18 mei 2025, 22:58:27

wat kan er bij??

Gestart door siebe, 15 juli 2005, 12:40:25

« vorige - volgende »

siebe

Hallooow,,

Ik heb dus 2 valkjes, en een paar grasparkietjes in een buitenvoliere (zo'n 2,5 bij 2,5 meter). dit gaat allemaal heel goed met elkaar, maar nu hou ik persoonlijk van gemengde volieres, hebben jullie tips voor vogeltjes die hier goed bij passen, of kan ik dan beter nog een span valkparkieten er bij kopen of ietsdergelijks,,

Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Siebe  ;)

Karin

15 juli 2005, 13:34:51 #1 Last Edit: 15 juli 2005, 23:34:07 by Paul
Ik zou niet al te veel vogels in de volière doen. Dat geeft alleen maar stress. Vooral omdat grasparkieten nogal druk en dominant zijn. Je zou kunnen denken aan een koppeltje valkparkieten erbij ( maar niet gaan kweken in die volière hoor ! Grasparkieten staan er om bekend jongen van valkjes erg te kunnen beschadigen of zelfs te doden ! ), maar ook bijvoorbeeld 1 koppeltje kakariki's of catharina's ( alhoewel de laatste zich wel snel laten onderdrukken door grasjes ). Maar ook bij deze soorten geldt : niet kweken in een gemengde volière ! Zorg er in ieder geval voor dat je volière niet te vol raakt. Liever zoveel ruimte dat je de vogels bijna moet zoeken dan steeds ruzies en ziektes in de volière. Wil je gaan kweken, hou het dan bij 1 soort en ook dan natuurlijk niet teveel. Ik zou in zo'n volière maximaal 4 koppels valkjes doen ( als er geen grasjes in zaten en ik met de valkjes wilde gaan kweken ).

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves