25 april 2024, 09:39:19

Mijn nieuwe vogeltje

Gestart door Julia., 19 juli 2006, 16:21:40

« vorige - volgende »

Julia.

19 juli 2006, 16:21:40 Last Edit: 19 juli 2006, 16:48:17 by Julia.
Hallo,
Ik heb sinds 2 dagen een valkparkietje, gekocht in een speciaalzaak. Hij is nu 6 weken en ik kan nog niet uitmaken of het een pop of man is. In het begin was hij een redelijk bang valkje, maar hij kroop niet weg. Vandaag heeft hij al ongeveer de hele dag op mijn schouder gezeten dus dat is al sneller gegaan dan ik had gedacht. Aaien vindt hij echter nog niet goed, dan bijt hij zachtjes. Hij heeft nog niet doorgebeten. Ik heb hem Botje genoemd, naar het visje uit de Kleine Zeemeermin en het stond nog niet in de namenlijst dus het is ook nog eens origineel :D
Onze 2 katten hebben gelukkig absoluut geen interesse in Botje, maar samen alleen in 1 kamer zal ik nooit doen.
Ik heb em nu zelfs al n beetje afgeleerd om de hele tijd aan mijn vlechtjes te knabbelen, de elastiekjes lijken me wat gevaarlijk. Hij heeft vandaag zelfs zijn eerste ding gesloopt (een leren armbandje van mijn broertje *gnagna*).
Ik ben echt trots op hem dat ie me al een beetje aardig vindt. Nu nog wat werken aan het aaien, maar als hij ergens anders mee bezig is laat hij zich gewoon aaien, dus dat kan niet al te lang duren lijkt me.
Nou, dit was dan de tweede dag van Botje.

Julia

ManjaV

Hoi Julia,

Wat een lief valkje is jouw Botje. Hij lijkt op mijn Sunny toen die nog wat kleiner was :D
Wat leuk dat hij al best snel tam begint te worden. Voor je weet, kan je lekker met hem kroelen!
Originele naam idd ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

hippysuus

Hoi Julia,

Botje vind ik een heel lieve naam, het is een leuk valkje om te zien. Als ie nu al op je schouder komt dan gaat het met een beetje geduld helemaal goed komen en zal ie vast snel willen knuffelen :D

Groetjes,
Suus

Julia.

Hallo,
Bedankt voor de reacties, ik mag em nu al af en toe aaien :D
Hij is vandaag ontzettend druk, hij wil dolgraag zijn kooi uit maar ik vind dat hij ook maar eraan moet wennen dat dat nou eenmaal zijn huisje is. Ook is hij de hele tijd aant knikken met zijn kop en zo'n kermend/krassend geluidje erbij aant maken, ik leid af dat dat bedelen betekent. Hij krijgt niks als hij bedelt, ik heb em nog niet echt uit zijn voerbakje zien eten dus ik vraag me af of hij weet dat het er is. Maar in zijn drukte om de kooi uit te komen heeft hij ook geen zin om uit te zoeken waar het dan wel niet is.
Verder fluit hij iedere dag goedemorgen als ik wakker word, hij staat namelijk 's nachts op mijn kamer ivm de katten. Het is heel lief, maar vandaag werd ik dus wakker en toen floot hij heel lief om vervolgens in dat krassende erg onaangename geluid uit te barsten :S Dus toen heb ik me maar omgedraaid en heb em verder genegeerd, na een tijdje is t toen opgehouden. Ik hoop dat ie dat snel afleert!
Het is ontzettend warm en benauwd hier en ik vraag me af of Botje daar nou ook last van heeft omdat vogeltjes niet kunnen zweten en ik ben bang dat hij dadelijk nog oververhit raakt, ook door de drukte die hij zelf maakt...

hippysuus

Dat krassen is inderdaad bedelen, dat doet de mijne ook om geaaid te worden. Dat is echt iets van jonkies :-*

Eet hij wel al goed zelfstandig? Want het kan ook zijn dat hij bedelt om voedsel....geef hem anders maar wat trosgierst, dat gaat er altijd wel in!

Julia.

trosgierst gaat er idd goed in, hij eet al zelfstandig maar ik ben bang dat als ik em dan maar trosgierst geef dat hij anders al helemaal niet van zijn normale voer gaat eten met al zijn voedingsstoffen, hij heeft met het tam maken stappenplan al nogal veel trosgierst gehad. Maar ik heb nu ook een bakje voer op de grond van zijn kooi gezet en daar eet hij nu van..

ManjaV

Hoi Julia,

Wat leuk om te horen dat het goed gaat met Botje :D
Dat krassende geluid waar jij het over hebt, maakte Sunny ook een tijdje. Echt een bedelgeluidje ;) Hij dacht altijd dat ik er aan kwam met voer ;D wat dan hielp was om hem op zijn voerbakje te zetten.
Na verloop van tijd houdt het gebedel dan op. Een ander valkje dat ik heb bedelt ook maar dat is om geaaid te worden ;)

Als ze zo klein zijn als Botje mogen ze nog redelijk wat trosgierst hebben. Je kan het beste altijd wat trosgierst in de kooi laten liggen.
Maar je schrijft dat hij ook al van zijn normale voer aan het eten is, dus dat is harstikke mooi!

Ik weet niet hoeveel graden het op jouw kamer is, maar hier is het ook nogal warm. Ik probeer zoveel mogelijk te ventileren (wel uitkijken met tocht). Aan de andere kant zijn valkparkieten vogels die goed tegen de hitte kunnen, maar ik denk zelf dat te veel benauwdheid en hitte niet goed is.
Wat je ook kan doen is hem af en toe een klein beetje natsproeien met de plantenspuit. Wel steeds uitkijken dat hij niet op de tocht staat!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Julia.

22 juli 2006, 14:34:11 #7 Last Edit: 3 oktober 2007, 17:20:03 by Marianne
Hallo,
Botje is al een stuk rustiger geworden en bedelt niet meer aan 1 stuk door. Het gaat goed met hem en hij is het liefst uit zijn kooi, hij is dan ook helemaal happy als hij eruit mag. Ook is Botje al een stuk beter in landen, eerst vloog hij maar in de hoop iets vast te pakken om op te zitten en nu kan hij al wat coördineren.. mijn hoofd is natuurlijk de leukste landingsplaats. Ook heeft hij zijn hobby gevonden: op alles bijten waar je maar op kunt bijten. In de bladzijden van mijn boeken zitten allemaal gaatjes van Botje *wat is hij toch lief*.
Ik vind t wel jammer dat ik hem (nog) niet mee naar buiten kan nemen, ik had zo'n tuigje gekocht en ik liet het eens zien en hij freakte helemaal uit toen hij t ding alleen al zag :s, terwijl hij toch niet kan weten wat het is?! het ding is in een opvallende kleur blauw en ik heb n beetje het idee dat hij te felle kleuren eng vindt ofzo.. een oranje t-shirt vloog hij ook voor weg, maar van de andere kant hangt er een erg kleurig speeltje in zijn kooi en dat vindt ie geweldig, dus ik snap het niet.. Maar ik knutsel wel eens zelf een tuigje in elkaar als Botje groot en echt tam is.
Ook kan Botje nog steeds niet wennen aan zijn pootring, hij blijft het ding van zijn pootje af proberen te krijgen, maar misschien heeft het ook wat te maken met zijn nieuwe hobby..

Julia

Dagboek / verhaal is gesloten.
Er is 1 jaar niet meer in geschreven.
Weer open? Neem dan contact op.

Groetjes Marianne, moderator dagboek/verhalen