17 juli 2025, 15:49:14

slecht gevoel

Gestart door Kilian, 26 juni 2005, 18:12:57

« vorige - volgende »

Kilian

Hallo iedreen,

Er is de laatste tijd iets raars voorgevallen.Ik was eens naar mijn vorige buren geweest en die hadden vroeger ook een valkje en ze hadden nog een kooi staan.Dus omdat ik vond dat Denzel wel een nieuw kooitje mocht hebben kreeg ik de kooi van mijn vorige buren.Dus ik kom thuis, kuis de kooi uit, zet al zijn dingetjes erin, en tenslotte Denzel zelf.Hij was heel onwennig en omdat hij voor het eerst zichzelf zag (in een spiegeltje dat ik er ook bij had gekregen) schrok hij ook.Ik dacht dat hij er wel ging aan wennen maar dat gebeurde niet.Hij zag er ook heel bang uit.En gisteren vond ik het genoeg geweest, ik vond dat hij er triest uit zag en ik kon het niet meer aanzien.Dus heb ik hem los laten vliegen en de kooitjes terug veranderd.Hij zat al te kijken naar zijn vorige kooitje.Toen alles klaar was pakte ik hem op mijn vinger en ik ging met hem naar zijn kooi.Maar ver moest ik niet gaan want hij vloog er al vanzelf naartoe.Toen hij er in zat deed ik zijn deurtje toe en ik ging in de lieving zitten.En opeens hoor ik hem fluiten.En dat was de eerste keer in deze maand want in zijn vorig kooitje floot hij niet.Hij ziet er nu veel gelukkiger uit.
Hij fluit meer en hij wastte he direct.Maar hoe komt dat nu dat hij in dat ene kot fluit en hem beter voelt dan in dat andere?GROETJES,
Kilian

Agnes

Hoi Kilian,

Ik heb sinds kort ook een nieuwe kooi, en Pucky wil ook niet terug erin ???
Als ze eenmaal in de kooi zit is er gelukkig niets aan de hand, en speelt ze gewoon met alles wat er in hangt. Ze eet en drinkt ook goed.
De oude kooi gebruik ik voor als ik Pucky mee naar buiten neem. Daar stapt ze ook gewoon in. Raar he?

Om Pucky te wennen aan het instappen in de nieuwe kooi, zet ik haar eerst in de oude. Ga er dan mee naar de nieuwe, en dan wipt ze over. ;D

Heel apart, maar zo gaat het wel :)

Het zal zijn dat Denzel te veel gehecht is aan zijn oude kooi.
Je kunt misschien proberen om de andere kooi ook neer te zetten met het deurtje open. Dan wachten na het losvliegen in welke kooi ie gaat zitten, je weet het nooit..... ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Valerie

Sommige vogels zijn zo gehecht aan een kooi (huisje), dat een andere indeling ze al ziek maakt.
Ik heb hier gelukkig geen probleem meegehad. Ik richtte de kooi in, terwijl ze meekeken. En nieuwsgierig dat ze waren!

Karin

Ik denk dat hij bang was van het spiegeltje. Ik heb mijn valkjes al diverse keren van kooi verandert, maar er nooit problemen mee gehad, ze gingen er steeds op vooruit  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kilian

Na dat hij een tijdje weer in zijn oude kooi zat heb ik het spiegeltje er ook in gehangen.Eerst durvde hij niet maar na een tijdje begon hij ermee te spelen.Er hing een belletje aan en dat vond hij heel leuk (ik zeg hing omdat hij dat belletje er al vangebeten heeft!)
Maar ik ben aan het overwegen om nog een valkje te kopen om bij hem te steken.Nu zijn er veel jonkjes dus misschien...
Groetjes, Kilian

Karin

Dat is veel leuker voor hem dan een spiegeltje. Haal wel ruim van te voren het speigeltje erut, anders kan dat problemen geven. Geef hem een ander speeltje met een bel er aan.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter

Hallo,

Zelf hebben met onze eerste twee valkjes ongeveer hetzelfde meegemaakt. De eerste kooi was een relatief kleine kooi en al snel kochten we een grote papegaaienkooi. Ze vonden de nieuwe kooi geweldig maar als de oude kooi weer te voorschijn kwam dan wilde ze direct op of in de oude kooi. Als ze alleen al een tralie gerinkel hoorde van de oude kooi dan gingen de kuifjes al blij omhoog.

Groetjes,
Peter