3 juni 2024, 22:35:00

graag advies

Gestart door babbel, 17 juli 2005, 22:02:02

« vorige - volgende »

babbel

Heb 10 jaar geleden een valkje gehad ,waar ik dol op was .Is echter overleden Maar toch blijf ik over een nieuw valkje dromen Mijn vraag is deze ik heb een kamervoliere  met twee tamme grasparkietjes.Kan ik hier een valkparkiet bij zetten ?? Natuurlijk niet ineens hoor eerst apart in een kooi en als hij tam is erbij .De twee parkietjes kunnen goed met elkaar overweg ,maar is niet echt een koppeltje Graag advies van jullie Met dieren liever niet een verkeerde keuze B.V.D groetjes lia

Kirsten

Hoi Lia,.

Ik heb zelf geen grasparkieten, enkel valkparkieten. Wel lees ik hier geregerld over deze combi en volgens mij moet het zeker kunnen. Ik hoop dat iemand met deze ervaring reageert en jij een valkje kan gaan uitzoeken ;) :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Agnes

Hoi Lia,

In principe kan het wel: grasjes en valkjes samen. Ik heb zelf ook een grasje en een valkje samen gehad. Het grasje is overleden, en nu heb ik twee valkjes.

Grasjes zijn wel veel dominanter dan valkjes, en dat kan wel problemen geven. Valkjes hebben een veel zachter karakter met de kans dat ze zich op de kop laten zitten door een vogeltje dat veel kleiner is dan zichzelf ;D

Je merkt pas of ze samen kunnen als je ze samen zet. Met dus de kans dat het niet klikt....Maar aan de andere kant kan het heel leuk klikken, en hebben ze aardigheid aan elkaar.

Er zijn hier meer mensen hier die valkjes en grasjes samen in een kooi houden dus het kan wel ;)

Groetjes van Agnes.

ps: is je kamervoliere groot genoeg voor twee valkjes erbij, zou ik dat doen ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Carin

Hoi

Ik heb twee grasjes en een valkje samen zitten en dat gaat prima. Een van de grasjes houdt het valkje ook in de gaten. Op het moment dat zij op de grond gaat zitten of op de bank, komt hij er als een soort schild bij zitten. Andersom als de grasjes laten weten dat ze wakker zijn, doet het valkje mee. ;D

hippysuus

Hoi, ik heb een valkje en had 2 grasparkietjes maar ze konden echt niet samen. Mijn valkje werd er helemaal nerveus van.

Bij 1 van de grasparkietjes viel het nog wel mee maar de andere viel haar continu aan.

Ik heb de grasparkietjes nu aan iemand gegeven met een voliere en wil nu een 2de valkje aanschaffen zodat ze een vogel-maatje heeft (een mensen-maatje heeft ze al  ;D)