16 april 2024, 21:32:08

bodembedekking

Gestart door Sam1990, 14 augustus 2005, 20:10:02

« vorige - volgende »

Sam1990

Welke is een geschikte bodembedekking voor een buitenvoliere?

nu heb ik de helft aarde en de helft gras. om de kooi te verversen spit ik de grond om en het gras wordt grotendeels gekuist door kwartels de rest moet ik er gewoon uitrakelen

Kirsten

Hoi Sam,

Ik heb er geen kwartels zitten, maar heb in mijn buitenvoliere split(kiezel) op de grond liggen. In de binnenvoliere liggen beukensnippers, deze kan je niet buiten gebruiken omdat ze door de regen snel gaan beschimmelen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sam1990

hoe ververs je dat dan?
Waar kan je zoiets  halen en kost dat veel?

Kirsten

Hoi sam,

Je kan het gewoon bij een tuincentrum kopen. (het is een soort grind zeg maar, maar dan minder rond en in allerlei kleuren te krijgen) Ik zet er ééns in de zoveel tijd een hogedukspuit of tuinslang op.




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

en het is niet duur,. ik heb ardennersplit en daar betaalde ik iets van 7,5 euro voor drie zakken voor. In één zak zit 15 kg.
De steentjes varieren van 8mm-16mm (maar je hebt uiteraard ook kleinere)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sam1990

bedankt en welke oppervlakte bedek je daar dan mee?

Sam1990

welke ondergrond heb je? wan met aarde en hogedrukspuit? of moet ik daar dan beton onderlgieten?

Sam1990


Kirsten

Hoi Sam,

Ik geloof dat ik er tweevierkante meter mee bedekt heb toen,. ik heb pas vanwege uitbreiding nog bijgehaald.
De ondergrond is inderdaad grotendeels beton en een heel klein stukje betegeling met zeil eronder.
Ik heb wel foto's ervan geloof ik, maar zal ik even moeten zoeken.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------