18 juli 2025, 19:29:03

9 eitjes, maar onbevrucht :O

Gestart door Tineke, 18 juli 2005, 10:35:52

« vorige - volgende »

Tineke

gister hebben mijn vader en ik de eieren geschouwd van onze valkparkieten span (in de voliere)

ik dacht dat ze 8 eieren hadden gelegd, nu bleek het er 9 te zijn ( best veel toch  ??? )

we hebben ze geschouwd ( omdat ze 2 weken ''overtijd waren'' ) en ze bleken allemaal onbevrucht te zijn.
2 eieren waren een twijfel geval en hebben we open gemaakt,
maar ook daar zat nix in  :(

we hebben de eieren weg gegooid, en hopen dat ze vanzelf weer eieren leggen, maar dan bevrucht.  ;D

groetjes Tineke.
ps: hoe voeg je een foto toe, dan kan ik jullie ons span laten zien.

Lin

Hey,

9 eieren is best veel. Kan wel bestaan uit twee legsels. Maar heb je ze echt zien paren. soms kan de stok waar de pop op zit te dun zijn waardoor ze grip verliest als er gepaard wordt. Als ej een foto wilt plaatsen ga je naar reageren en dan naar de link daarboven upload en de rest spreekt voor zich. Waar de duidelijk uitleg staat weet ik even niet. succes!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tineke

Hay,

mn moeder/zusje heeft ze zien paren (1x)
we hadden eerst een tijdje alleen een pop, (man was dood gegaan)  later hebben we er een man bij gekocht, dezelfde dag hebben ze op elkaar gezeten, en snel daarna lagen de eerste eieren in het nest,  het is vrij snel na elkaar gegaan.

dus... afwachten of ze weer eieren legt en hopen dat die wel zijn bevrucht.

Tineke.
ps: een foto uploaden wil niet  ???

Lin

Hey Tineke.

Wat voor melding krijg je dan? Hoeveel fotos zijn het anders kan je ze ook wel naar mij mailen: wr16@valkparkiet.com. Je fotos moeten wel kleiner zijn als 60 kb en ong. 10 cm breed, dan moet het lukken.

Groeten, Lin

Bianca

Wat jammer dat de eitjes onbevrucht waren....en zeker als je pas kijkt op het moment dat ze allang hadden uit moeten komen.
Je kunt de volgende keer mischien al een keer na 2 weekjes kijken als ze gelegd zijn...dan weet je hoeveel er uit moeten gaan komen.. ;D
Dus een week VOORDAT ze uit moeten komen.
Is het wachten nog spannender..
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tineke

19 juli 2005, 17:28:47 #5 Last Edit: 19 juli 2005, 17:31:38 by Tineke
 :D ja dat zal ik zeker doen, dan is de teleurstelling ook minder groot als er nix uit komtĀ  :-\ ;D

Lin, ik heb je een mailtje gestuurd met de 2 betreffende foto's.

Lin

hey,

Ik zet ze morgenochtend in dit topic ben nu niet thuis nl.

Groeten, Lin

Lin

Groeten.,  Lin

p.s. als je drukt op citeer kan je tekst erbij schrijven en dan verwijder ik deze post wel.

Tineke

Citaat van: Lin op 20 juli 2005, 10:10:28

Lin, heeel erg bedankt  :D :D :D DANKJE WEL.

nou mensen , dit zijn nou onze valken, de 2e foto is de man, die is ong. een jaar oud, elke dag ga ik ff in de voliere staan met wat muur (onkruid) gevolg: hij eet nu uit mijn hand  :D en komt aanvliegen als hij mij zit  ;D zo leuk  :D

trienke

ik wil ff zeggen het zijn mooie valkjes

groetjes Trienke

Tineke

Dankje wel  :D  ik zelf vindt de man het moost  ::)

trienke

ik vind in het algemeen mannetjes ook mooier dan vrouwtjes ;D

groetjes Trienke