6 mei 2025, 23:37:32

Flapperen

Gestart door ann_dam, 7 juli 2005, 18:22:41

« vorige - volgende »

ann_dam

Hallo,

Onze Onan gaat zo nu en dan op je schouder zitten of op zijn kooi of op die van de muizen en gaat dan heel erg hard flapperen met zijn vleugels, alsof hij probeert te vliegen maar vast zit ofzo, terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is.
Waarom doet hij dit???

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

valkje-jacco

hoi Ann,

dat doet mijn valkje ook  ;D

Is hij gekortwiekt? als hij gekortwiekt is en niet zo veel vliegt dan kan het zijn dat hij/zij hem/haar vleugels wil strekken.

of het kan de rui zijn.
;D
groetjes: Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

ann_dam

Hij is wel gekortwiekt, maar hij kan wel gewoon vliegen, alleen niet zo snel en zo ver. De rui kan het ook niet zijn, hij is pas twee maanden ongeveer. Op zich vliegt hij niet zo heel veel trouwens, maar hij kan het wel. Daarom verbaasd het me ook zo dat hij niet gewoon gaat vliegen
Onan:

Kolkkie

Hoi,

Vaak als ze gaan fladderen hebben ze behoefte aan lichaamsbeweging en om wat energie kwijt te kunnen.

Bij mij in de kamervoliere doen een aantal valkjes het regelmatig. Als ze te veel energie hebben dan vliegen ze 'droog' in de voliere.
Pukkie doet dat zelfs als ze los rond kan vliegen.
Ze houd zich dan vast aan ene klimtouw aan de buitenkantvan de voliere en gaat dan fanatiek fladderen om daarna als een kamikazepiloot door de kamer te vliegen.

Het heeft verder niets met kortwieken en de rui te maken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ann_dam

Onan:

Guinevere

Hoi iedereen,

Mijn valkje is niet gekortwiekt en mag elke dag rondvliegen en toch elke morgen rond hetzelfde uur gaat ze op 1 bepaalde stok zitten en fladdert een tijdje.
Is het dan ook om nog energie kwijt te kunnen ?
Mijn andere valkje , die erbij zit, heb ik het nog nooit zien doen ...

Groetjes
Guinevere

Christine

de mijn doen het allebij maar nu dat ze aan het broeden zijn zitten ze ook minder buiten heb het al is geprobeerd maar flutty wil dan niet gaan vliegen

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

ann_dam

Naar wat ik begrepen heb, kan het juist omdat ze niet gekortwiekt zijn, zo zijn dat ze weinig energie kwijtraken. Als ze gekortwiekt zijn, kost het ze meer energie om te vliegen, dus zullen ze niet zo snel met een teveel aan energie zitten...........het kan dus heel goed dat jou valkje ook gewoon energie teveel heeft hoor. En als ze het 's ochtends doet, misschien komt dat omdat ze de hele nacht in de kooi gezeten heeft, Onan doet het ook vaak 's ochtends.
Onan:

valkje-jacco

hoi,

mijn valkje is gekortwiekt en die doet dat juist heel veel hoor.
maar hij vliegt ook niet omdat hij weet dat als hij gaat vliegen dan gaat falen :)

groetjes:mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

judith

Die van ons flapperen ook, maar ik durf ze niet uit de kooi te laten, ten eerste hebben we een hond (ken nog voorbeelden van vroeger bij ons thuis toen we nog parkieten hadden....) en bovendien zijn die twee nog niet echt tam. Ik weet dus niet of ze uberhaupt wel teruggaan en of ze niet snel de kleine zullen pikken????

kan iemand me dat vertellen, alvast bedankt

groetjes judith

dodo

mijn valkje is NIET gekortwiekt. maar hij doet het zelfde, hij zit vaak op een dikke snoer, gaat dan heeel hard fladeren en houd ie zich wel vast en dan laat ie zich los en gaat dan heeeeeeeeeeel snel door de kamer vliegen. is een heel mooi gezicht. ik dacht dat ie gewoon zat te spelen.