9 mei 2025, 13:20:52

hoe komt dit nu

Gestart door daveken, 12 juli 2005, 23:30:43

« vorige - volgende »

daveken

hey ik heb al 3 jaar achter elkaar verschillende nestjes gehad van mijn valkparkieten en altijd is dat goed gegaan ik heb 4 koppels en elk jaar heb ik al in alle vier de nestkastjes eitjes gehad en allemaal  bewoon door 1 koppel maar nu komt het dit jaar verschoot ik mij rot ik vond zo opeens 13 eitjes in 1 nestkastje ik dacht dat kan niet ze leggen toch max 6 eitjes maar nu ik even heb opgelet en blijkt dat er 3 koppels dat zelfde nestkastje bewonen en ze wisselen gewoon allemaal af met broeden very weird ??? wat dan dit zijn let me know

Karin

Hahaha, gedeelde gezinszorg  ;D Zolang het geen ruzie opleverd zou ik het maar gewoon zo laten. Het gebeurt vaker dat meerdere valkjes een nest groot brengen, maar 3 koppels tegelijk heb ik nog nooit gehoord. Ik ben bang dat als je eitjes overlegt in een ander blok dat ze er niet op gaan. Mocht een popje toch in een ander blok eitjes gaan leggen kun je stiekem wat eitjes bij haar leggen.

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daveken

ja het is dus geworden waar ik voor heb gevreest er is 1 eitje zojuist uitgekomen en nu staat het hele hok op zijn kop ze vallen elkaar steeds aan wie is nu de moeder

Karin

13 juli 2005, 18:26:55 #3 Last Edit: 15 juli 2005, 13:25:05 by Karin
hm, dan maar 2 koppels eruit halen. maakt niet uit wie de moeder is. ze zullen er gewoon op broeden. de andere 2 koppels in een aparte kooi zetten met een broedblok met een nepeitje erin. Zodra ze goed op het nepeitje broeden kun je langzaam eitjes overleggen zodat de jongen verdeelt worden. Je heb dus wel 2 extra kooien nodig.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

M.

Hoe gaat het nu met de vogels?
Ben benieuwd of je een oplossing gevonden hebt.

corry

ik zou ook eens willen weten hoe je het gaat oplossen