Moeder en dochter, samen weg?? Graag advies!!

Gestart door ROCKS, 24 juli 2005, 14:20:18

« vorige - volgende »

ROCKS

Hey,
Ik heb een "probleempje" wat ik jullie graag voor wil leggen.
Sinds januari heb ik een popje, Ricky. Al vanaf de tweede dag klikte het met Coco, een mannetje en werd er stevig gewipt.
De eerste eitjes waren niet bevrucht, omdat ze die al heel snel heeft gelegd. Daarna legde ze drie eitjes, maar Coco heeft totaal niet naar haar en de eitjes omgekeken. Ze moest het dus alleen doen. Toen de jongen er eenmaal waren wilde hij er wel af en toe effies bij, maar hij ging aan ze knabbelen, dus moest ie er weer bij vandaan. De jongen waren nog geen vijf weken oud en Ricky begon al weer aan de volgende ronde.
Coco bood zich weer aan als "slachtoffer", en dook er maar wat graag weer op. Ze zat de jongen nog bij te voeren en tegelijkertijd was ze al weer bezig met eitjes te leggen. Vier dit keer, waarvan er gelukkig maar eentje bevrucht was. Weer moest ze het alleen doen, want Coco bekeek haar niet meer.
Helaas ging dit jonkie dood, wat ik verschrikkelijk vond. Maar ach, Ricky had wel weer even rust, dacht ik. Niet dus.
Ze ging gelijk weer achter Coco aan, en ja hoor, hup hup, erop. En weer drie eitjes!
Ik vind dit zo zielig voor haar, het kan nooit goed zijn om dit maar elke keer zo te doen. Ze is zo'n beetje vanaf januari bezig met wippen, eitjes leggen, broeden en voeren. In haar eentje (behalve de wip).
Ik zit er echt aan te denken om haar nu  naar iemand te doen die een of meer mannetjes heeft en er een popje bij wil. Nou, niet 1 popje, maar 2. Ik heb 1 jonkie zelf gehouden, Dopey, een popje, en die hangt verschrikkelijk aan haar moeder. En als ik ze samen zie, krijg ik gewoon kippevel, ze doen alles samen, kroelen elkaar, heerlijk om te zien. Nu ze weer op de eitjes zit,mag alleen Dopey bij Ricky in de kooi. En dat gaat helemaal goed.
Ik moet er wel bij melden dat Dopey door de anderen niet echt geaccepteerd word, ze hangt er maar een beetje bij.
Ik denk zelf dat het voor Ricky beter is als ze bij een mannetje komt waarmee ze dus wel alles samen kan doen, is toch veel beter, niet alleen voor haar maar ook voor eventuele jonkies?
Wat vinden jullie? Mocht er iemand zijn die een plekkie heeft voor deze twee dames..... dan hoor ik dat graag. Moet er nu nog niet aan denken, maar als ik het beste voor de valkjes wil, zit er denk niet anders op? Ik zal ze zelf nog het meest missen, de andere valkjes niet.
Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Kolkkie

Hoi Nellie,

Heb je het broedblok nog hangen?

Je zou ze het broeden nl. kunnen ontmoedigen door er geen blok meer neer te hangen en ze geen eivoer meer te geven.
Mochten de broedperikelen stoppen kan je het nog even aankijken hoe het gaat met de ouders, jong en de anderen.

Bij mij zit Yoshi (eigen jong) ook nog erg vaak bij zijn moeder. Het plakkerige naar moeder toe komt mij wel bekend voor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ROCKS

Hoi Mariska,
Nou, het gekke is dat het blok er al lang niet meer in stond, in de kooi. En toen ze ging leggen lag ze ze gewoon netjes naast het blok!! Dus das ook geen oplossing. Bij Caroline, (daar komt ze vandaan) deed ze dat ook al, en toen was er nog geen man in de buurt geweest. Ik heb de eitjes in het blok gelegd, maar dan kijkt ze er niet naar om.
Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Samantha

Hoi we hebben al contact via de mail, maar ik wilde toch graag even weten hoe het met de dames gaat. ;)
Weet dat ze van harte welkom zijn. Gizmo is er iig helemaal klaar voor! ;D

tommy

hoi

Wat naar voor je dat het zo vervelend gaat.

Is het niet een idee om eens een dierenarts te raadplegen met dit probleem.
Er zijn medicijnen om de broed te stoppen.
Dan zal ze niet meer een lekkere vent op haar rug willen.

Je verteld dat het bij de vorige eigenaar ook zo was.

Dan zal het bij de gene waar ze nu weer heen gaat ook zo zijn.

En wat als het daar met alle goede bedoelingen ook niet gaat?

Ik zou een dierenarts bellen.

Ik weet dat Hedwig veel verstand heeft van gedrag problemen ( wat dit dus is ).
Ze werkt samen met het nederlandse opvang voor papegaaien.

Bijzondere dieren praktijk "Den Horst"
Drs H van der Horst
Wintelresedijk 51
5507 PP Veldhoven
Tel: 040-2053097

Probeer eerst eens een oplossing te zoeken voor je afstand doet van je geliefde vriendjes.

grt Annemieke