28 maart 2024, 23:07:27

hopeloos!

Gestart door Bianca, 29 juli 2005, 22:22:58

« vorige - volgende »

Bianca

Hoi hoi,

Ik moet helaas drie jongen met de hand verder voeren omdat ze een koudje hebben gevat en met snotneusjes "lopen"
Vanmorgen bij de DA geweest en antibiotica mee gekregen..
Ik wordt helemaal "wappie" ze zijn allemaal rond de vijf weken oud en nemen echt geen voer van me aan!
vreselijk, met serieuze dwang krijg ik er pap in maar dan nog niet heel erg veel, op een gegeven moment zijn ze dan absurd in paniek!
Zou ik ook zijn als er voer achterin m'n strot gespoten wordt.
Een lepeltje werkt echt niet, geloof me, ze lopen net zo hard de tafel af........
Ik krijg er elke keer 6/7 ml in maar dat gevecht elke keer.....
Heeft er iemand tips?!
Na het "eten" zijn ze helemaal buiten adem, logisch want de neusgaatjes ziten telkens dicht... ik mak ze wel telkens voorzichtig open met een keukenpapiertje......
Ik heb best vaker met de hand gevoerd, maar dit.....
Ik wordt hier echt hopeloos van!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

pffffffft, ik denk dat ik me maar minder moet aantrekken wat er allemaal in de voliere gebeurt, hier raak ik echt uitgeput van..........maar ja eerste keer he?!
Volgend jaar weer iets minder dat jaar erop weer wat minder...
zo goed als het ging zo ,piep voel ik me nu bij deze omstandigheden ,
sorry hoor even van me af spuien.......

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Roosje

gooi het er maar uit hoor. lijkt me inderdaad aardig rot voor je. maar om ze nou gewoon dood te laten gaan kan je natuurlijk ook niet over je hart verkrijgen. ik hoop voor je dat ze het misschien toch nog gaan begrijpen en gewoon lekker gaan eten. succes ermee!

Karin

30 juli 2005, 01:38:34 #3 Last Edit: 30 juli 2005, 13:15:44 by Karin
Met 5 weken moeten ze al aardig kunnen eten. Probeer anders gewoon met trosgierst, eivoer, bruin brood, andijvie, appel, geraspte wortel en grasparkietzaadjes in de kooi. Mijn jongen van 5 weken worden nog amper gevoerd door de ouders en knabbelen zelf al wat. Verder kun je in het begin de pap een stuk dunner maken, zodat ze er aan kunnen wennen. Warm genoeg en drupje voor drupje proberen. Lukt het niet, gewoon voer in de kooi zetten en in de gaten houden.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

het zit je niet echt mee he, ik had al gehoord dat er 1tje ziek was van je maar niet allemaal, ik hoop voor je dat het je lukt, ze zullen op een moment toch ook wel honger meten krijgen.

ik wens je veel succes

groetjes Trienke en lucky