28 april 2024, 21:11:34

de goede manier?

Gestart door ovide, 30 juli 2005, 16:44:04

« vorige - volgende »

ovide

Hoi hoi
Heb een grasje (1 jaar) en een valkje van (5 maanden).
Grasje is niet tam en valkje is handopfok.
Ze zitten samen in 1 kooi, of zijn samen los.
Nu lijkt het alsof mijn valkje steeds minder tam wordt. Wanneer ik mijn vinger voor hem houd, loopt hij weg, als ik aan blijf houden komt hij er wel opzitten. Ze reageren beiden op mijn fluiten maar komen niet naar me toe. Mijn grasje is een adhd'ertje en vraagt erg veel aandacht van mijn valkje. Mijn vraag is nu, als ik mijn valkje erg tam wil krijgen kan ik ze dan het best appart in een kooi zetten of toch gewoon samen?
Mijn grasje doet het fluiten van mijn valkje na, en zodra ik ze uit elkaar haal beginnen ze om elkaar te roepen en gaan ze haastig op zoek naar elkaar. Ik heb ook al een paar keer gezien dat mijn grasje mijn valkje uit de krop voert, kan dit kwaad?

Alvast bedankt allemaal, groetjezzz Nancy Stanlee en Yentl
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Karin

Ik zou ze gewoon lekker bij elkaar laten. Ik denk dat je anders ook wel problemen gaat krijgen met naar elkaar roepen enz. Je valkje begint nu in de pubertijd te komen, de hormoontjes beginnen een beetje op te spelen, vandaar dat hij / zij zo doet. Gewoon edult hebben, niet te veel dwingen, je zelf zeer interessant maken met bijv. trosgierst en het komt vanzelf weer goed.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves