6 mei 2025, 17:02:50

buiten staan

Gestart door k_van_wilgenburg, 23 juli 2005, 17:14:19

« vorige - volgende »

Joyce28

Citaat van: valkje-jacco op 29 juli 2005, 13:48:25

P.S. hoe doe je eigenlijk die tekst kopieren met een tekst van een ander?

Hoi,

Er staat bij het bericht wat je wilt quoten citeer
daar klik je op en dan zie je wat iemand geschreven heeft,je kan dan diegene zijn bericht ook veranderen net als dat ik bij jou heb gedaan,heb het bovenste gedeelte weggehaald,snappie? ;) :)

tommy

beste mensen,

Vogels kunnen heel erg slecht tegen warmte.

Dus ook valkparkieten.

Een kooi in de zon met een lap erover is nooit voldoende.
Een parasol of een zonneluifel is veel beter.

Ik zet me vogels al met 15 graden buiten.
Het is dan in huis 18 a 19 graden.

Het gaat niet om hoe warm het buiten is maar om hoe warm het binnen is.
Als het teveel scheelt met de temperatuur binnen en buiten dan kunnen ze daar lelijk ziek van worden.

Een valkje kan de hele winter buiten blijven mits hij geaclimatiseerd is. Dus vanaf de zomer al buiten in een voliere met nachthok.

Daar kunnen ze dan de hele winter blijven ook als het 5 graden vriest op de dag.

Ik ken mensen waar de valkjes gewoon in de sneeuw spelen in de voliere en buiten slapen als het 10 graden vriest.
Die willen het nachthok niet in.

Een vogel kan beter tegen de kou ( dan krijgen ze een lekker warm verenpakje) dan tegen de warmte ( ze kunnen niet in hun blootje op een stok gaan zitten).

Als je je valkje gewoon lekker voor de gezellie mee naar buiten neemt als je zelf lekker buiten bezig bent zet je vogel dan in zijn eigen kooi in de schaduw onder een parasol. VERGEET NIET DAT DE ZON OP EEN DAG DRAAID EN DUS JE KOOI IN HET ZONNETJE KAN KOMEN TE STAAN.
Let op dat je even met een vuilniszakbinder je deurtjes dicht maakt. Je zal niet de eerste zijn met een slimmerd die de wereld wil verkennen.

GENIET van je vogel buiten maar doe het met verstand.

groetjes Annemieke

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal :D
Als de valkjes dus buiten zijn draaien we ze ook met de zon mee.
Zodat ze dus niet in de volle zon staan.
Maar wat ik al eerder zei is dat vorig jaar onze eerste zomer was met onze valkjes.
Nu wij dit allemaal hebben gelezen kunnen we het anders doen.
En wij hebben een grote parasol en een zonnescherm die wij dus ook voor hun gaan gebruiken.
Maar ja van lekker weer is op dit moment geen sprake dus blijven onze valkjes nu lekker binnen.
Groetjes karin marco en de valkjes