4 mei 2025, 06:22:53

pop maakt jong dood??

Gestart door Bianca brunn, 14 juli 2005, 19:46:52

« vorige - volgende »

Bianca brunn

hallo..
wij hebben voor het eerst een nest gekregen nou zitten er 2 tussen met lichte plekken rond hun ogen ( ogen zijn natuurlijk nog wel dicht ) maar het jong wat vanmiddag is geboren heeft over zijn ogen heen pik zwarte vlekken.. maar nu valt het me op dat de pop dat jong juist pikt op zijn kop ( lijk alsof ze hem dood wilt hebben???
ie hij ziek ofzo?

en wat kan ik nu doen? moet ik hem eruit halen?
groeten bianca

Bianca brunn

ps ze is al een tijdje niet meer op het nest geweest ze komt er alleen in de buurt om dat ene jong te pikken  ??? :'(

Paul

Hoi Bianca,

Die met die donkere vlekken om de oogjes zal waarschijnlijk zwarte ogen hebben en die andere rode oogjes die zijn al heel licht bij de geboorte.
Worden ze helemaal niet meer gevoerd nu want dan zou je ze zelf moeten gaan bijvoeren.
Hoe oud zijn ze want als ze nog pas een paar dagen oud zijn zullen ze ook extra warmte moete hebben van een warmtelamp bijvoorbeeld als de ouders er niet meer op gaan.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Bianca,

De ogen zullen inderdaad donker zijn, dus geen roodoog.
Maar dat pikken, doet ze dat niet om het snaveltje heen, om hem te voeren? Het kan er namelijk nogal lomp uit zien als een jong gevoerd wordt, en het jong maakt hierbij ook geluidjes.

groejtes Lique

Bianca brunn

nee het is echt pikken.. ze geeft hem nu ook geen eten meer.. ze houd hem alleen nog warm.. dus ik geef hem nu voeding om de 3 uur en soms ff eerder als ik merk dat hij erg om eten vraagt..
het andere jong geeft ze genoeg eten.. te veel naar mijn idee.. das de oudste.
de jongste verzorg ik.
de middelste is gistere overleden  :'( :'( :'( ze heeft ze toen erg lang alleen gelaten omdat ze in de verte het mannetje hoorde. en heeft ze ook geen eten gegeven..
tis te hopen dat de andere 2 het wel over leven  ??? :'(

iig bedankt voor jullie reacties ! :)

groetjes bianca