Wat voor beplanting kan er in een buitenvoliere

Gestart door Ed, 1 augustus 2005, 16:51:55

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Allemaal,

Ik ben verplan een buiten voliere te maken maar wou wel graag wat beplating er in zetten. Heeft er iemand suggesties wat voor beplanting er in een voliere kan om het wat natuurlijker te maken.

Groetjes
Ed

Bianca

bamboe, gras, bottelroos, wilgje, appelboompje, paardebloemen, kamille, vogelmuur, distel, parapluplant je kunt ook kijken onder het topic planten links in de navigatiebalk.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Sam1990

wilgen mogen maar eker geen treur of krulwilgen want ik heb er nl. 16 jongen van dood

Mandy

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ed

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties ik ben er wat van op gestoken maar kan moeilijk een knotwilg in me voliere plaatsen. Denk ik treur wilg wist ik al ik er zat in mijn straat staan als dat er zo een is met van die hangende takken net als lianen. waar je aan kan slingeren. En volgens mij zijn dat ook paastakken.

Groetjes
Ed

Mandy

Ik heb al vaak genoeg van die paastakken gegeven en tot nu toe gelukkig zonder problemen.
Ik kan ook nergens vinden dat ze giftig zijn.
Ik heb zelfs een tak hier in de tuin en in de gemeentetuin gezet om te laten groeien voor m'n vogels.
Ook mijn roodstaart Chico heeft al regelmatig zo'n tak gehad. Dus wat nu, niet meer geven dan? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ed

16 augustus 2005, 22:36:21 #6 Last Edit: 17 augustus 2005, 06:41:24 by Ed.V
Hoi Mandy,

Ik heb even gegoogled en het resultaat is dat de paastakken geen treurwilg zijn maar het is deze wilg.

Naam: Salix babylonica ´Tortuosa´
Nederlandse naam: krulwilg, kronkelwilg

Familie: Salicaceae
Synoniem: (Salix matsudana ´Tortuosa´)

Bloeitijd: 4
Bloemkleur:

Hoogte min-max: 5-10
Bladeren: lijn- tot lancetvormige, 5-10 cm

Dus deze kan je geven ik geef ze zelf takken van een knotwilg en heb daar ook geen problemen mee gehad.

Groetjes
Ed

S. Cot

Vertel eens over die krulwilg die niet mag?
Ik geef mijn parkieten regelmatig krulwilgentakjes en paastakjes, maar ze hebben daar nooit iets aan overgehouden.
Nu schrik ik wel , ik heb net een krulwilg in de tuin gezten voor de kweek van zitstokken voor in de voliere.
Ze hebben er wel van gegeten, nu.
Had het geen andere oorzaak dat die jongen stierven?
Wie kan mij zinnige informatie geven?

Ook de krulhazelaar doet het goed bij mijn donderstenen.

Dick_R.

17 augustus 2005, 03:54:45 #8 Last Edit: 17 augustus 2005, 04:09:20 by Dick_R.
...zelf eventjes verwijderd.

Ed

Hoi S.Cot,

Niemand zeg dat je geen Krulwilg mag geven maar er was even de gedachte dat paastakjes van een treurwilg zouden zijn maar dat is niet zo paastakjes zijn takjes van een krulwilg en daar is tot zo ver ik weet niks mis mee.

Het enigste wilg die je niet moet geven in een Treurwilg deze zijn giftig.

Groetjes
Ed

Peter

Hallo,

Wij hebben meer dan 2 jar krulwilg in de vlucht gehad, totdat iemand hier kwam van de PS Holland en meldde dat krulwilg niet mocht. Later hoorde ik via een iemand ook nog eens dat krulwilg één van de weinige wilgensoorten is die ze niet mogen.

Het heeft wel twee jaar in de vlucht gehangen zonder problemen.. Misschien is het verhaal ook ontstaan omdat paastakken misschien bewerkt zijn met iets zodat ze langer goed blijven in huis en daarna niet gevoerd mogen worden. Wij houden het alleen nog bij knotwilg en berk.

Groetjes,
Peter

Ed

Hoi Peter,

Als je het nou twee jaar in de vlucht heb hangen zonder dat er ooit een valkje ziek van is geworden dat zeg toch al genoeg.

Ik heb uiteraard weer even zitten googlen en ik kan niks vinden dat hij giftig is wel dat een hoop mensen ze aan hun vogels geven. Ik kom maar een giftige wilg tegen en dat is een treurwilg.

Groetjes
Ed

Peter

Hoi Ed,

Het klopt wat je zegt over de krulwilg, ik kan het ook nergens op schrift terug vinden dat het giftig is.

Groetjes,
Peter

Ed

Hoi Peter,

Ik heb nog even door gezocht maar ik kan echt niks vinden alleen een treurwilg die is echt giftig maar de krulwilg niet zover ik het kan vinden.

Groetjes
Ed

Karin

Ik geef al jaren krulwilg zonder problemen. Nu vooral knotwilg, omdat mijn krulwilg dood is en hij wel erg groot werd. Ik plant dus geen nieuwe  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves