29 maart 2024, 15:56:48

Vogelvereniging, welke?

Gestart door Lin, 18 juli 2005, 14:31:40

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Ik heb besloten om lid te worden van een vereniging omdat ik later toch op grotere schaal wil kweken. Maar nu wil ik gaag jullie ervaringen over euro parrot enz. weten. Wat raden jullie mij aan? Ik kom trouwens uit Noord holland en heb nu maar 3 nestjes in het jaar van een koppel.En later wil ik nog andere vogelsoorten erbij houden.

Groeten, Lin

ps ik heb al diverse oude topics gelezen maar wilde weten hoe jullie er nu over denken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

ik ben er ook mee bezig om lid te worden van europarrot.

Best spannend om je eigen kweek nummer te krijgen enzo.......


Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

margreet

hallo Lin,

Leuk nog iemand uit Noord Holland, volgens mij zijn wij in de minderheid, de meesten komen uit het midden of zuiden van het land, zelf kom ik uit Heemskerk, ligt precies tussen Alkmaar en Haarlem, volgens mij komt Gerda ook uit N.H., Was zelf ook van plan om lid te worden van een vereniging, ben over de plaatselijke vereninging niet echt te spreken, een keer of acht per jaar hebben ze een verkoopdag (vogelbeurs), wat je dan ziet maakt je niet vrolijk, maar dat gevoel heb ik bij veel vogelbeurzen, niet echt diervriendelijk. Euro-parrot lijkt mij een goed alternatief, leuk maandblad, veel informatie en je bent lid van een vereniging dus je kunt ringen aanvragen. Misschien zijn er nog mensen die hier meer ervaring mee hebben.

groetjes Margreet

Lin

Oke dat lijkt me voor nu al redelijk duidelijk. ALs ik in januari wil beginnen krijg ik dan de ringen op tijd? Hoe werkt dat bij hun?

Groeten, Lin

ps Leuk margreet ik woon vlakbij Den helder en Gerda komen uit Amsterdam. Ik hoop dat ik het goed heb want ik moet nog steeds op bezoek bij een valkje van mij.  ;D En ik zie wel meer mensen uit noord holland die kweken trouwens


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Ook ik zit bij Euro-parrot sinds dit jaar. Mede omdat ze een grotere maat ring aanhouden is mijn keuze op deze vereniging gevallen (valkparkieten 5,5) Ze hebben daarnaast een leuk maandblad en ik had de ringen netjes op tijd in huis, Aangezien jij natuurlijk in Januari al begint kan je altijd even informeren of je ze op tijd hebt. Overigens vind ik hun ring ook erg overzichtelijk. Ik geloof dat er een voorbeeld onder het kopje ringen staat, want Peter en Lique zitten ook bij deze vereniging. Ik was zo trots toen ik mijn initialen op de ring zag staan hihih heb er wel een kwartier naar gekeken toen ik ze in huis kreeg,

Groetjes
Kirsten

ps,. werkwijze is mailen,. contributie overmaken, maandblad en richting het einde van het jaar krijg je een acceptgiro waarmee je ringen kan bestellen.


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey Kirsten,

Dank je. En je had het over je initialen, maar moet je 'kwekerij'' dan een naam hebben? Nee toch, je kan toch gewoon je eigen naam opgeven? en wanneer krijgen de meeste dan de ringen binnen voor 2006?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Met initialen bedoel ik van je eigen naam,. ik was er zo trots op toen ik dat zag staan.
Ik kreeg ze geloof ik februari, maar je kan als je dat wilt aangeven wanneer je ze wilt hebben, dus moeten zeker op tijd kunnen komen,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

Ja van je eigen naam snapte ik. Ik stelde ook een beetje rare vraag. Maar als je je moet in schrijven is ook gewoon je eigen naam?

Nou jullie hebben mij overtuigd. Ik ga daar lid worden!

Groeten, Lin

p.s. ze stelle toch geen eisen aan aantal valkjes enz.?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Ja als je je inschrijft is het gewoon je eigen naam inderdaad.
Verder stellen ze geen eisen aan aantal enzo,. dus mailen!. en lid worden. ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Ik heb een mail gestuurd...  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

margreet

hallo,

Heb mijzelf ook aangemeld, kijk nu al uit naar het eerste maandblad.

groetjes Margeet

Lin

Ik ook, ik denk dat ik er veel van kan opsteken en vooral de stukken die Dr Feld schrijft. Wanneer zou de eerste komen denk je?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

hoi hoi,

Ik kreeg toen ik de contributie betaald had het blad snel in huis.
Jammer Lin dat je niet dichtbij woont, je had ze van de afgelopen maanden anders best van me mogen lenen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

Wat een lief aanbod. Maar waar woon je dan precies want ik ken je woonplaats niet ergens plaatsen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)