14 mei 2025, 03:47:25

goede kweker

Gestart door anja, 28 juli 2005, 17:29:51

« vorige - volgende »

anja

hallo allemaal,

Ik weet niet of deze vraag mag op dit forum ???, maar ik ben op zoek naar een(of twee) nieuwe valkjes en ik zie door de bomen het bos niet meer wat betreft kwekers, winkels enz. waar je een valkparkiet kunt kopen.
Heeft iemand ervaring met goede kwekers/winkels in de buurt van Breda?
In Breda zit ook het vogel opvang centrum, heeft iemand daar wel eens iets over gehoord?

Nogmaals mijn excusses als deze vraag niet geoorloofd is.

Anja

Brede W

Hoi Anja,

je vraag is zeker geoorloofd hier!!! In de rij hiernaast onder 'kwekers' zie je de namen van kwekers staan, ik weet alleen niet zo of daar ook iemand tussen staat uit de buurt van Breda. Maar daar kun je in ieder geval even tussen kijken! Mocht je dat nog niet gedaan hebben, kun je ook een advertentie bij de rubriek te koop/gevraagd zetten.
En misschien dat er ook wel mensen van dit forum in je topic reageren!
Ik zou je niet aanraden om je valkje in een dierenwinkel te kopen, in verband met ziektes. Ook betaal je er vaak evenveel/ of meer voor terwijl je dan geen keuze hebt m.b.t. geslacht en mutatie. Bij een kweker heb je dit voordeel wel!
Met dat opvangcentrum bedoel je het NOP in Veldhoven??? Daar zitten namelijk wel valkjes, maar die zijn niet te koop.
Veel succes met de 'jacht' op een valkje!
Groeten Wendy.

Mandy

28 juli 2005, 18:06:35 #2 Last Edit: 28 juli 2005, 18:37:08 by Mandy
Tuurlijk mag je dat vragen. ;)
Ik heb ook wel eens over die vogelopvang gehoord maar ben er nog nooit geweest.
Volgens mij had Stijn het daar wel eens over? ::)
Maar je woont ook niet ver van mij vandaan dus misschien dat ik je helpen kan. Ik hou wat jonge valkjes over uit deze ronde. Kijk anders eens op mijn site of kom eens langs, je woont toch in de buurt. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

anja

Hoi Wendy,

Het vogel opvang centrum dat ik bedoel zit echt in breda, ik weet alleen niet of je er ook vogels naar toe kunt brengen maar je kunt ze er wel kopen. Het zit naast het asiel voor honden en katten.
Wij zijn toevallig afgelopen woensdag naar het N.O.P. in Veldhoven geweest. Dit was heel leuk maar ook heel zielig. Sommige papegaaien waren heel erg kaal en misgroeid. Als je zag wat er in de ruimte voor eerste opvang stond, niet meer normaal!! Mensen moeten eerst eens wat beter nadenken vooe de een dier aanschaffen!

Groetjes Anja

valkje-jacco

hoi,

ik had mijn valkje gekocht in de dierenwinkel... en hij heeft GEEN ziektes. fluit praat zingt de sterren van de hemel maar ze zijn wel heel erg duur...
ik heb de meest voorkomende soort(denk ik), wildkleur en die was €30 ::)daar kon ik een leukere mutatie voor kopen voor dat geld :o

maja hij is helemal gezond,
dus volgens mij komt dat niet zo vaak voor hoor

groetjes: mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Brede W

Citaat van: anja op 29 juli 2005, 16:57:35
Het vogel opvang centrum dat ik bedoel zit echt in breda, ik weet alleen niet of je er ook vogels naar toe kunt brengen maar je kunt ze er wel kopen.

Ok dan, dat opvang centrum ken ik niet! Het zou wel fijn zijn als je een vogel uit de opvang een tweede leven kunt geven he!!
En het NOP is heel indrukwekkend jah!!!

En ik ben het met je eens dat veel mensen hun dieren te makkelijk weg doen, maar ik voel me hier even verplicht om te zeggen dat het soms ook niet anders kan. In mijn eigen situatie heb ik alles gedaan om er voor te zorgen dat mijn grijze een 'goed opgevoede' papegaai zou worden: een sociale vogel die flexibel ingesteld is naar nieuwe mensen en situaties. Door omstandigheden zal mijn grijze zich nooit tot dat niveau kunnen ontwikkelen en altijd mensenschuw blijven (behalve dan naar mij). Wat als mijn vriend en ik nu besluiten om kinderen te willen? Dit zal nooit goed gaan, als ik zie hoe mijn grijze nu reageert. Maar bij aanschaf waren we er wel vanuit gegaan dat dat te combineren zou zijn als we dat zouden willen (en die verwachting had ook kunnen kloppen als de omstandigheden van Ozzie anders waren geweest). En ik heb echt niet de intentie om Ozzie 'te dumpen', maar ik kan me voorstellen dat er omstandigheden zijn dat het niet anders kan. Zonder dat je dat onmogelijk hebt kunnen voorzien, zonder dat je er onmogelijk iets aan kunt doen.

Groetjes,
Wendy

Brede W

Citaat van: valkje-jacco op 29 juli 2005, 18:37:32
ik had mijn valkje gekocht in de dierenwinkel... en hij heeft GEEN ziektes. fluit praat zingt de sterren van de hemel maar ze zijn wel heel erg duur...
ik heb de meest voorkomende soort(denk ik), wildkleur en die was €30 ::)daar kon ik een leukere mutatie voor kopen voor dat geld :o

maja hij is helemal gezond,
dus volgens mij komt dat niet zo vaak voor hoor

Hoi Mitchell,
het is ook echt niet zo dat alle dieren in een dierenwinkel ziek zijn, maar wel gemiddeld 50%! Ik heb zelf twee valkjes uit een dierenwinkel, en die zijn ook gezond. Maar inmiddels weet ik meer van de risico's en zal het daarom ook niet aanraden om een valkje (of ander dier) in een dierenwinkel te kopen.
En er zullen ook wel betere dierenwinkels zijn hoor, maar als je kijkt hoe de dieren er in een gemiddelde dierenwinkel bijzitten: te lange nagels, opeengepropt, ziek op de bodem van de kooi, vieze waterbakken...
Als iemand dan om advies vraagt, zeg ik: ga naar een kweker!

Groetjes,
Wendy