28 maart 2024, 11:05:06

valk pikt op jongere valk

Gestart door annemiek_botter, 31 augustus 2002, 19:41:26

« vorige - volgende »

annemiek_botter

Hallo

mijn oudste valk elvis is nu 8 maanden. Vorige maand heb ik er een nieuwe valk bijgekocht van 4 maanden (is nu 5). Elvis is een mannetje en PB is denk ik een vrouwtje als ik het uit het gedrag opmaak. Maar Elvis pikt op PB :(. Vooral als ik PB aandacht geef of gewoon als Elvis aandacht wil. Soms pikt PB terug, maar ze moet altijd het onderspit delfen. Is hier iets aan te doen?

Want als ik elvis aandacht geef als hij pikt op PB dan denkt ie misschien wel van he, als ik pb pik dan krijg ik aandacht en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

PB is ook nog niet erg tam, maar als Elvis op mijn been zit en PB komt er ook op zitten dan jaagt elvis haar steeds weg. Ze zitten samen in een binnenvoillere dus in de kooi gaat het normaal gesproken wel goed, genoeg ruimte.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor, want het is wel erg zielig voor PB, of heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes annemiek

Peter

Hoi Annemiek,

In jouw verhaal zien we precies de situatie tussen P.D. en K.C. , K.C. is dominant en P.D. niet. K.C. pikt en P.D. af en toe ook wel eens terug. Bij ons gaat het ook zo.

Groetjes,
Peter