28 maart 2024, 14:15:39

agaponis

Gestart door agaponis, 22 juli 2005, 19:19:06

« vorige - volgende »

agaponis

Geachte forumleden.
Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een pas geboren agaponis.
De moeder was overleden dus ik sta er alleen vgoor.
De agaponis heb ik nu 7 dagen en ik heb een paar vragen te stellen.
Ik weet dat dit forum voor valkparkieten is, maar voor agaponissen kan ik niets vinden.Ik hoop dat er op deze plek mensen zijn die mij kunnen helpen.
Het vogeltje krijg op dit momentCeDe lorivoeding.
Ik geef hem nu om de 2.5 uur eten tot hij zelf aangeeft dat hij niets meer wil.
Zijn krop is dan geheel gevuld.
Ik heb de volgende vragen.
- Moet de krop geheel leeg zijn voor de volgende voeding???
- Hoeveel keer per dag moet hij gevoed worden.
- Moet ik ook s'nachts voeden.
- Moet ik nog iets anders erbij geven dan alleen de lori voeding.

Ik heb hem nu een week en alles lijkt goed te gaan, behalve dat zijn krop de laatste dag niet echt leeg raakt en dus de indruk geeft gevuld te zijn.Moet ik evengoed eten geven of wachten tot de krop geheel leeg is.
Ik hoop dat iemand mij wat info kan geven.

Sylvia

leoni

hallo

ikweeet niet hoe oud hij zij is want als hij zij ouder is dan  moet hij minder voedingenvolgens mij maar dat weet ik niet zekker hoef je het s'nachts niet te voeren dan kan de krop legen.
als de krop niet leeg word kan je het een beetje masseren.
de andere vragen weet ik niet misscien iemand anders van het forum.

groetjes leoni

agaponis

sorry mischien was ik niet duidelijk, mijn agaponis is nu dus 7 dagen, toen hij uit het ei kwam lag de moeder dood.

Gonda

Hoi Sylvia,
Wat zielig zeg voor je vogeltje...en wat goed dat je zo goed voor hem zorgt!
Ik heb mijn valkje ook met de pap groot gebracht, maar die van mij was al 5 weken toe ik hem kreeg. Ik gaf hem toen altijd nog 3x per dag eten en wachtte niet perse tot de krop leeg was.'s Nachts is een mooie tijd om zijn kropje te laten legen (alleen als hij 's nachts geen pap meer hoeft natuurlijk)  Verder gaf ik de mijne altijd nutribird pap....wellicht is dat hetzelfde als wat jij gebruikt. Op de andere vragen weet ik geen antwoord, maar ik weet van de site-leden dat je altijd heel snel hele goede tips en andviesen krijgt!!

Wat je natuurlijk altijd kan doen is de vogeldierenarts die het dichtsbij jou zit even bellen (kleine vogeltjes zijn heel kwetsbaar). Onder het kopje dierenarts op de site staan goede vogelartsen...heel veel succes met je vogeltje!!

Groetjes Gonda

Annouschka

23 juli 2005, 09:02:25 #4 Last Edit: 23 juli 2005, 09:06:25 by Annouschka
Hoi,

- de krop moet minstens 1 keer per dag volledig legen, als ie moeilijk leegt, kan je een druppeltje olie toevoegen aan de pap, let heel goed op met de krop te masseren als je er geen ervaring mee hebt kan de vogel stikken
- je zou kaytee of Nutribird babyvoeding kunnen gaan halen, lorivoeding is specifiek voor lori's lijkt me aangezien dat toch nektareters zijn.
- 's nachts hoef je normaalgezien niet te voeden die tijd kan je gebruiken om de krop te laten legen
- er mag toch niet teveel voedsel meer zitten in de krop lijkt me voor je een volgende voeding gaat geven.
- hier tenslotte nog een link met een voedingsschema, welinswaar voor een valkje maar ik denk wel dat dat ongeveer zal kloppen met dat van een aga.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9641.0.html

- je zou je aga iedere dag, op +/- hetzelfde tijdstip kunnen wegen zo zie je of ie groeit of niet.

groetjes


trienke

hoeveel geef je je agi nu??

ik denk als je je agi even weegt en dan delen door 10 zoeveel voeding mag ie hebben.

Groetjes Trienke