16 april 2024, 15:04:17

anti parasiet

Gestart door k_van_wilgenburg, 1 augustus 2005, 21:50:34

« vorige - volgende »

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik was vanmiddag in een dierenwinkel.
En ik zag daar spul staan anti parasiet.
Ik wilde het eigenlijk al gaan kopen.
Toen mijn vriend zei dat ik beter even hier kon vragen wanneer en hoe vaak je dat moet geven aan je valkje.
Ik weet niet of ze dit op dit moment wel nodig hebben.
Ik weet alleen niet zo gauw meer wat het merk was.
Het was ongeveer 3,79.
Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.
Groetjes karin marco en de valkjes.

Karin

Dat zal van bogena zijn, drppels in de nek. Schijnt een hele vieze plek te geven. Ik zou ze gewoon 1 of 2 x per jaar ontwormen met druppels door het water heen, bij de dierenwinkel te koop.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

syl

het is inderdaad van bogena, het geeft een vette plek in de nek maar dat is na een dag weer weg. het is voor ontwormen en tegen alle soorten mijten. normaal is 2 keer per jaar voldoende, maar als je valkjes wormen of mijten hebben moet je het na 4 weken nog een keer geven. mag niet toegepast worden op jonge vogels (staat niet op het doosje) maar dat heb ik nagevraagd bij feld.

groetjes syl

k_van_wilgenburg

Hallo
Onze valkjes hebben geen mijt.
Maar ik had hier regelmatig over gelezen en dacht dat het miss
ook geen kwaad kon om het te geven aan onze valkjes
groetjes karin marco en de valkjes

Kolkkie

Hoi,

Ik heb anti-parasiet in huis (van Bogena vlgs mij). In de verpakking zitten 2 pipetjes (1 pipet per valkje).
Als je veel valkjes hebt, vind ik het een vrij kostbare aangelegenheid.

Ik weet niet wat jij voor een spul hebt gezien?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marco

Je moet niet te veel lopen leuren met middeltjes tegen allerlei parasieten en met vitaminen.
Ten eerst kost dit veel geld en ten tweede betwijfel ik of de beestjes hier sterker van worden.
Zelf geef ik mijn vogels 2x per jaar een wormen kuur d.m.v. rechtstreekse toediening en natuurlijk alle vogels die komen en gaan.
Vitaminen krijgen ze bij mij nooit, behalve de vitaminen die in de verstrkte voeding zit.
Een maal per jaar, meestal in de kerstvakantie maak ik de voliere en de broedblokken schoon met Halamit.

k_van_wilgenburg

Hallo
Bij ons krijgen ze ook de vitamine die al in het eten zitten.
Maar wij kopen daar niets spreciaals voor.
We zorgen wel dat ze een beetje gevarieerd eten hebben.
Ik wist ook niet dat je valkjes moest ontwormen.
Ik zag dat spul en dacht dat ik het beter eerst hier kon vragen voordat ik dat dus ga geven.
Maar het is dus wel o.k als je 1 a 2 keer per jaar dat spul evt door het water doet??
Groetjes karin marco en de valkjes

Marco

Afhankelijk hoe je je valkjes houdt.
Zitten ze binnen dan zou ik me niet zo druk maken over wormenkuren en vitamines.
Zitten ze buiten dan toch maar 2x per jaar een wormenkuur,evt. 1x door het drinkwater en 1x rechtstreeks d.m.v. een pipetje.

Kolkkie

Hoi Marco,

Ik had dat vorig jaar in huis gehaald omdat ik dacht dat Punky misschien een soort mijt bij zich had.
Achteraf gezien was het dus wat anders en het middel heb ik ook nooit gebruikt.

Omdat ze wel eens groenvoer van buiten krijgen (muur) heb ik ze pas geleden voor de zekerheid wel een wormenkuur gegeven.

Verder geef ik ze geen vitamines ed. Dat scharrelen ze in hun gewone voer wel bij elkaar.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

k_van_wilgenburg

hallo
onze valkjes zitten over het algemeen binnen.
Maar ze gaan met mooi weer wel naar buiten toe.
Dan rijden we ze gewoon met kooi en al naar buiten toe.
Groetjes karin marco en de valkjes

Peter

Hoi,

Wij ontwormen de binnen vogels eigenlijk nooit, de buiten vogels  twee keer per jaar. Anti parasiet werkt helaas niet preventief, je hebt het alleen nodig wanneer je mijt hebt. En het werkt denk ik ook niet tegen verdermijt (welke wel veel voorkomt), verdermijt leeft op de veren en de veren groeien zo langzaam dat een middel van "binnen uit" hier geen grip op heeft. Een spray werkt daar wel weer goed bij.

Groetjes,
Peter

Rianne

Hoi Peter,
dat wou ik net vragen, maar je hebt het antwoord al gegeven.
Welk anti mijt middel is het beste? Werkt bogena goed of toch iets bij de dierenarts halen?