9 mei 2025, 22:40:15

Mandysbeestenboel 3e ronde 2005

Gestart door Mandy, 15 juli 2005, 02:31:45

« vorige - volgende »

Rianne

Aaahh arme albino.... is er al een stuk afgeknipt of lijkt dat zo?

carco

ALVAST EEN FIJNE VAKANTIE

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

Mooie valkjes! Woaw die bonte witmaskers!
Arm lutinootje. :( Hopenlijk is z'n snaveltje snel weer goed!
En laat ons hopen dat die een gewoon een kleintje wordt en het haalt!

Groetjes,

Valerie

Christine

Wat leuk dat tosca hier ook mag instaan :P :-* ik ben er enorm tevreden mee je hebt er echt een enorme kroeler van gemaakt! kusjes geven, met neusje aan haar kopje geven, ons madam gaat in haar kroelstand staan! :-* :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

13 oktober 2005, 02:14:10 #109 Last Edit: 13 oktober 2005, 02:17:31 by Mandy
Citaat van: carco op  3 oktober 2005, 11:35:06
ALVAST EEN FIJNE VAKANTIE

Groetjes: Caroline.

Ik ben inmiddels alweer een dagje terug en heb een goede vakantie in Turkije/Kusadasi gehad! 8)
Hier zijn een paar foto's. De rest is op mijn site bij privé te zien anders wijkt het wel erg af van dit dagboek. ;)
Daar zijn trouwens 30 van de 300 foto's te zien die ik gemaakt heb, hier laat ik er 3 zien;

En met de beestenboel is het allemaal goed gegaan gelukkig. :)

De jongste van Jut&Jul is ook uitgevlogen en ziet er al wat beter uit maar is nog steeds aan de kleine/magere kant.
De albino doet het goed maar de snavel is nog hetzelfde.
Misschien dat ik ze vh weekend naar binnen haal om te kijken of ze zelf kan eten. Zo niet dan zal ik er toch mee naar een dierenarts moeten. :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Leuk dat je een fijne vakantie hebt gehad. Grandioose foto's, ook op je site. Fijn natuurlijk dat zelfs het allerkleinste (Jut & Jul) het heeft gered, al wordt het dan waarschijnlijk geen TT-valkje, i.v.m. zijn/haar maat en ook natuurlijk fijn dat het met de rest ook allemaal goed gaat. Ben benieuwd hoe het zal gaan met de Albino, ik heb haar nog gezien voor je vakantie en het was een raar gezicht maar ik vond haar wel een poepie, ben nu eenmaal razend gek van Albinootjes. Krijgen we nog een keer een foto van haar, en heeft ze inmiddels al een naam?? Of is je collega er nog niet uit wat ze gaat doen met dit klein "monstertje". We horen het wel.

Chica gaat helemaal geweldig, woog dinsdagochtend 86 gram, was dus in de week, dat ze bij mij is dus met pap, niks aangekomen maar wel op gewicht gebleven. Gisterenavond woog ze na 2 dagen geen pap meer te hebben gekregen 96 gram!!! 10 gram aangekomen in 1 1/2 dag. En met het oog op, dat ik zaterdag naar Schotland ga, is dit natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid.  :D Verder zit ze al vanaf de 2 de dag bij de andere in de grote kooi en dit gaat geweldig, ze doet helemaal met de rest mee, het lijkt wel of ze al jaren samen zitten i.p.v. 1 week. Kortom, ze eet goed, vliegt goed, groeit goed en knuffelt heerlijk, dus je hebt weer een geweldig valkje afgeleverd. Hier een mooie foto van haar voor in je dagboek.

Bedankt voor deze geweldige kanjer!!  :D

Groetjes van Caroline  :)

PS. Je bent mijn reservering voor een bonte cinnemon witmasker vergeten van de lijst af te halen, ik heb haar al hoor. De rest blijft gewoon staan hoor!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Ha Mandy,

Ik ben n.a.v. die prachtige geparelde fallow in je handtekening eens even wezen neuzen op je site! Helaas willen we het op 2 houden hier in huis,, want anders was de verleiding wel heel erg groot geworden!

Je hebt een prachtige valkenbende daar en ik hoop dat je de valkjes die je wilt verkopen, snel kwijt zult zijn aan lieve baasjes!

Groetjes,
Petra

Mandy

18 oktober 2005, 22:12:56 #112 Last Edit: 18 oktober 2005, 22:14:41 by Mandy
Dank je, dat komt wel goed hoor. ;)

Hier nog even een foto van het 3e jong van Jut&Jul;

Hij/zij doet het wel goed maar eet nog niet zelf en, dat is wel vreemd, heb ik nog niet zien vliegen? ::)
Altijd zit ie of op een plank of ergens op de grond en moet ik hem/haar weer op een plank zetten. Hij/zij is dan wel een achterblijvertje en klein maar hij/zij is nu 6 weken en zou toch wat moeten vliegen, maar dat doet hij/zij dus niet, raar toch? :-\

De albino ziet er inmiddels zo uit;

D'r snavel is nog niet goed maar het valt amper op omdat haar wangveertjes eroverheen vallen.

