8 mei 2025, 02:32:28

Blazen

Gestart door Mirjam, 16 juni 2005, 18:56:01

« vorige - volgende »

Mirjam

Mijn geweldige valkje Elvis gaat 's avonds als je naar hem toe komt blazen en/of agressief doen(snavel open, happen), ik heb geen idee waarom hij dit doet ???, want 's ochtends en 's middags doet hij dit niet.
Weet iemand waarom hij dit doet en heeft iemand dit zelf ook gezien, reageer dan.
groetjes van Mirjam en haar af en toe koppige valkje Elvis

L.A.

Ludwig doet dit ook, zodra het begint te schemeren begint hij beetje in te dutten en als je dan dichterbij komt vertoont hij ook zulk gedrag..

omdat het altijd is als hij zit te dutten ga ik ervan uit dat het komt omdat je hem dan stoort (??) op het moment dat hij wil slapen

Deborah

over blazen gesproken..die 2 van mij doen het de hele dag door..blazen, bijten en happen,..als ik in de buurt kom..en ze bijten echt hard..iemand tips/advies? wat ik eraan kan doen?

bedankt,,

deborah miac :)

leoni

hallo

als ze blazen zijn ze meestal ergens bang voor.
en ik heb een keer gehoort dat en vogel als het donker word geen diepte meer ziet.

groetjes leoni

Deborah

waarvoor zouden ze bang moeten zijn...ik doe ze niks..en ze doen het alleen maar als ik in de buurt kom???

Marlot

mischien zijn ze niet gewent aan mensen?
mijn ene valkje blaast altijd een paar keer als ik het licht uit doe om te slapen  ;D

Deborah

kweet niet als het dat is...in het donker zijn ze niet bang ofs0... :-\

Joyce28

Normaal kan ik alles met ze doen zo tam,ze zullen niet blazen.
Maar als het na 20.00uur is,en ik kom met mijn hand in de kooi word er wel geblazen,want dan hebben ze er geen zin in.
Druk ik mijn zin door,en stappen ze moppert op mijn hand en buiten de kooi is het weer goed.Maar in 1e instantie willen ze dan gewoon...rust!

Vicky_1

Ik denk eerlijk gezegd ook dat valkjes niet goed meer zien vanaf het moment dat het buiten begint te schemeren.  Birdy is supertam maar als het halfdonker is dan lijkt hij me plots niet zo goed meer te herkennen en dan blaast hij ook tegen mij.  Ik denk dat je het niet te ver moet gaan zoeken en dat er niks ergs aan de hand is of zo hoor!

Vicky

Mathijs

Ook mijn valkje blaast 's-avonds en 's-ochtends. Heeft alles te maken met het feit dat ze dan niet gestoord wil worden.
Als ze zit te dutten blaast ze naar me en maakt ze lelijke geluidjes. Pas als ze haar vleugels heeft uigestrekt, mag ik haar weer "storen". Tja, ochtend- en avondhumeur zullen we maar zeggen!

k_van_wilgenburg

Hallo
Onze 2 valkjes blazen ook.
Ze doen het alle 2 sávonds.
En smurf doet het ook sóchtends.
Goofy doet dat niet die is sóchtends heel erg vrolijk.
Terwijl smurf vaak nog met zijn koppie tussen zijn vleugeltjes zit dat mogen wij niet te dicht bij komen.
Groetjes marco karin en de valkjes

Els

Hoi,
Ik heb sinds een dag of tien een valkje, m'n eerste, van een student die het geschreeuw niet meer kon verdragen.
Hij wilde hem buiten los laten.
Breng hem maar bij mij zei ik.
De eerste week deed hij niets anders dan blazen, waarschijnlijk angst?
Na een week mocht hij voor het eerst uit zijn kooi, Hij kwam op m'n schouder zitten en het blazen is nu een stuk minder.
Hij is nu vrolijker en fluit veel.
hardstikke gezellig !!

k_van_wilgenburg

Hoi els
Ik ben blij voor jouw valkje dat het terecht is gekomen bij jou.
Ik begrijp niet hoe je zo'n vogeltje los kan laten buiten.
Het gaat bij jou dus wel goed.
Ook dieren voelen dingen aan dus ook een valkparkiet.
Veel plezier ermee.
Groetjes karin marco en de valkjes