17 mei 2025, 00:23:56

Douchen met valkje

Gestart door Carin, 17 juli 2005, 13:21:43

« vorige - volgende »

Carin

17 juli 2005, 13:21:43 Last Edit: 17 juli 2005, 13:25:30 by Caat
hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen voor het eerst met mijn valkje gedouched en dat super leuk!

Eerst zat ze op mijn vingers en kreeg ze wat spetters mee, daarna ging ze steeds verder omhoog tot ze op mijn schouder zat en vol onder de straal zat. Ik stapte iets uit de straal en dat was madammeke niet genoeg, ze sprong naar beneden en ging zelf onder de straal staan. Ondertussen luid "kirren".

Maar nu heb ik de volgende vraag:

Hoe krijg ik mijn valkje droog? Doet ze het zelf met haar vleugels of moet ik haar droogwrijven met een handdoek? Ik heb geen fohn tot mijn beschikking.

Klopt het dat het het beste is om zo vroeg mogelijk op de dag met haar te douchen?

Verder krijgt ze onder haar kuifje een plekje. Is dat normaal? Ze is Lutino!

Carin

17 juli 2005, 13:25:13 #1 Last Edit: 17 juli 2005, 13:27:50 by Caat
Ik ben weer lekker bezig.. Ik dacht dat ik onder andere vragen bezig was.. zit in de verkeerde categorie.. Moderator, kan deze verplaatst worden naar andere vragen? Dit is geen spoedvraag! sorry voor de overlast! :-[

Kirsten

Hoi Caat,

Zo vroeg mogelijk op de dag douchen zou ik echt niet weten,. maar verder kan je je valkje gewoon laten drogen en dan uit de toch en koude wind enzo. Ik douche niet met m'n valkjes, maar spray ze altijd en laat ze daarna gewoon opdrogen. Het sprayen doe ik niet op het heetst van de dag, want werkt het uiteindelijk niet verkoelend.

Groetjes en leuk dat het zo'n succes was!
Kirsten

ps en een kale plekje onder haar kuif is wel normaal bij een lutino. Bij albino's zie je het ook regelmatig.

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Carin

Hoi Kirsten,

Bedankt voor je reactie! Ik heb Calimero te drogen gezet op een stoel met handdoek en dan achter glas in het zonnetje.. ze zat er erg ontspannen bij.

Het plekje is normaal, gelukkig!

Kirsten

Hoi Caat,

Ik zie zo'n tevreden valkje al helemaal voor me :D
Mijn valken vinden het met dit weer extra heerlijk om een douchebeurt te krijgen en gaan al helemaal met de vleugels gespreid zitten als ik met de plantenspuit aan kom :D

Groetjes
Kirsten

Carin

Hoi Kirsten,

Zodra ik met de plantenspuit aankom, beginnen de grasjes al te schreeuwen, dus dat gaat niet lukken! Overigens zitten die wel in hun badje, als ik er niet ben!

Misschien dat Calimero nu over haar watervrees heen is en de plantenspuit wel leuk vindt. Overigens zat ze na haar badsessie ook met gespreide vleugels op de handdoek!

Hoe vaak mag een vogel natgemaakt worden ivm vetlagen etc? weet je dat?

Groetjes Carin

tommy

hoi

Ik douche me vogels elke dag.
Dan spoelt het stof er lekker af.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb zelfs gehoord dat er een vogelkenner eens zei dat het heel erg goed is voor het verenpak.

Grt Annemieke

Kirsten

Hoi hoi,

Bij mij verschilt het, de ene keer doe ik het elke dag en de andere keer een aantal dagen niet,. kan geen kwaad hoor volgens mij

Groetjes
Kirsten

Carin

Oke, dan weet ik dat! Ik dacht dat teveel schadelijk was voor de vetlaag in het verenpak. Maar ze mag deze week wel weer een keer mee onder de douche! :D