28 maart 2024, 17:46:05

HELP!!!!Wat is er toch aan de hand???

Gestart door Sarah, 20 juli 2005, 15:04:51

« vorige - volgende »

Sarah

Hallo! Mijn valkparkiet van een jaar heeft al zijn veeren van de rechte vleugel uitgehaald! Ik kwam net terug van een weekend bij mijn moeder en ontdekte al die veren in zijn kooi. Noormal gaat mijn huisgenoot hem verzorgen, maar zij heeft zich dit weekend een been gebroken en heeft hem warschijnlijk niet goed verzorgd....
Het onderste gedeelte van zijn rechte vleugel is volleedig weggeplukt. Hij kan dus niet meer vliegen en heeft daar dus geen veren meer...Wat moet ik doen? Moet ik hiermee naar de dierenarts? Waardoor komt dit? Help>!!!!

Ivy

Hoi Sarah.

Hoe dat komt kan ik je moeilijk vertellen - het zou kunnen dat hij zich zelf heb geplukt uit verveling maar in een weekend - dan verveelt ie zich wel erg snel.

Hoe zien de uitgetrokken veren er uit? Zijn ze heel uitgekomen net als bij de rui of zijn ze afgebroken? Als ze heel zijn, dan groeien ze vanzelf weer terug binnenkort. Afgebroken veren komen pas met de rui weer terug.
Zat er ergens nog bloed aan?

Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

leoni

hallo

het kan ook uit stress zijn dat hij zich is gaan plukken.

groejtes leoni

moonwitch (diana)

hoi

Wat het ook kan  zijn, is dat hij ergens van is geschrokken, en wild door de kooi heeft gefladderd, waardoor er vleugel veren uit zijn gegaan.
Ik heb een lutino man hier en die heeft zo al een paar keer aan een kant zijn vleugel veren verloren.
Groeit van zelf weer aan, maar ze zijn een tijdje uit hun vlieg-
kunsten.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Sarah

Bedankt! Er was geen bloed aan zijn veren en ´zij zijn niet afgebroken. Het zou best wel de stress kunnen zijn, want misschien was er een geluid of wat dan ook war die van is geschrokken. Normaal ben ik er dan om hem aandacht te geven....Die heeft hij nu echter wel gekregen hoor :)Dan moet ik helaas nog een beetje moeten wachten, tot ik weer van zijn vliegkunst kan genieten!
Bedankt en groetjes! Sarah

Jacqie

Het kan schrikrui geweest zijn. Onze valkparkiet had daar ook wel eens last van. Dan kwam je thuis en lag de hele kooi vol met veertjes...dan zijn ze zo zielig.....gelukkig groeit het wel weer aan.