6 mei 2025, 07:29:36

Geboortebericht

Gestart door bernerlover, 22 juli 2005, 21:54:39

« vorige - volgende »

bernerlover

Hallo allemaal,

Hierbij een geboorte bericht. Afgelopen maandag 18 juli is mijn eerste valkparkietenjong geboren uit mijn wildkleur man en mijn witmasker cinnamon pop. Dit vind ik heel leuk dat het tog nog gelukt is dit broedseizoen aangezien bleek dat ik 2 mannen had en helaas een man is doodgegaan ik heb toen een pop gekocht en na een week begonnen ze met eieren leggen, dit werden er 4 helaas allemaal onbevrucht, maar toen ik de eieren weg had gehaald, na een paar dagen lag er weer een ei deze ronde werden het er 3 en er is er 1 uitgekomen, deze heeft witte dons.

Ik heb inmiddels 4 valken, waaronder het koppel dat een jong heeft en een witmasker man en een lutino bonte geparelde pop.

margreet

hallo,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je valkparkietenjong, Leg ze maar goed in de watten, eivoer, extra voer, grit, stukje brood enz. Het kost altijd extra energie als is het er maar eentje. Geniet ermaar van.

groetjes Margreet

trienke

gefeliciteerd met je kleine valkjes

groetjes Trienke

Lin

Gefeliciteerd!!

Je kan bij mutaties uitrekenen wat voor jongen je kan krijgen, misschien wel leuk om te weten, mocht dat niet bekend zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bernerlover

ik weet niet waar de ouders split voor zijn, ik weet wel dat ik de man als een geparelde pop heb gekocht, maar de parels verdwenen. ik wacht rustig af, wat het wordt, heb vanavond nog ff gekeken, de moeder zatop het nest en ze wou niet dat ik ging kijken maar kon tog een klein stukje van het jong zienen het gaat goed

trienke

hoi

wat mooi dat het goed gaat met het jong ;D

Groetjes Trienke

bernerlover

helaas moet ik jullie vertellen dat het jong dood is :( :(
tijdens het eten keek ik naar buiten en toen zag allebei de ouders uit het blok toen dacht ik al er is iets niet goed, en nee hoor dat bleek want het jong was dood :( :(
Ik had de andere twee eieren er ook uitgehaald want ik kreeg daar eerder de kans niet voor van de valken en een was onbevrucht en de andere was wel bevrucht maar dat jong was nog voor die uitgegroeit was al doodgegaan waarschijnlijk door de warmte,

Marlot

jammer dat het niet gelukt is :'(  , volgende keer beter hoop ik voor je!

Lin

Nou, wat sneu voor je. erg jammer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)