28 maart 2024, 09:07:29

mijn nieuwe nestje

Gestart door cisca, 8 mei 2003, 15:00:11

« vorige - volgende »

cisca

Hallo.
ik had al gemeld dat mijn eerste babyvalkje was geboren,het gaat heel goed met hem en groeit als kool.
vannacht is nummer twee geboren en ook die had al een volle krop clydie en saar zijn ook wel hele goede ouders en hebben al veel jongen grootgebracht.Ik wilde net even kijken maar Saar zit als een havik op het nest dus ik kan alleen kijken als clydie er alleen op zit.Ik hoop snel wat foto,s te kunnen maken maar ik heb mijn camera al afgekoppeld hahaha alleen de pc,s en twee stoelen staan nog in huis de rest is opgeslagen.Ik hoop wel dat als ze gaan breken volgende week dat ze op het nest blijven zou het heel jammer vinden als het mis ging.Nou ik schrijf weer snel hoe het verder gaat.
groetjes Cisca.

daan

Hoi Cisca,
Goed joh dat de 2e het ook zo goed doet :D hoeveel eitjes hebben ze nu dan nog??? Of hadden ze er 2. Ja ik hoop ook dat alles goed gaat als jullie gaan breken, want ja dat maakt natuurlijk een hoop herrie, ff afwachten. Ik kijk uit naar de foto's. Wat voor valkjes heb jij eigenlijk??
Groetjes Danielle

cisca

Hoi Daan.
Mijn valkjes hebben 5 eitjes totaal.
Ik zal even vertellen wat ik voor valkjes heb.
Clydie is een lutino pop.
Saar is een Bonte man.
Bonny is een bonte man
Choco is een sinamon man.
koos is een sinamongeparelde pop
Peter is een geparelde wildkleur man.
Pita is een wildkleur pop.
Momenteel zitten er drie aan de overkant bij mijn dochter vanwege de verbouwing.
groetjes Cisca.

daan

hOI CISCA, o jij hebt een hoop vogels, wij hebben er nu drie
1 man witmasker grijs gepareld(zwabber)
1 man witmasker (kuiffie)
1 pop grijs (gabber) (standaard ik weet eigenlijk niet hoe ze die noemen volgens mij gewoon grijs) hahahahaha Misschien weet jij het ik heb een foto bij mijn dagboek-mijn kanjers gezet. het poppie zit bij mijn vriend op z'n schouder (die foto).
Verder hebben we nog 2 katten Tommy en Jerry ( 1 zwanger deze week uitgerekend.
dan ook nog een jack russel(sandy) en een aquarium en vijver.
Nu zitten onze valkjes nog in huis, maar we hebben een hele mooie buitenvoliere gebouwd. Dus we willen ze graag de buitenvoliere indoen, maar nu hebben gabber en kuiffie deze week weer 2 eitjes gelegd. De eerste 2 x zijn fout geggan. 1e x onbevrucht en de 2e x heeft de  pop een stressaanval gehad. Maar misschien wist jij dat allemaal al ik weet het niet. anders sorry voor de herhaling. Groetjes Danielle en succes met de verbouwing.

demi

8 mei 2003, 22:46:25 #4 Last Edit: 8 mei 2003, 22:46:53 by demi
hoi cisca

leuk he valkjes...
heel veel s6 met de kraamafdeling!!!
groetjes diana ;)

Peter

Hoi Cisca,

Van harte met de jonge valkjes.
Groetjes Angelique en Peter

Speedy

Hoi Cisca,

Tijd niks meer van je gehoord of gezien hier...leuk dat je weer kleine valkjes hebt, ik vond altijd jouw mooie bonte valkparkiet zo mooi.
Inmiddels zal je wel gelezen hebben elders op het forum, dat ik er nu 4 heb.
Tja, het valkenvirus is bij mij ingeslagen hoor, er is geen vaccinatie voor. ;D
Ze zijn onwijs leuk....

Veel plezier met de kleintjes, dat ze allemaal gezond mogen blijven.

Groetjes,
Trudie

cisca

Goedemorgen allemaal.
even verder met mijn dagboek,het is hier een gepiep van jewelste baby nr 3 is ook geboren en ligt veilig bij de andere twee,het zal druk worden als de laatste twee ook uitkomen maar saar en clydie redden het wel .
alleen even opletten dat als nr 5 er is dat hij goed gevoerd wordt die is natuurlijk veel kleiner als de anderen maar daar hebben we al een oplossing voor en dat is vorige keer perfect gegaan.Nou jullie horen het weer .
Groetjes Cisca

cisca

Hoi allemaal.
nou er zijn nu 5 valkjes in het nest alleen of nr5 het haalt weet ik niet ,ik heb hem vanavond uit zijn eitje moeten halen omdat deschaal en het vlies te taai waren kon hij er niet uit.
hij ligt lekker warm bij de anderen morgenochtend even kijken hoe of hij het maakt .ik hou jullie op de hoogte .
Groetjes Cisca

cisca

Hallo allemaal.
Ik zit midden in de verbouwing dus heb weinig of geen tijd.
maar ik zal wel even vertellen hoe het met de valkjes gaat.
Nr5 de kleinste doet het heel goed heeft nu ook zijn oogjes open en krijgt al een klein kuifje hij is wel veel kleiner als de andere 4 maar weet zich prima te redden de eerste 3 hebben al veertjes dus dat gaat heel hard.
Voor 3 valkjes heb ik al een tehuis gevonden 1 gaat naar ridderkerk naar een van de jongens die hier aan het werk zijn .
2 blijven er bij elkaar die gaan naar het zelfde baasje hier in rotterdam.en de andere twee dat weet ik nog niet als ik geen goede baasjes kan vinden blijven ze bij mij.
Nou tot de volgende keer maar weer groetjes ik ga nu slapen.
Cisca.