3 mei 2025, 13:51:01

nachtmerries

Gestart door sadelienda, 13 juli 2005, 07:08:13

« vorige - volgende »

sadelienda

Hai allemaal,

Soms word ik midden in de nacht wakker en dan hoor chessna "ahuuuuuh" doen doen (dat valken roepje) tot een paar keer aan toe.
Dan ga ik kijken en dan slaapt ze.

Betekent dit dat ze nachtmerries heeft??

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Jaimy_en_Viggo

Dan hoort ze waarschijnlijk iets en reageerd ze daar op..dan is het ff het hoofje omhoog...schreeuwen..knipperen met de ogen..en zich weer in de veren drukken om verder te slapen..dit alles gebeurd binnen 10 sec..heb ik eens bij Nica gezien..zomaar uit het niets eigenlijk..maar of valkjes kunnen dromen.. ???

Groetjes Jaimy

Paul

Hoi Sadelienda,

Ik denk wel dat valkjes ook dromen want soms zie je ze wel eens rare schrikbewegingen maken en ze zijn dan even onrustig en even later zitten ze weer lekker rustig.
Maar als ze erbij fluiten is dat denk ik geen dromen maar dan zijn ze toch even wakker geweest.
Ik heb er hier een die op de raarste tijden in de nacht 2 minuten even wat versierfluitjes maakt en dan gewoon weer gaat slapen.
Dat kan om 3, 4, 5 of 6 uur in de nacht zijn echt op de raarste tijden.

Groetjes, Paul

valkje-jacco

hoi,
het kan zijn dat ze ineens een geluidje hoorde en gereageerd dat doet Jacco ook als om half 6 de duiven beginnen begint Jacco mee te praten :( ;D

groetjes: Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Tara

Hoi Jaimy

waarom zouden valkjes niet kunnen dromen dan?
Het is iets natuurlijks en iedereen maakt het mee hoor, dus volgens mij kunnen ze gerust dromen.

Dus Sadelienda, het zou eens goed kunnen zijn dat je valkje iets naars droomt, of droomt en iets naars hoort, en dan wakkerschiet, eventjes...

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Ik denk niet dat ze letterlijk kunnen dromen, zoals mensen dat doen. Vaak reageren dieren op subtiele dingen die mensen niet waarnemen. Bij veel dieren zijn de zintuigen anders, danwel beter ontwikkeld dan bij mensen. Ze kunnen bv. beter zien, horen, ruiken etc dan mensen. Dat betekent dat iets dat wij niet waarnemen een dier wel waarneemt en daarop reageert. Mensen zijn geneigd hieraan een menselijke verklaring te geven, terwijl het ook een biologische verklaring kan hebben.
Verder kunnen de plotse bewegingen te maken hebben met bepaalde hersenactiviteit, maar niet perse met het letterlijk dromen van belevenissen zoals wij dat hebben...

Ik hoop dat jullie mijn uitleg begrijpen. Vaak zijn mensen geneigd dieren te zien als kleine mensjes en minder als dier (in zijn omgeving) opzichzelf. Dit stukje gaat niet specifiek over de valkparkiet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.