28 maart 2024, 13:03:19

zoeken

Gestart door eefje nieuwenburg, 15 juli 2005, 09:54:16

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Ik vraag me af,
als jullie op zoek zijn naar een bepaalde mutatie en je wil die vanaf 6weken hebben ,hoelang van te voren ga je dan zoeken?
En als je nieuwe valkje aanschaft maakt het dan nog uit hoe lang na elkaar je dat doet(misschien ivm een soort rangorde ofzo)
ik vraag dit omdat we nu 2 wildkleur valkjes hebben en we krijgen als alles goed gaat over een aantal weken nog een jonkie bij Karin vandaan.in 2 maanden tijd heeft de oudste valk dus nieuwe baasjes,nieuw vriendje(dat was tenminste de bedoeling ;D ) en een nieuw huis gekregen en er komt er dus over een aantal weken nog een bij,stel dat we nu ook nog op zoek gaan naar die andere mutatie wat we graag willen is dit dan niet te veel verandering?of geven valkjes daar niet zo om?
Ben heel benieuwd naar jullie adviezen.
Tis niet zo dat we haast hebben maar ik zie dat jonge valkjes net iets meer toenadering zoeken naar elkaar dan de oudste die we ook hebben en ik wil toch ook wel genieten van de valkjes onderling,ze hoeven echt niet alleen maar op mij gericht te zijn.
Hopelijk krijg ik een beetje advies hierin want vind het moeilijk .
groetjes eefje


eefje nieuwenburg

Hallo,
Is er helemaal niemand die me kan vertellen hoe jullie normaal op zoek gaan naar een valk?
of het gewoon op je weg komt of dat je er echt naar gaat zoekn?
Ik wil graag het een en ander weten want ik heb begrepen dat de meeste kwekers aan de laatste ronde bezig zijn en pas weer over een poosje gaan kweken.
ben gewoon even heel benieuwd naar jullie ideeen en mening.
groetjes eefje

Agnes

Hoi Eefje,

Ik zou het ook niet echt weten hoor, ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel je ingeeft.
Ik denk zelf dat als je tamme valkjes wilt, je beter kunt wachten met het aanschaffen van een volgende, tot de vorige tam is.
Dan heb je zelf het meeste plezier ervan. Dan neem je de tijd om de volgende tam te maken en dan enz.... ;) ;D

Het is logisch dat valkjes zich meer op elkaar gaan richten, maar ze hoeven er niet minder tam van de worden.

We hebben zelf nu sinds 3 dagen een tweede valkje erbij van ± 7 weken, en de eerste is van januari dit jaar.
Op dit moment vindt Pucky (onze eerste) Polly veel interessanter dan ons, maar dat trekt wel weer bij (hoop ik ;D ;D ;D)


Wij hebben de valkjes bij Peter en Lique vandaan. We zijn eerst gaan kijken om uit te zoeken welke mutatie we wilden.
Dat werd een wildkleur. Toen heeft Lique ons de toekomstige ouders laten zien.
Na het uitkomen van de eieren zijn we nog een keer gaan kijken naar het jong dat voor ons zou worden, en toen ze oud genoeg was, hebben we Pucky opgehaald.

Polly is een cinnamon gepareld popje, en ook zij komt bij Lique vandaan.

Ik weet niet of valkjes veel van verandering merken. Polly komt uit een buitenvoliere, en zit nu binnen in een druk gezin met kleine kinderen, een hond en nog een valkje. Zo te zien heeft ze het prima naar de zin.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

corry

ik heb een zeer goed adres het is wel in belgie maar daar hebben ze vele mutaties tussen 6weken oud en 2 jaar oud en helemaal niet duur en dit het hele jaar door.

