11 mei 2025, 14:26:24

Nicky morgen 8weken oud en pap

Gestart door Shirly, 19 juli 2005, 17:13:55

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik op deze forum aanwezig ben, maar ik heb een valkparkietje Nicky en hij/zij (tot nadere bepaling zij) eet nog 2x per dag pap. Volgens degene waar ik hem gekocht heb moet ze echt nog 2x per dag 10 spuitjes pap per dag, maar elke keer wil ze na maximaal 6 niet meer.
Maar daarna wel als ik zelf wat eet ook weer gaan vragen om eten. Volgens die verkoper mag ik haar echt niet meer dan 2x per dag nog pap geven anders wordt ze niet zelfstandig, maar als ze dan blijft roepen om eten zet ik haar maar bij het zaad neer en dan eet ze ook wel maar blijft zo ook nog wel wat roepen om pap.

Wat moet ik doen doe ik het zo wel goed of moet ik haar toch nog maar vaker pap geven omdat ze niet zoveel pap eet. Verder eet ze wel al aardig veel gewoon voer.

Groetjes Shirly

Annouschka

Hoi,

ik vind dat je goed bezig bent, ik deed dat nl ook als ze gingen zeuren om pap, hen bij hun zaadjes zetten.
Wat je ook zou kunnen doen is het restje van de pap in de kooi erbij zetten zodat ze ook nog zelf wat kan eten wel niet te lang laten staan want het wordt vlug zuur, soms hebben ze even een paar minuutjes 'pauze' zeg maar nodig en krijgen ze dan hun 2de adem.
Ik gaf nooit met een spuitje eten maar altijd met een lepeltje omdat het veel veiliger is, dan wel met een omgebogen lepeltje en keek  niet op die leeftijd naar de hoeveelheid als ze ook al zelf zaadjes aten want dan heb je er minder een maat aan vind ik.
Als je het niet vertrouwt, zou je je valkje dagelijks kunnen wegen, let wel op, altijd op +/- hetzelfde tijdstip aangezien er toch een verschil opzit 's morgens of 's avonds.
Ik zou ze zeker niet meer pap gaan geven omdat ze toch al 8 weken is en binnen 1 of 2 weken zelfstandig moet eten want te lang pap is niet goed voor de darmwerking.
Als je nog vragen hebt, geef maar een gil.

groetjes