3 mei 2025, 07:10:30

Fabio en Niels

Gestart door Hanna, 8 mei 2003, 19:55:55

« vorige - volgende »

Hanna

Fabio is een pop van ongeveer 9 maand.  Ik heb ze van eind september.  Niels is (als het goed is) een man van 3 maand en die heb ik nu ongeveer 5 weken.
Ik had gedacht dat ze intussen wel al vriendjes zouden zijn, maar dat is jammer genoeg niet zo.  Ik heb de indruk dat Fabio bang is van Niels.  Als Niels te dichtbij komt dan blaast en hapt ze naar hem.  Nielsje denkt dan vaak dat ze hem wil kriebelen en geeft dan heel koddig zijn kopje, maar Fabio loopt dan vlug weg.
Als Niels eet en Fabio wil ook eten dan hapt Nielsje naar Fabio.  Als Fabio eet en Niels wil ook eten, dan schuift Niels steeds maar dichter bij tot Fabio uit de weg gaat.  Erg is dit niet, want Fabio heeft kans genoeg om te eten, maar Niels is blijkbaar de baas (nu al?).
Een paar dagen geleden begon Fabio zielig te doen.  Ze ging op de eetbak zitten om het te bewaken en heeft twee vleugelpennen uitgetrokken.  (ze moet dat zelf gedaan hebben, want ik zag nergens andere verwondingen, ook niet bij Niels)  Nochtans krijgt Niels niet meer aandacht dan zij.
Het gaat al wat beter met Fabio, maar ik vraag me af of het normaal is dat het zo moeilijk gaat tussen die twee?
Hieronder een foto van Niels en Fabio twee dagen geleden.  Dichter mag Niels niet komen.

Speedy

Hoi Hanna,

Het lijkt net als op mijn Speedy en Punky, toen Punky klain was, ging Speedy het beschermen.
Naarmate ze groter werd en haar veren begonnen te groeien, ging hij haar plukken..
En sinds we er een 3e bij namen, een mannetje, is Punky met hem verder gegaan en dat zijn nu nog steeds dikke maatjes.
Speedy is en blijft een éénling, want nu zelfs met een 2e pop erbij, kijkt hij ook niet naar haar om.
Het komt er op neer, dat ze hun eigen "partner" uitkiezen, hoe leuk wij ze ook vinden.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hallo,
Dat klopt helemaal Trudie met dat eigen partner uitzoeken.
Ik heb al een jaar een popje van 11 jaar oud en die was niet te koppelen en ze kon kiezen uit zeker 5 mannetjes.
Ik kreeg een ander mannetje erbij en de zelfde dag trokken ze al met elkaar op en hebben nu ook een nestje.
Zo is dat met mijn vorige koppel ook gegaan die waren ook op slag verliefd :-)
Zelf een partner kiezen werkt dus helaas niet altijd hoe rot het ook is :-(

Groetjes,  Paul

Hanna

Jammer zeg.  Ik had nog zo gehoopt om volgend jaar kleine valkjes te hebben.  Maar zoals ik het hier lees, is de kans dus groot dat Fabio Niels gewoon afkeurt?
Maar als dat zo is, waarom deed Fabio dan zo zielig vorige week?

Paul

Hoi Hanna,
Niet meteen de moed opgeven hoor want ze moeten natuurlijk nog aan elkaar wennen en misschien trekken ze straks wel meer met elkaar op.
Echt kiezen kunnen ze niet dus als ze een paar willen vormen moet dat wel met elkaar :-)
Dus gewoon even afwachten tot ze elkaar echt goed gewend zijn.

Groetjes,  Paul