12 mei 2025, 17:40:52

speeltjes

Gestart door Ilse, 11 september 2005, 10:04:44

« vorige - volgende »

Ilse

hallo,
ik heb een valkje die geleewiekt is.

nou probeer ik zijn kooi leuk te maken zonder dat er dingen in zitten waarvoor ze moeten kunnen vliegen ofzo.

ik heb er al een grote stok van een kronkelwilg in gedaan waar hij op kan zitten. verder heb ik bij die stok ook nog een stuk trosgierst opgehongen zodat hij zich daar ook mee kan vermaken. Bij een zitstok die gewoon al in de kooi zat heb ik een "kracker funny fitnes van het merk vitakraft" opgehongen.
(zo'n plastic stok met allemaal zaatjes enzo eraan vast).

weet iemand nog iets leuks om erin te hangen zodat hij zichzelf ook kan vermaken? En dan natuurlijk wel voor een vogel die niet kan vliegen ;)

groetjes Ilse en Coco

Bianca

gewoon lekker gaan neuzen bij de dierenwinkel wat ze daar voor speeltjes hebben, oh ik heb hier bijna in elke kooi een kattenballetje waar dan zo'n bellletje inzit, die ligt dan op de grond en dan kan ie er ook altijd mee spelen.

Zielig zeg geleeuwiekt!
Hoe kom je aan het vogeltje?!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

nog even ik zie in je andere onderwerp over het grasparkietje dat je daatr zegt dat ie gekortwiekt is.
zijn nou alleen zijn veren afgeknipt of zijn z'n "vlerkjes" geamputeerd?!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Ilse

hallo,
ja sorry, dat was een foutje.
hij is geleewiekt.
ik heb hem bij een man in steenwijk weg.
die was nog maar net bezig met de hobby "valkparkieten" en dacht waarschijnlijk dat hij zelf wel kon kortwieken. dat is fout gegaan. >:( Hij Heeft toen bij 1 van de vleugels teveel eraf gehaald. (geleewiekt dus) :-\

dus gelukkig komt het niet door mij.
als ik er 1 had genomen die niet gekortwiekt was ofsoiets dan had ik hem ook mooi laten vliegen. ze horen ook te vliegen, tog? ;)

dat kattenballetje is geloof ik niets want hij komt nooit op de bodem. ook niet als ik er iets neerleg wat hij leuk vind.
bijvoorbeeld mijn pet (die vind hij helemaal geweldig) :P

in dierenwinkels kom ik altijd hetzelfde tegen: allemaal touwen en klauterdingen waar ze een beetje voor moeten kunnen vladderen. maar dat lukt hem ook niet in de kooi die ik heb (het is niet klein maar klein geenoeg om niet te kunnen proberen vliegen en vladderen. en een touw zou wel kunnen natuurlijk maar is dat niet gevaarlijk als ze dat touw telkens doorslikken? deze eet werkelijk alles ;D

ik hoor nog wel (hopelijk) ;)
kusje van Ilse :-*

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ilse

hallo lin,
ik denk dat ik dat met die knopen in dat bakkie eens ga proberen. verder staat er een heleboel leuks bij maar haast allemaal voor in een buitenvoliere en als het voor binnen is is het allemaal meer een beetje voor vogeltjes die kunnen vliegen.

groetjes ilse