Bianca

vertel........ennuh is er ook een website?
hoever van de grens bij bijv. breda?

whahahahahaha

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

eefje nieuwenburg

Oke nou ik ben nu nog niet op zoek ik wacht even af hoe alles gaat lopen maar was gewoon benieuwd of jullie echt op zoek gaan of gewoon tegen de nieuwe vogels aanlopen .
We hebben nu 1 die al 1jaar oud is en die is alleen op ons gericht en maakt ruzie met de jongste van 8weken.
De jongste komt uit een voliere en is dus niet op ons gericht maar op de oudste,best sneu want die wil niks van hem weten.
nou ja ervaringen zijn altijd welkom natuurlijk ;)

groetjes eefje

Lin

Hey,

ik weet nog wel een adres van iemand die lieve valkjes heeft. dit is haar dagboek.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8016.690.html

Misschien wel wat voor jou en anders op de verkooppagina links kijken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ik zou rustig aan doen hoor Eefje, want je krijgt nu al in korte tijd 3 valkjes. Geniet er eerst maar even lekker van en zorg eerst dat Stich wat tammer wordt. Je kan dan in de toekomst er nog een vierde bij nemen, maar meer passen er niet in je kamervolière hoor. Ik moet zeggen dat als ik niet zou kweken ik maximaal 4 valkjes had gehouden, omdat ze dan goed tam te houden zijn, Des te meer valkjes des te lastiger het is. Maar goed, ik wil dus wel kweken  ;D Dan worden ze sowieso minder tam. En vergeet niet dat als je zo dadelijk misschien 3 mannen hebt je spijt kan krijgen als haren op je hoofd als ze met zijn alle gaan zingen  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Karin ,
ik heb je een pb gestuurd.
Ik wil ook niet meer mannen want ik heb er nu al een beetje spijt van zo af en toe aangezien Stitch bijna zeker ook een man is.
IK zou als er nu onverhoopt toch 3mannen waren op zoek gaan naar 3 vrouwen maar dan ook direct naar een extra kooi want ik wil wel ooit een nestje.
en ik wil dat ze voldoende ruimte hebben.
Komt wel goed hoor ik heb 2grote slaapkamers over ;D

groetjes eefje

Lin

Citaat van: Karin op 18 juli 2005, 16:58:41
Ik zou rustig aan doen hoor Eefje, want je krijgt nu al in korte tijd 3 valkjes. Groetjes, Karin.


Wow dat zijn er veel,dat wist ik ook niet  :o


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

Lin,
ik heb er nu 2,1gehad van mijn schoonzus,die is al 2 en tam.
en 1 gekocht deze is nu 8 of 9 weken oud en begint zich redelijk op zijn gemak te voelen.
hij komt niet kroelen maar loopt wel over ons heen te klimmen en stapt op onze hand als we dat willen.
Die 3e komt dus bij Karin vandaan,deze gaat eerst even apart denk ik(moet ik het nog even met KArin over hebben ter zijner tijd)
maar dan ze even goed aan ons wennen.
Ook heb ik momenteel kontakt met iemand die een Lutino pop te koop heeft en als dat door gaat gaat die ook even apart en gaan we dus aan alle vogels eerst apart aandacht besteden en daarna mogen ze bij elkaar.
Ook heb ik besproken thuis dat er waarschijnlijk al snel een grotere kooi gaat komen zodat ze allemaal genoeg ruimte hebben.
groetjes eefje

Bianca

Spannend hoor allemaal, maar houdt in je achterhoofd dat er genoeg valkjes in nederland rond fladderen en dat er geen reden is om je te haasten....hihihihihi
Heel veel plezier met je grut... ;D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Hey,

Dank je voor je uitleg. Ook namens mij heel veel plezier!!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

ja ik realiseer me wel dat ik idd geen haast hoef te hebben maar ik wil het liefst volgend jaar een keer proberen of ze een nestje kunnen krijgen en dan is het leuk als ik nu al koppels kan samenstellen(moeten ze elkaar wel leuk vinden ;D )
Ik wil ook graag dat die 2 kerels bij mij nu eens ophouden met schreeuwen naar elkaar en elkaar bijten want dat vind ik best wel sneu!
en ik hoop dus dat dat doel straks bereikt is.
Jullie kunnen het allemaal lezen in mijn verhaal,ik schrijf alleen niet dagelijks want zoveel gebeurt er momenteel niet.
groetjes eefje