19 april 2024, 09:44:01

Ademt zwaar

Gestart door cocolo, 27 juli 2005, 23:43:05

« vorige - volgende »

cocolo

Hallo,

wie kan er ons helpen ,ons valkje van een jaar oud is al een tijdje ziek,ik heb al een berichtje geplaatst bij (ZIEK) ,maar ik kreeg niet veel reactie.
Ons valkje ademt zwaar zodat we het soms kunnen horen,en dan gaat zijn staart ook mee op en neer,hij maakt ook meer piepende geluiden buiten vroeger was het veel luider,nu is het alsof hij moeite heeft om luider te roepen,zijn ontlasting is erg dun en soms zit hij te rusten en beeft hij erg ,ik weet ook dat een valkje dat normaal soms doet maar bij hem is het erger dan anders,hij eet nogtans normaal en drinkt ook maar hij drinkt wel erg veel,hij niest ook wel erg vaak.
We zijn al bij de dierenarts langs geweest en kregen te horen dat hij een darmontsteking heeft,en dat hij zo zwaar ademt omdat hij pijn heeft in zijn buikje,we kregen 2 vloeibare  substansies mee naar huis en het ene moeten we in zijn water mengen en het andere via zijn bekje.
Het probleem was vandaag wilden we dat proberen en hij is erg bang van die spuit,we hadden erg verschoten want hij kreeg als het ware een schrikreactie opeens kwam er water uit zijn neusje en bekje ,en hij had grote ademnood daarna,WE DACHTEN ECHT DAT WE HEM AAN HET VERLIEZEN WAREN HET WAS ALSOF HIJ DOODGING! :o
We zijn er dan maar meteen mee gestopt,gelukkig beterde het nogal rap en omdat hij zijn medicijn toch nog wat zou binnen krijgen heb ik me er dan een heel tijdje mee beziggehouden,ik heb dan wat brood in de medicijn gedrenkt,hij heeft er dan nog wat van gegeten,we hielden hem dan nog een tijd in de gaten ,hij was nog stil maar deed vrij normaal,buiten zijn ademen dan. :(

Als er iemand nog iets weet of ons een beetje kan helpen,graag een antwoord a.u.b.

Groetjes en dank bij voorbaat!


Karin

Vraag aan de dierenarts om medicijnen die door het drinkwater heen kan.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

leoni

hallo

ik weet niet of dat het is maar mijn vogel had adt ook en die had lucht pijp mijt dat kan je zien door de veren in z'n nekje aan de kant de vrijven zodat je een beetje huid ziet en dan met een lichtje er op schijnen en als je dan zwarte dingetjes ziet in de longen dat kan dat het zijn.
veel beterschap

groetjes leoni

cocolo

We zullen dit eens proberen ,bedankt al voor jullie reactie.
Vandaag doet hij ietsje gewoner,maar het ademen gaat nog
altijd moeilijk.
Daarin maken we ons nog zorgen.
GROETJES

Rianne

Hoi,
hebben jullie al een afspraak gemaakt bij de dierenarts? Want wij kunnen hier niet met zekerheid zeggen wat het is. Wel kunnen we je op weg helpen. :)