4 mei 2025, 00:22:26

Re: informatie

Gestart door Lique, 21 mei 2003, 02:08:54

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Henry,

Normaal gesproken zit een valkparkiet met zo'n 4/6 weken  goed in de veren. De een sneller als de ander.
Een valkparkiet van 10 weken, die nog niet goed in de veren zit, kan dus een albino, lutino of een geplukte valk zijn.

Te kleine kooitjes, daar kan je eigenlijk weinig mee doen, ja geen dieren daar kopen. tegen de mensen zeggen, of naar de dierenbescherming.

Schelpenzand gebruiken heel veel mensen. Sommigen snappen niet dat hout beter is. Maar om iedereen in hun waarde te laten, ik zou er zelf niet voor kiezen.

Paul

Hoi Henry,
Een valkje word geboren met een klein beetje dons en dat word later vervangen door veren.
Die jij hebt gezien was waarschijnlijk een lutino of een witte ?
Bij de grijze valkjes groeien de veren vaak het snelste namelijk en dan zitten ze met 6 weken redelijk vol.
Het kan ook zijn dat het jong door de ouders is geplukt dan duurt het weer langer voor zijn nekje in de veren zit.
Een Baby valkje ziet er niet uit, lijkt wel iets op ET :-)
Als ie in een te kleine kooi zit zo snel mogelijke en andere kooi kopen en hem er wat vaker uit laten zodat ie zijn vleugels kan strekken.
Aan beukensnippers wennen ze meestal aardig snel, gewoon in plaats van schelpenzand de eerstvolgende keer gebruiken.
soms zijn ze even een dagje angstig maar meestal went het heel snel.

Groetjes,  paul

henry van ellinkhuizen

toe ik daar was zat hij nog in de kooi bij zijn ouders en die waren grijs met wit.enkel ik weet niet de naam van die soort

henry van ellinkhuiZen

Ellen

Volgens mij bedoel jij gewoon de "bonte valkparkiet".
Je kan hem natuurlijk nemen zodat hij van die winkel gered is ;D

Gr. Ellen.