18 mei 2025, 05:37:27

Popjes erbij?

Gestart door marianca., 22 juli 2005, 14:56:57

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

heb een vraagje voor de deskundige onder mutatie berekening ;D
Ik heb van Sammie en Peppie 4 jongen(opgevoed door Coco en Rosie daar Peppie nogal heeeeeeel erg knabbelde aan ze)en nu vraag ik me af of er een popje bij is daar ik eentje graag wil houden.
Sammie en peppie hadden vorigjaar 2 wildkleurtjes waaronder 2 man en 2 popjes.Nu hebben ze 2 cinamon en 2 wildkleurtjes op de werled gezet...ikke blij :o
Peppie is naar zien wildkleur en Sammie heeft wat van een bonte of is het.
Iemand een idee wat de geslachten zijn ???
2x cinamon
2x wildkleur...

Dan hebben we nog Iza en Kwebbel...zij is cinamongepareld en hij split voor cinamongepareld en wildkleur.
Hebben 2x cinamongepareld
            1x wildkleur met veel geel op zijn/haar achterkoppie..echt heel lief om te zien en ik denk is een manneke want brabbelt al behoorlijk
             1x cinamon

iemand een idee wat hiervan de geslachten zijn ???

groetjes
marianca

Marianne

Hoi Marianca,

Bij mutaties staat een link waarbij je dit zelf makkelijk kan uitrekenen.

Bij Iza en Kwebbel schrijf je bv. Hij is split...... maar wat is zijn uiterlijke kenmerken dan?

Vaak is het, als er geen cinnamon in het koppel aanwezig is,en de jonge zijn dit wel dan is het meestal een pop.

Kijk even bij die link en reken het even uit voor je koppels.
Je kan het ook in het nederlands invullen hoor.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

marianca.

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie.
Bij kwebbel weet ik dat hij split is omdat zijn ma gepareld cinamon is en pa wildkleur.
Pa en ma hadden 2x lutino en 2x wildkleur..

Ik had de mutatie bereking gedaan en kwam ook erop uit dat de cinamon popjes zijn ;DBen ik wel blij mee...die houd ik dan zeer zeker.Had eigenlijk wel willen weten voor 100% wat de geparelde dan zijn...

groetjes
marianca

Karin

Hé Marianca, een beetje OT, maar hoe is het met Luca ? Heeft die al een popje versiert ?  ;D Als hij een niet cinnamon popje heeft zullen ook zijn cinnamon jongen popjes zijn.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marianca.

Hallo Karen,

Luca heeft niet zo een haast en wacht geduldig op Klara..popje van nu 13 jaar 8).Maar Klara houdt zich toch bij Stevie en Luca mag wel eens naast haar slapen...Luca is trouwens een schat van een valkje en komt mij altijd gezelschap houden als ik in de voliere bezig ben..vakers neem ik hem ook mee eruit en hij gaat dan op bezoek bij de kamervolieres valkjes.Treesje is verliefd op meerdere valkjes waaronder een witmasker manneke mijn Charly..geweldig om te zien hoe die 2 met elkaar omgaan..heeeeeeeeeel lief :)Ook is Treesje in de tijd dat ze hier is tammer naar mij geworden...geeft al kusje(wel heel snel dan)door een hapje aan mij lip te doen..en mijn vinger vindt hij ook leuk.
Ik kan wel zeggen dat die 2 scheten heel tevreden en gelukkig zijn bij al die lieve valkjes... ;) ;D

groetjes
marianca

Karin

Ik ben erg blij dat ze een goed baasje hebben gevonden  ;D Ze hebben een heerlijk leventje bij je zo te zien  :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves