27 april 2024, 20:11:24

dringend echt waar

Gestart door chubie, 23 juli 2005, 10:41:43

« vorige - volgende »

chubie

hello

ik heb een vragje ik heb een nestje van 2 jongen maar de mannetje zat ze net te verwarmen maar met een schrik is ie eruit gekomen het lijkt wel alsof ik zelf ook een soort ggtttt geluid hoorden en dat de vader bang geworden is voor de jongen het geluid lijk wel alsof de 1 van de jongen overgeeft ooow oow wie helpt om te zeggen wat het kan zijnnn ???

groetjes ???

Rianne

Hoi,

wat zijn de ouders nu aan het doen? Zit 1 van de 2 nu bij de jongen? Voeren ze nog wel?

chubie

Citaat van: Muppet op 23 juli 2005, 10:43:54
Hoi,

wat zijn de ouders nu aan het doen? Zit 1 van de 2 nu bij de jongen? Voeren ze nog wel?


nee ze zitten nu al ongeveer 10 minuten niet meer bij de jongen en als ze erin gaan zijn ze binnen 1 minuut er weer ui t ooo jee help me aub

Rianne

Hoor je wel dat de ouders aan het voeren zijn als ze het blok ingaan?
Hoe oud zijn de jongen?

chubie

hey hey

jah ze voeren wel mar ik heb nog een probleempie vannochtend is de laatste ei uit gekomen maar het jong is zoooo klein veel kleiner dan toen de andere 2 geboren waren kan dat een probleem zijn en vanaf wanner kan ik de jongen vast houden nu zijn ze 1week je oud doei doei

Rianne

Je kunt ze nu een paar keer per dag eruit halen, en 10 - 15 minuten vasthouden om ze aan je handen te laten wennen. Ik zou het in de gaten houden met het allerkleinste valkje, het kan zijn dat je die met de hand wat bij moet voeren.

chubie

hey hey


o oke want ik heb sinds de jong geboren is heb ik de ouders de kleinste jong niej zien voeren oo maar wannner weet ik dan dat ik het jong moet gaan bij voeren want ik wil niej dat het te laat is en ik zie dat hij gestorven is

Rianne

Is het kropje goed gevult?

chubie

hey hey


dat kan ik dus niej zien maar hij is echt ontzettend klein dus en die andere 2 heb ik gewoon eten zien krijgen maar dat kleintje dus niej .

margreet

hallo,

Vaak wordt een jong niet gelijk gevoerd, hij teert dan nog op de eidooier, wacht het nog even af, als hij echt te klein is moet je de natuur misschien maar zijn gang laten gaan, handvoeding vanaf dag 1 is best moeilijk, maar soms redden ze het wel.

groetjes Margreet

tommy

hoi

Je kan ze niet vanaf dag een al vast houden hoor.
Dat kost de jongen veel ste veel  energie.
Haal ze pas uit het blok als de oogjes open zijn.
Eerder heeft totaal geen nut.
En is een onnodige onrust voor de oudervogels.

Het bijvoeren vind ik een risico.
Laat de natuur zijn gang gaan.
En leer en lees er gewoon veel over.
Dan weet je op een gegeven moment dat je het goed doet.

grt Annemieke