Ik heb ze sinds zaterdagavond binnen en omdat ze zondag nog niets had gegeten en ik er geen pap in kreeg heb ik ze maandag overdag terug in de volière gezet en werd ze bijgevoerd door Jut&Jul.
Ik heb al wel gezien dat ze haar snavel soms wel goed kan/wil doen;

En ik heb ook gezien dat als ze wil wel zelf zaadjes kan pellen.
Maar overdag is ze erg onrustig omdat ze de valken buiten hoort.
Vandaag had ik nachtdienst en sliep overdag maar werd 's middags wakker van haar gefluit. Toen ik beneden kwam was ze uit d'r kooi gekomen door een eetbakje eraf te krijgen en was met d'r snavel tegen de ruit gevlogen waar nu een bloedkorstje zit. :-\
Er zitten nu andere eetbakjes in die kooi die ze er niet af kan krijgen. Pfff, was wel schrikken hoor, ze had zich wel dood kunnen vliegen! :o
En vanavond heeft ze zelf wat zaadjes gegeten en kreeg ik er deze keer wel pap in. :)

patty_dordtse valkjes

Hoi mandy,

Wat een prachtige valkjes alweer zeg...
Gelukkig heeft de albino niet te hard gevlogen zeg pfff .
Een echte doerak is het dus ontsnapingpoging nummer 1 al begaan hihi...

liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Rianne

Je albino is wel prachtig verder. :) Misschien is het wel een spiertjes kwestie dat ze de snavel zo houdt? Maar als je al ziet dat ze 'm ook goed kan houden, is er nog hoop. :)

hermelien1989

dus dat wordt tijd voor een beugeltje op valkjes formaat  :P ;)

Caroline

Wat een poepie zeg, de Albino. Om te  :-* :-* . Als je collega haar niet wil, hoor ik het wel, grapje hihi,  ;) :D Oh nee, geen grapje, ik sta als 2 de op de lijst van reserveringen dus na Emine, als zij hem niet wil mag ik haar.  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Mandy,

wat vreemd dat je jong van 6 weken nog niet wil vliegen,. Ik hoop dat ze er snel wel zin in krijgt,.
Je albino is prachtig geworden en je ziet er inderdaad zo niets van.
Je foto's van je vakantie moet ik nog even gaan bewonderen :D dus strakkies even naar je site

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Citaat van: gizmo_spikey op 18 oktober 2005, 22:15:46
Hoi mandy,

Wat een prachtige valkjes alweer zeg...
Gelukkig heeft de albino niet te hard gevlogen zeg pfff .
Een echte doerak is het dus ontsnapingpoging nummer 1 al begaan hihi...

liefs mij

Ja inderdaad.
En vd week was ze overdag zo rustig in dat kleine kooitje dat ze een staartveer brak die veel ging bloeden. Dus je kan je wel voorstellen hoe dat er bij een albino uit ziet!  :o
Dus voor de 2e keer in de wasbak en droog föhnen! ;D
Ze vindt dat allemaal prima en blijft rustig zitten.
's Morgens en 's avonds is het een heel leuk lief valkje waar je lekker mee kan kroelen maar overdag kan ze behoorlijk tekeer gaan.  :-\
Ook nu ze de pap wel goed eet en laat horen dat ze goed kan bedelen.  :P
Tegen de onrust heb ik dat jong van Jut&Jul binnen gehaald zodat ze een valkje bij d'r in de buurt heeft.  :)
Dat lijkt te werken tot ze de valken van buiten hoort fluiten, dan fluit ze heel hard terug. Hopelijk wordt dat minder hoe langer ze binnen zit. ::)
Ze zitten nu samen in de grote kooi hoor. ;)

Dat jong van Jut&Jul doet het wel redelijk. :)
Hij heeft een stukje in de kamer gevlogen dus kan het wel.
Ik denk dat het iets van conditie is.
Hij weegt ook niet veel, 70 gram. Maar de jongen van Jut&Jul zijn altijd licht gewichten hoor. Als ze hier met 6 weken weg gaan is het zelden boven de 80, het is meestal 76-78 gram.
Hij krijgt dus ook pap als bijvoer eten. Hij kan wel zelf zaadjes pellen en eten dus dat komt wel goed. ;)
Verder is die ook hartstikke lief en kan je lekker mee kroelen.  :-*

Citaat van: Rianne op 18 oktober 2005, 22:21:18
Je albino is wel prachtig verder. :) Misschien is het wel een spiertjes kwestie dat ze de snavel zo houdt? Maar als je al ziet dat ze 'm ook goed kan houden, is er nog hoop. :)

Dat kan ook ja.

Citaat van: hermelien1989 op 19 oktober 2005, 11:34:15

dus dat wordt tijd voor een beugeltje op valkjes formaat :P ;)

Hahaha  :D

Citaat van: Caroline op 21 oktober 2005, 15:20:57
Wat een poepie zeg, de Albino. Om te :-* :-* . Als je collega haar niet wil, hoor ik het wel, grapje hihi, ;) :D Oh nee, geen grapje, ik sta als 2 de op de lijst van reserveringen dus na Emine, als zij hem niet wil mag ik haar. :D

Groetjes van Caroline :)

Dan hoor je het wel. ;)
Maar ik weet nog niks hoor, zij heeft nu vakantie. 8)
Eerst maar kijken hoe het verder gaat en of ze straks echt goed zelf kan gaan eten. Dan moet ze maar kijken of ze haar wilt ja of nee.

Joyce28

Fijn dat het met het jonkie van Jut en Jul beter gaat,en de albino zie je zo bijna niks meer aan.Maar het eten gaat gelukkig goed,en misschien straks als de spieren verder ontwikkeld zijn dat ze hem nog beter neerzet de snavel