3 mei 2025, 22:25:17

jongen 3 weken oud dood in nest ....

Gestart door marleen, 25 juli 2005, 13:41:18

« vorige - volgende »

marleen

hallo allemaal ik had een nestje van 3 jonge valkjes.nu na 3 weken zijn ze zomaar ineens overleden....ik vond wel maden onder de poep van de valkjes heeft dit er misschien iets mee te maken?en wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze plotselinge dood???
ik heb nl nog een stelletje wat ook op eieren zit te broeden...ik hoop dat ik voorkomen kan dat ook deze straks zullen overlijden.wie kan mij helpen!!!!

Lin

Hey,

Hoe zien de ouders eruit? Zitten ze bol, slapen ze veel, hebben ze diaree? Werden de jongen goed gevoerd en groeide ze ook goed. Hoelang ben je voor het laatst er geweest? En zaten de maden in de poep of al in de jongen? En hebben de jongen verder nog plekken of wondjes enz.?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

25 juli 2005, 14:54:05 #2 Last Edit: 25 juli 2005, 15:03:12 by Lin
Ook kan je even lezen bij wormen op deze site staat links bij ziekte/gezondheid. Klinkt dat bekend? sowieso het broedhok ontsmetten.

Groeten, Lin

Rianne

Hoi,

heb je je nestkast misschien buiten hangen? Heb je het nestkastje schoongehouden? Hoe zagen de jongen eruit? Mager, of juist niet?

marleen

hallo,

de jongen werden goed gevoed en zagen er ook goed uit(geen wonden ofzo)de ouders zien er ook goed gezond uit en hebben geen last van diaree o.i.d.ze zijn ook goed levendig,ze roepen naar elkaar en doen zich vrolijk voor.de poep van de jongen zag er ook normaal uit....de maden lagen eronder!dus niet erin!
het nestkastje hing idd buiten in de volliere,het andere nestkasje waar nu gebroed wordt hangt in het binnenhok.
het nestkasje waarin de dode jongen lagen gooi ik weg....je weet immers maar nooit waardoor het komt ,en ik wil geen risic's lopen....ik zal een nieuw nestkastje moeten kopen.

Rianne

Dat word extra opletten de volgende keer, goed het kastje schoonhouden, dan  moet het wel onmogelijk zijn om weer maden te krijgen.

Lin

Hey,

Ik zou voor de zekerheid wel de ouders en andere vogels in de gaten houden. En goed dat je het broedhok heb weggegooid!

Groeten, Lin