spoed, bloed en de veren uit het lichaam trekken.

Gestart door helen, 24 juli 2005, 20:24:20

« vorige - volgende »

helen

ik heb met spoed een vraagje, monchou vogel van cobie geweest heeft zijn vliegveren eruit gehaald, nu bloed het een beetje,
ik heb geprobeerd dr feld te bellen maar die neemt niet op. mijn vraag is dan ook wat kan ik nu op dit moment doen zodat het bloeden wat minder gaat worden, en dat hij de nacht doorkomt.
ik moet werken in de nacht, en zat al te denken dat als ik morgen thuis kom dr feld bel en vraag of ik bij hem terecht kan.
maar voor nu is dus mijn vraag wat kan ik doen om het bloeden te stelpen.
groet helen

leoni

hallo

ik heb ehet even opgezocht in een boekje en daar staat dat je druk uit moet oefenen om het bloed te stelpen.maar veder niet echt veel over bloeden ja alleen als ze snafel of nageltje bloed dan moet je ongeveer 1 minuut druk uitoefen op de plek op meet een gaasje.veder kan ik niet ech t helpen.

groetjes leoni

Gerda

Als het echt blijft bloeden en je geen bloedstelpend poeder in huis hebt, kun je er wat maizena of bloem op doen.
Bloed het uit een stuk veer of gewoon uit zijn huid?

Houd hem maar goed in de gaten, maar het bloeden zou moeten stoppen als het maar een klein plekje is.

Succes, Gerda

helen

het bloed uit zijn huid. de veren haald monchou eruit.
nu lijkt het dat het bloeden opgehouden is, maar poetsen doet monchou nog veel, het lijkt alsof hij jeuk heeft.??
bel morgen zowiezo dr feld op want ik maak me wel zorgen om monchou
ik snap het ook niet want gisteravond om 22.00 uur ging ik de deur uit om te werken, had hij nog norgens geen last van en vanmorgen toen ik om 7.30 binnen kwam lagen er lange veren in de kooi, ik dacht dat ze vannacht ruzzie hebben gehad of zo. dacht er niet meer over na, het eten wat ze kregen gingen ze gelijk bij zitten te eten.
monchou oogt goed levendig, floot vanmorgen nog goed. en hij ziet er niet ziek uit.
eten gaat goed, drinken gaat goed, en samen met karel gaat het ook goed.
karel en monchou zitten juist ook te kroelen met elkaar.
raar maar ik maak me toch zorgen. juist omdat ik al een paar keer te laat was dat er een valkje dood ging. hoop ik nu maar dat ik er op tijd bij ben.
vliegen kan monchou op dit moment niet omdat het de laatste veren zijn die er af zijn , het zijn dus de vlieg veren die weg zijn. ik hoop dat die wel weer aan komen.
mijn eerste zorg is nu monchou, hoe komt hij aan die jeuk? en wat er tegen te doen.
bedankt voor jullie tips.en jullie reactie
groet helen

Rianne


Theetje

Hoi Helen,

Het kan heel goed zijn dat je valkje in het donker ergens van is geschrokken en zijn veren/vleugels kapot heeft gevlogen.
Dit gebeurt wel vaker.

Net als bij mensen gaat ook bij valkjes een wondje jeuken en irriteren en zullen ze er even aan friemelen.
Als hij blijft friemelen kun je overwegen om een kapje om te doen, maar dan moet je ook weer oppassen dat een ander valkje niet een handje helpt met friemelen.

Als het bloeden stopt en het blijft netjes dicht kun je voor je eigen gerustheid natuurlijk even naar dr Feld bellen.

Succes.

Groetjes

Theetje


helen

bedankt voor jullie reactie, ik ga straks naar dr feld toe. het bloed in iedergeval niet meer daar ben ik erg blij mee.
afwachten wat het is.
jullie horen het wel zodra ik iets weet.
groet helen

helen

ben net terug van dr feld en hij heeft me verzekerd dat het niet ernstig is, monchou heeft een onsteking aan een van de vleugel.  :D  :Dwas heel erg blij hiermee,
we hebben synulox druppels gekregen wat 2 keer daags 3 druppels gegeven moet worden. en we hebben aminozuur/calcitad/osteovit gekregen wat door het water kan.
karel mag hier ook van drinken, dat maakt niet uit
monchou heeft veel veren achtergelaten bij dr feld, en heeft naar dr feld gebeten en gekrijst.  ;D  ;D
mag er eigenlijk niet om lachen....
gelukkig is het niet ernstig, tja, wel vervelend voor monchou maar er is gelukkig wat aan te doen.
nogmaals ik hou jullie op de hoogte, (kan verder lezen bij rubriek dagboeken daar is koko)
groet helen.

Rianne

:) Gelukkig is het niks ernstigs en is het makkelijk te verhelpen.