p(r)imrose bont geparelde pop met nog wat lutino?

Gestart door Roosje, 28 juli 2005, 16:40:55

« vorige - volgende »

Roosje

dit is onze nieuwste en voorlopig laatste aanwinst. echt een prachtvrouwtje. ze was tam, maar dat is in de loop van de tijd dat ze in de winkel zat minder geworden, maar toch gaat ze nog net zo makkelijk bij je zitten en kan ze zo worden opgepakt. niet schrikken, ze zit al in de voilere, dit omdat ik 100% zeker weet dat ze daar al minstens een jaar apart in een kooi zat met haar broertjes en zusje, dit weet ik omdat ik haar al een tijdje volg, en nu ik toch nog een popje nodig had  ;D zie mijn dagboek (over een kwartiertje,als ik uitgetypt ben) voor meer en mijn ara avontuur vandaag ;D
En natuurlijk ff ontopic, heb ik het goed wat betreft de mutatie?

kijk maar eens wat een mooierd, ik heb zoveel valkjes-geluk :)

margreet

hallo Roosje,

De gewone mutaties kan ik wel herkennen maar dit gaat mijn pet te boven, hier zijn experts voor nodig, Het is wel een prachtig valkje om te zien, succes ermee.

groetjes Margreet

Roosje

29 juli 2005, 13:15:07 #2 Last Edit: 29 juli 2005, 13:18:38 by Roosje
nou dat was het juist, ze stonden apart en niet bij andere vogels, en het was een tamelijk kleine dierenwinkel waar mensen werken die echt wel wisten waar ze mee bezig zijn, bovendien halen ze de vogels bij goede kwekers. en als ze resistent lijkt, waarom zou dat dan anders worden als ik haar hier een tijd apart zet? dat begrijp ik niet helemaal... :-\ dan zou ik er toch nog steeds niet achter komen of ze iets mankeert? klinkt misschien dom maar ik snap het gewoon ff niet...

Inger m

29 juli 2005, 13:34:43 #3 Last Edit: 29 juli 2005, 13:37:15 by Inger m
Hoi Roosje,
Mooie valkparkiet!
Maar wat betreft quarantaine, had je deze vogel mogelijk toch beter even apart kunnen zetten. Een vogel die gezond lijkt, kan wel drager zijn van een ziekte en deze overbrengen. Juist in stress situaties, zoals verhuizingen gaat de weerstand van de vogel vaak iets omlaag, zodat een evt onderliggende ziekte zich eerder openbaart. Vandaar dat het erg verstandig is om nieuw-aangekochte vogels een aantal weken apart te zetten. Verder kan deze periode gebruikt worden voor mest en bloedonderzoek om in afwachting van de uitslagen te testen of de vogel idd gezond is. Dit wordt met name bij duurdere soorten gedaan.

Het woord 'resistent' wordt hier een beetje vreemd gebruikt. Wat bedoel je met resistent lijken? Met resistentie wordt 'bestand tegen een bepaalde ziekte bedoeld. Deze vogel kan dan wel resistent zijn, maar dat hoeven je eigen vogels of deze vogel in nieuwe situatie niet perse te zijn.

Ws is het nu gewoon verstandig om de situatie zo te laten en de vogels goed in de gaten te houden!

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

ja maar dat doe ik altijd wel hoor! dat bloedonderzoek is inderdaad wel een goed idee, ik wist niet dat iedereen dat zomaar kon. dan weet ik natuurlijk zeker dat ze niets mankeren. misschien doe ik dat alsnog nog wel een keer als ik uit kan zoeken hoe dat werkt. want begrijp me niet verkeerd, ik wil erg graag zeker zijn van de gezondheid van mijn vogels. en nu begrijp ik ook het gedeelte van dat resistent zijn, ik heb altijd gedacht, resistent is resistent en wist niet dat een ziekte zich dan alsnog kon openbaren, daarom begreep ik het nut van apart zetten in dit geval niet. wederom bedankt voor de info!

trienke

het is wel mooie vogel hoor ;D je haalt mooie vogels in huis :P

groetjes Trienke

Roosje

okee nu snap ik het, jammer dat ik dat niet eerder goed wist :-\ maar dat wordt maar aankijken dan, hoewel ik er wel een goed gevoel bij heb hoor. ik ben inderdaad wel trots dat ik steeds van die mooie beesten tegenkom. en deze is ook nog eens echt leuk! ik denk dat ik haar zo weer 'tam' heb, voor zover dat kan in een voilere. en anders is het alsnog een plaatje, net zoals mijn andere beestjes :)