16 mei 2025, 17:33:02

Over cinnamon kweken ??

Gestart door Lin, 11 augustus 2005, 16:03:01

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Nu is er in een ander topic gesproken over bruine eumaline die achterblijft wanneer er over cinnamon gekweekt. Dit was een antwoord van Lique bij het topic http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12029.0.html.

Nu heb ik een vraag. Ik heb dit koppel
Vader Witmasker Gepareld split voor {X2:Lutino}

Moeder Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:

Jonge man
25.0 % Witmasker split to {X1:Gepareld} {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker Lutino split to {X1:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker {X1:Gepareld} {X2:Lutino}
25.0 % Lutino split to Witmasker {X1:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Gepareld
25.0 % Witmasker Gepareld Lutino
25.0 % Gepareld split to Witmasker
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom

en ik heb nu al bij de witmaskers gehad dat die toen ze rond de drie weken waren ze meer op cinnamon leken maar dat niet zijn. Nu heb ik ook twee albino mannen gehad die lijken cinnamon maar volgens de berekening kan dat niet want dan zouden het poppen zijn.

Volgens mij zat er bij de vader in het nest ook een cinnamon, maar dat weet ik niet zeker.

Maar hoe kan er over cinnamon gekweekt zijn? en wat betekend dit in de toekomst?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Henry

he lin

als je het zeker wilt weten dan moet je eigenlijk weten uit welk mutatie jou valkjes komen he en misschien geeft dat een duidlijker beeld hoe het komt dat awan en tinco een grijze gloed hebben op de veren(cinamon)want toen ik hem kwam halen zei ik het al meteen namelijk.

henry

Rianne

Ikzelf denk dat het cinnamon er langzaam uitgekweekt wordt zo omdat de jongen geen split (kunnen?) zijn.

Gerda

11 augustus 2005, 16:30:45 #3 Last Edit: 11 augustus 2005, 16:32:25 by Gerda
Mijn jong van dit koppel, Gisha, geparelde witmasker heeft wat bruinige kleurvlakken. Vooral zichbaar aan de staart. Het is niet wit, maar echt roze-bruinig. Als je haar een nevel geeft en de staart nat is, is het nog beter te zien.

Ook op de rest van haar lichaam heeft ze op het wit een roze-bruinige glans. Beetje sepia-kleur.

Deze foto is wat kleur betreft niet bewerkt, zo is ze echt!!

Groetjes Gerda

Kirsten

Hoi Lin,

Ik denk niet dat er in de voorouders van je koppel cinnamon heeft gezeten, want dan had de man het doorgegeven aan de poppen in je nest, dus dan zou grisha cinnamon zijn geweest bijv. De poppen kunnen geen split zijn voor cinnamon dus moet het echt van tiamo afkomstig zijn wil je de split door kunnen geven. Of ayla moet een cinnamon lutino zijn,. maar ehh dat wordt me allemaal te ingewikkeld :-\ :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

12 augustus 2005, 10:47:54 #5 Last Edit: 12 augustus 2005, 10:52:08 by Lin
Hey Kirsten fijn dat je even reageert. ik snap ook niet hoe het nou kan dat alle jonge witmaskers eerst cinnamon lijken en de volwassen albinos, cinnamon albino's. Maar ik had al eens fotos geplaatst van de lutino moeder maar ik weet niet hoe een cinnamon lutino eruit ziet. Maar dan kan het nog niet.

Groeten, Lin

p.s. maar als ik een moeder heb die split fallow is ik krijg jongen daarvan en die mannen zijn dan split fallow als ik die aan een ander koppel dat krijg ik weer jongen die split zijn voor fallow en niet zelf fallow jongen. Zou dat bedoeld worden, het doorgeven van splitten zonder dat je jongen krijgt die dan fallow zijn?

Kirsten

Hoi Lin,

Met Fallow kan dat inderdaad, want het is een recessieve mutatie, je hebt hem dan altijd tweemaal nodig om uiterlijk zichtbaar te worden. Cinnamon is een geslachtsgebonden mutatie, hiervoor geld, dat als de man hem als split draagt, hij hem uiterlijk kan doorgeven aan zijn nageslacht en dan enkelt aan de poppen, de mannen krijgen hem overigens wel als split mee. Corrigeer me graag als ik het fout heb, ben ook nog erg aan het leren, maar volgens mij heb ik het goed uitgelegd (?)

Groetjes
Kirsten

Lin

Ja dat klopt! Nu je het zo uitgelegd snap ik hem.

Joyce28

Citaat van: Kirsten op 12 augustus 2005, 11:32:13
Hoi Lin,

Met Fallow kan dat inderdaad, want het is een recessieve mutatie, je hebt hem dan altijd tweemaal nodig om uiterlijk zichtbaar te worden. Cinnamon is een geslachtsgebonden mutatie, hiervoor geld, dat als de man hem als split draagt, hij hem uiterlijk kan doorgeven aan zijn nageslacht en dan enkelt aan de poppen, de mannen krijgen hem overigens wel als split mee. Corrigeer me graag als ik het fout heb, ben ook nog erg aan het leren, maar volgens mij heb ik het goed uitgelegd (?)

Groetjes
Kirsten

Ik denk ook dat het zoiets is.Ik heb voor een albino gekozen waarvan de ouders geen cinnamon of split voor zijn,en mijn albino is nog steeds wit ook als die nat is.Ze heeft al aardig wat veertjes verloren maar krijgt er ook weer witte voor terug

Lin

Maar als de ouders geen cinnamon of split zijn wie legt dan het cinnamon bij de albinos en in het begin bij de witmaskers uit?

Groeten, Lin

Kirsten

Hoi Lin, als er geen cinnamon in zit, dan wordt het ook niet doorgegeven. Ik heb begrepen dat mannelijke albino's altijd iets meer dat grijze gloed krijgen tov poppen. Hierboven heeft joyce het ook over een 'zij' dus ik vermoed eerder dat ze hierdoor nog zo wit is. Verder zou ik er anders ook geen antwoord op hebben. Is trouwens wel een interessante vraag, misschien is er wel ergens atwoord op te vinden,. ik hou het in de gaten voor je.

Groetjes
Kirsten

Joyce28

Citaat van: Kirsten op 12 augustus 2005, 12:07:38
Hoi Lin, als er geen cinnamon in zit, dan wordt het ook niet doorgegeven. Ik heb begrepen dat mannelijke albino's altijd iets meer dat grijze gloed krijgen tov poppen. Hierboven heeft joyce het ook over een 'zij' dus ik vermoed eerder dat ze hierdoor nog zo wit is. Verder zou ik er anders ook geen antwoord op hebben. Is trouwens wel een interessante vraag, misschien is er wel ergens atwoord op te vinden,. ik hou het in de gaten voor je.

Groetjes
Kirsten

haha ik dacht dat de mannen altijd witter zouden zijn ;D
Maar mijn albino is idd een popje