5 mei 2025, 01:31:31

Nieuw valkje

Gestart door Chica1984, 16 juli 2005, 11:34:50

« vorige - volgende »

Chica1984

16 juli 2005, 11:34:50 Last Edit: 17 juli 2005, 17:07:57 by Chica1984
Na veel nadenken, willen we toch een tweede valkje erbij. Voor Poema, maar ook voor mijn vriend. Hij is nu net als ik verliefd op valkjes.
Alleen we gaan nu wel op zoek naar een valkje die zelfstandig eet. Kan Poema wat van zijn nieuwe kooigenoot leren  ;D

Zoals jullie weten is onze financiele ruimte niet al te groot, qua aanschaf van een nieuwe vogel, dus we zoeken 1 in de prijs van 15-20 euro.
Wie o wie heeft jonge valken in deze prijsrange? Nogmaals gezegd, de kleur vind ik totaal niet belangrijk. Zoek gewoon een maatje voor Poema

Chica1984

Ik ga morgenavond kijken naar een nieuw valkje. Kweker in Goor. Hij eet al een paar weekjes zelfstandig, dus helemaal toppie.
Ga ff kijken hoe de voliere er uit ziet en de valk zelf natuurlijk.
Toen ik vroeg wat voor kleur, zei hij grijs en toen dacht ik gelijk wildkleur. Het zou makkelijker zijn als je kon vragen: welke mutatie?? En dan zouden ze antwoord geven: wildkleur, cinnamon of iets in die geest. Da's veel handiger. Vaak als je vraagt welke mutatie, dan zitten ze met scheven koppen, hahaha
Ga ff kijken hoe de voliere er uit ziet en de valk zelf natuurlijk.
Hebben jullie nog tips hoe ik kan zien dat het inderdaad om een jonge vogel gaat en niet dat die man mij en oudere vogel meegeeft? Ik heb al gehad dat iemand zei dat ie jonge grasparkieten verkocht, maar al die zogenaamde jonge parkietjes, waren al dik een half jaar oud.

Karin

Als hij al een paar weken zelfstandig is hou er dan rekening mee dat hij moeilijk tam te maken is. Zeker als hij in een buitenvolière rond vliegt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Chica1984

Ik ga morgen gewoon kijken en ff wat meer info vragen over wanneer hij uitgekomen is en uitgevlogen enzo. Ik ga er ook alleen heen om te kijken. Als het me niks bevalt, ga ik verder kijken. Ga niet zomaar impulsief kopen.

Paul

Hoi Chica,

Als ze geringt zijn en het valkje heeft een groene ring om dan is hij in elk geval van dit jaar.
Vorig jaar waren er gouden ringen en het jaar ervoor blauw.
Dus als het echt een kweker is zijn ze vaak geringt.
Sommige gebruiken alleen ziverkleurige ringen die kunnen van elk jaar zijn.
Ook oudere valkjes kan je wel tam krijgen maar daar is best wat tijd en geduld voor nodig vaak.

Groetjes, Paul

Chica1984

Ik ben niet naar Goor geweest. Ik vertrouwde er niet helemaal op dat die man alles wist van valkparkieten. Ik bedoel hij duidde de kleur als grijze aan. Voelde gewoon niet goed.
We hebben ons budget verhoogd naar 15-20 euro, want Roy wil liever geen wildkleur. Hij heeft de mutaties gezien van de valk(hier links, vond dat hij dat moest zien) en wil een andere mutatie hebben dan Poema. Nou is het de vraag of we een andere mutatie vinden binnen de 15-20 euro, maar ik ben hoopvol. Heb nu gereageerd op 2 advertenties en wacht nog op antwoord. Ik heb gelijk duidelijk gemaakt aan Roy dat ik op alles let als we gaan kijken naar een nieuwe valkparkiet. Veren, het lichaam van het beesje en zijn leefomstandigheden, natuurlijk. Ik laat wel ff horen of we geslaagd zijn en Paul, bedankt voor de ringkleuren. Als er 1 een ring om heeft en het is een echte kweker, dan weet ik van welk jaar ze zijn.