10 mei 2025, 22:57:34

aanschaf + beperkingen

Gestart door Nielsb, 30 juli 2005, 17:02:04

« vorige - volgende »

Nielsb

Ik zou zelf een valkparkiet willen aanschaffen, maar nou zijn er een aantal beperkingen.

Zelf hebben we al 2 katten dus de plaats waar hij/zij zou kunnen staan is beperkt tot mijn slaapkamer.

Nu heb ik er zelf niet zoveel problemen mee, gordijnen die geen licht doorlaten. en het is een redelijk ruime kamer waar ie rondjes zou kunnen vliegen.
Nou heb ik wel gemerkt dat zo een valkparkiet nogal wat kan gaan fluiten.

Ook ga ik in september weer naar school, maar ben ik wel vaak in me kamer aanwezig als ik niet op school ben. Om er nu gelijk 2 te kopen is weer iets te veel.  Maar om er 1 te hebben lijkt me echt wel leuk

Heeft er iemand ervaring hiermee, ik weet dat het al eerder gepost is maar de meeste tips die gegeven werden was om er 2 aan te schaffen.

Aangezien ik nog nooit een valkparkiet heb gehad wil ik er dus echt maar 1 hebben waar ik goed voor kan gaan zorgen.

Karin

Tja, en toch krijg je van mij weer het zelfde advies hoor : neem er 2 ! Want als je op school zit zit je valkje alleen en zal het doodongelukkig worden op je slaapkamer. Valkparkieten zijn nou eenmaal groepsdieren en je kunt er alleen één houden als je echt heel erg veel thuis bent, niet werkt, niet op school zit enz. En dan nog zou ik er 2 nemen  ;) Hou er ook rekening mee dat een valkparkiet ( de man vooral ) vanaf dat het daglicht wordt gaat fluiten. Die van mij beginnen om 6 uur 's morgens ! Ze zitten niet op de slaapkamer, dus ik heb er geen problemen mee, maar als ze naast mijn bed zouden staan zou ik er wel anders over denken  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Niels,

Ik kan ook alleen maar beamen dat je er het beste meteen 2 kunt aanschaffen.

Wat betreft de slaapkamer heb ik er een hele ruime ervaring mee, hier loopt 1 kat in huis (waren er 2).
Tot begin dit jaar hem ik nl. altijd met mijn valkjes samen geslapen, maar inmiddels heb ik er een kamer bij waar ik nu in slaap.

Bij mij viel het 's ochtends wel mee wat lawaai betreft, maar ik moest wel mijn luxaflax wel dicht hebben.
Als het maar enigzins open staat dan was het meteen een fluitconcert.
Het is wel aan te raden om je valkje 's nachts in de kooi te houden.
Mocht je ze los laten zitten dan kunnen ze onder je dekbed kruipen met alle gevolgen van dien.

Mocht je nog wat vragen hebben, stel ze maar gerust.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

angelina

Hoi.

IK heb er ook een aantal maandjes 1 gehad.
Ging over het algemeen wel goed maar alleen is maar alleen zullen we maar zeggen.
Als hij alleen zit terwijl jij er niet bent gaat hij zich waarschijnlijk vervelen en dat kan zich uiten in zichzelf plukken of schreeuwen. Dat schreeuwen kan zich ontwikkelen van af en toe tot onophoudelijk schreeuwen. Lijkt mij niet alleen vervelend voor jou maar ook voor de rest van je huisgenoten. Ik ben eigenlijk altijd thuis maar ook voor mijn valkje heb ik er nu sinds vandaag een vriendje/vriendinnetje bij. Uiteindelijk vind ik toch dat een soortgenootje ook heel veel waard is voor een valkje. Net zoals dat wij onder de mensen moeten zijn.
Veel succes en ik hoop dat je de juiste keuze maak.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies