voor deze eitjes?
2 eitjes gelijk weghalen en weggooien (zijn zeer waarschijnlijk bevrucht, heb het koppel weer zien paren, verschillende keren)
3 allen eitjes laten liggen tot ze uitgelegd is en dan alles in een keer weg gooien.
Ik wil namelijk niet dat mijn valkjes eraan onder door gaan, om iedere keer weer een nest jongen groot te brengen.
Dit wordt namelijk het 4e nestje zonder tussen pauze.
De jongen zijn nu ongeveer zondag 3 weken oud, dus het blok kan ik ook nog niet echt weghalen.
Ik hoop dat iemand dit leest en er een antwoord op kan geven. Ik wordt een beetje radeloos met de voortplantingsdrift van biggles en sparky.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Mandy

Poewéé, dat kan ik me voorstellen, 4 nestjes is inderdaad erg veel en niet verstandig, als ik jou was zou ik die eitjes weghalen, kapot maken en weg gooien. Of je zou nog heel snel iemand moeten vinden die een koppeltje op eieren heeft waar ze bij kunnen?
Je 3e optie vind ik niet verstandig, want als er nog 2 of meer eieren komen en ze zijn bevrucht dan kan er in het eerste eitje al leven zitten... Het is dan nog geen valkje met snavel en veren, maar als je goed naar een bevrucht eitje kijkt van een dag of 3 oud dan zie je een klein rood stipje van waaruit een aantal rode strengen komen die elkaar dan weer verbinden en er een soort cirkel om dat stipje heen gevormd lijkt. Toen ik de laatste keer dat eens stond te bestuderen zag ik dat rode stipje heen en weer gaan, kloppen, als een hartje... :P Ik zou dat niet kapot kunnen maken... :-/
Succes met je keuze en de jongen die je nu hebt. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Hoi Diana

Actieve valkjes heb je  ;D Moeilijk hoor, maar je kunt ze ook als je niemand kunt vinden voor de eitjes ( maar als je ze weg haalt, gaat ze er dan niet nog meer leggen ? ) aan beide kanten de eitjes inprikken met een naald. Dan ontwikkelen ze zich niet. En ik weet niet of iemand ervaring heeft met nepeitjes ? Trappen valkjes daar in ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sparkle

Hoi Diana,
Ik heb nu mijn laatste nachtdienst. Ik denk dat ik dinsdag wel even langs kom! Je had het laatst over een vogelenbeurs, waar wordt die ookal weer gehouden?? Arjan en ik willen er ook graag heen.
Hoe is het nu met het nestje? Wel een dilemma he die 2 extra eitjes! Ik was nog langs geweest en toen zagen Allan en ik ze! Er waren weer twee van die boefen ontsnapt :D :o, ze gingen deze keer wel makkelijk terug in de foliere.

Nou tot dinsdag!
Groetjes Sparkle en Suzanne