11 mei 2025, 18:36:08

punkie,parel&pippa

Gestart door leoni, 17 juli 2005, 22:50:05

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Heel goed idee om het bij te houden hoe geler Pippa wordt. en wat een lief grasje, komt er ook een tweede bij? Dat is wel zo gezellig. Wat een leuke vogels bij je.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

leoni

hallo

nou ik wil er wel een grasparkietje bij alleen ik den kme moeder niet maar ik ga eerst deze tam maken en dan kijk ik veder ;D
een vraagje mijn grasparkiet heb ik gistere gehaald maar hij heeft nog niks gegeten en  gooid de zaatje op de grond als ik het voor hem hou het lijkt of dat hij niet weet wat hij er mee moet.wat kan ik er aan doen hij is als het waar is net 6 weken en was net binnen gekomen.

groetjes leoni

Lin

Hey,

Nou maak eerst maar deze tam dat is ook veel leuker. Maar je kan even een bakje op de grond zetten met lekkere dingen erin (trosgierst). Dat eten ze vaak eerder dan uit je hand.

Groeten, Lin

leoni

hallo

trogiers hangen er ook al in maar dat eet tie ook niet :-[

groetjes leoni

Lin

Hij zal vanzelf wel honger krijgen. Je kan ook verwarmd water met eivoer mengen en een paar zaadjes doorheen doen. Misschien eet ie dat wel. Maar kijk het eerst maar even aan. ALs hij er niet uitgehongerd uitziet en nog wel aktief is gaat ie vanzelf eten. Ik bedoelde wat trosgierst in een bakkie op de bodem van de kooi trouwens.

Groeten, Lin

leoni

hallo

oke ga het proberen als hij morgen vandaag niets eet doe ik het morgen maken.

groetjes leoni

leoni

hallo

nou ik had het gistere gemaakt en er ingehangen.
hij heeft er niets van gegeten :-\
maar hij heeft wel voor het eerste gevloten naar pippa punkie en parel.
en zou ik hem bij mijn valkjes kunnen zetten of niet?
me moeder was net mijn kamer aan het stofzuigen pippa ging heel de tijd er naar vluiten :D.
ik ga kijken of het vandaag lukt om met speelgoed thuis te komen ;D maar dat zal wel want ik mag er geen dier meer bij :(

groetjes leoni

leoni

hallo

ik zal vandaag weer foto's maken :D.
vanacht om ongeveer kwart voor 3 werd ik wakker van me vogels ze vladerde als een gek door de kooi dat doen  ze wel eens meer als ze schikken. dus ik het licht aan gedaan een tegen ze gepraat en ze werden weer rustig nu zach ik bij punkie en parel een heeeel klein beetje bloed dus ik punkie gepakt onder haat vleugeltje kwam het vandaan maar het was maar een heel klein wondje dus ik haar weer terug gezet parel had ik niet gepakt omdat ik zeker wist dat ze ging vliegen.
dus ik was nog een half uur wakker geweest om te kijken wat het was en of ze niet nog wat anders aan de hand was en of het niet bleef bloeden.maar dat was niet zo dus ik ben om kwart over 3 half 4 weer gaan slapen.
en vanochtend zatten ze er gewoon goed bij dus dalijk gaan ze los en kan ik even bij parel kijken.
maar ik weet niet waardoor het gekomen is en pippa had helemaal niks.
ik heb wel muggen bulden dus kan het misschien geweest zijn van een mug?
gistere ben ik nog geslaagt :D ik heb een bal met aan de rand een balletje en een touwladder maar ik maak er wel foto's van.
gistere zat ik op internet gewoon op marktplaats en toen kwam ik een mooie voliere tegen hij van 4m lang en 2 m hoog en 1.50 m breed en er hoorden nog een huisje bij van 2.20m bij 2.50m en in dat huisje was dan een nacht hok.
hij is 2 jaar oud en hij is 1250euro. dus me vader vroeg hoe duur zijn andere volieres? ja ook wel duur maar die zijn kleiner toen kwam ik een site tegen waar de volieres goed koper waren en die man maakten ze zelf. maar die voliere die ik gezien had met dat huisje is denk duurder omdat er een huisje bij zit.
me vader al meten waar hij in de tuin past en toen zij me moeder is dat niet een beetje overhaarst kopen?want er moeten ook nog vogels in. we kijken over een jaartje wel zei me moeder toen :( maar me vader en ik weten al precies waar die moet komen te staan :D

groetjes leoni

groetjes leoni

Lin

leoni

hallo

het gaat goed joor :D
maar niemand reageerde meerdus ik schreef niks meer maar was het wel weer van plan want heb weer nieuwe foto's. die komen er dalijk op  ;D
ik merk wel dat pippa meer bij parel zit als parel ergens heen vliegt gaat pippa mee.
ik heb nu ook een kippen ei in een broedmaschine een bevrucht kippenei het ei is 1 slag kleiner dan een echt kippen ei dat we in de winkel kopen dus ik denk een kriel kipje alleen weet ik niet waneer ik moet stoppen met draaien als het uitkomt??

groetjes leoni

Christine

zeker een paar dagen of een weekje voor dat het uitkomt stoppen met draaien en als het zou moeten uitkomen om het uitkomen te vergemakkelijken een beetje nat sproeien dat helpt hun echt om er beter uit te komen

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

leoni

hallo

ja ze zitten nu een in broedmashine en daar zitten ringen in en daar moet ik water in doen iik moet de bineste 2 ringen elke dag vulklen met water en een stukje boven dat water licht gaai en daar opligt het ei. ik weet niet zekker of het uitkomt maar het is bevrucht zei de boer maar misschien heeft het te lang zonder warmte gelegen zover ik weet toen ik ging rapen lag het ei er nog niet maar later wel toen ik even ging kijken dus afwachten.

groetjes leoni

leoni

hallo,

ik kan de foto's nogniet plaatsen omdat ze op deze pc moeten staan en ze staan op me laptop en internet doet het niet dus kan ik ze niet naar deze pc versturen want ik kan ze alleen hier verkleinen :-\
pippa en parel willen de laatste tijd niet meer op me hand ofzo zitten dan vliegen ze elke keer net weg als ze nogenees 1 minuut opme hand zitten :(  dus weet niet wat ik moet doen nu, jullie??

groetjes leoni

Lin

Hey,

verstand van omdraaien of broedmachines heb ik niet. Maar kan je je valkjes niet bij je laten blijven door telkens trosgierst te geven als ze bij je komen?

Groeten, Lin

leoni

hallo

nou ze komen dan wel bij me maar niet op me hand met trogiers dan vliegen ze weg:s
ik heb nu 5 kippeneiren als het goed is zijn er 1 of 2 bevrucht dus ga ik morgen een schou lampje kopen.
kan je het niet zien met een gewoone zaklamp?
de foto's ga ik nu op de pc zetten en komen er zo aan :D

groetjes leoni