7 mei 2025, 23:43:27

Krijsen!!!HELP!!!

Gestart door Chica1984, 15 juli 2005, 18:36:43

« vorige - volgende »

Chica1984

15 juli 2005, 18:36:43 Last Edit: 15 juli 2005, 19:09:30 by Chica1984
Ik zit met een groot probleem. Poema zit sinds maandag op twee voedingen. 'S middags en 's avonds.
Maar nu mijn probleem. Ook al zit Poema's krop helemaal vol, hij blijft krijsen. Hij graait me de spuit uit de handen met voeren(ik heb nu een theedoek om hem heen en zijn koppie, zodat hij niet zo agressief naar de spuit graait), maar de resterende tijd is niet om uit te houden. Als Roy door de kamer loopt is er geen probleem en als ik op de bank lig of uit zicht ben dan is hij wel stiller, maar zodra hij me ziet of hoort, begint hij keihard te krijsen. Ook al zit de krop vol. De laatste drie dagen is niet om uit te houden. Ik verstop me tussen de voedingen door zodat we rust hebben en we kunnen niet eens rustig in de kamer zitten. Als ik hem op mijn schouder heb, dan krijst hij zelfs(zet hem meestal op mijn schouder na het voeren).
Nu dacht ik aan nog een valk(een oudere) aan te schaffen, maar zoveel financiele ruimte hebben wij niet om een nieuwe valkparkiet bij te kopen.
Heeft iemand een idee voor mijn probleem of een iets ouder, zelfstandig valkparkietje over voor een kleine vergoeding??? Beetje vreemde vraag, maar ik wil Poema ook niet wegdoen, ben veel te dol met hem en ik wil gewoon een oplossing voor het krijsen. Ik denk zelf namelijk dat het vooral komt omdat hij mij als soortgenoot ziet, daarom mijn vraag of iemand een ouder, zelfstandig valkje over heeft, die we kunnen kopen tegen een kleine vergoeding.

Iemand? HELP!!

Ivy

Hoi!
Poema begint zijn tandjes laten zien?
Ik heb niet zo vreselijk veel ervaring, maar toen ik Frankie kreeg zat hij ook op handvoeding. Hij was niet zo erg, maar ik ben gauw overgestapt naar lepeltje. Dan gaat ie sneller zelf eten en als hij gaat krijsen, kan je een bakje met natgemaakte eivoer voor hem neerzetten, of zaadjes. Toen Frankie dat lepeltje zag, maakte hem gauw niet meer uit of er pap aan zat of eivoer. Na een tijdje heb ik het lepeltje weggelaten en het ging prima.
Hou wel zijn gewicht in de gaten, als hij gaat afvallen dat is niet goed, hij moet wel zelf kunnen eten.

Over een valkje, ik weet niet waar je woont maar als je kijkt bij te koop/gevraagd, staan er af en toe advertenties van mensen die een goede tehuis zoeken voor hun valkje, gratis. Nu is er ook een, maar die is in Belgie. Ook kan je 'Aanschaf' in de gaten houden, daar worden ook vaak dat soort oproepen gepost.
Groetjes en succes!!!
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Chica1984

Er staat elke dag vers zaad in de kooi en een snack van Vitakraft. Daar eet hij gewoon van, maar zodra hij me ziet lopen, houd hij op met eten en gaat in een hoekje van de kooi dicht bij mij zitten krijsen of hij loopt zenuwachtig heen en weer en krijst nog harder. Ik heb nu een doek langs  de bak van de kooi gespannen(hij klimt nog niet zoveel) en dan kan hij mij niet zien, maar zit hij niet afgesloten van de kamer, zoals 's nachts. De doek zit dus niet over de kooi, maar gespannen rond de bak, de poten en een kwart van de kooi.
Ik wil helemaal geen doek er om heen gespannen hebben, ik wil Poema gewoon uit de kooi hebben zonder dat hij continu zit te krijsen, want dat doet hij, ook al is hij uit de kooi. De hele dag door...

Paul

Hoi,

Ik zit na het voeren ook met twee van die krijsers op mijn schouder en het enige is toch echt negeren zodat ze weten dat dat krijsen niet helpt.
Het is in het begin even rot maar als je dat niet doet blijft hij het verder doen en later kan het overgaan in gillen om zijn zin te krijgen.
Je zou iets voor de kooi kunnen zetten zodat hij je niet ziet maar niet de hele kooi afdekken.
Het krijsen zal als je het echt negeert op een gegeven moment echt wel verdwijnen.

Groetjes, Paul

Chica1984

Ik zeg nog ff voor de zekerheid. Dek niet de hele kooi af, maar een gedeelte met de handdoek, zodat hij me niet ziet. Ik negeer hem al de hele week tussen zijn voedingen door en nog doet ie het

Paul

Hoi Chica,

Ik begreep inderdaad wel dat je een bepaald deel van de kooi alleen afdekte dat is juist heel goed.
Het kunnen inderdaad echte zeurpieten zijn maar juist nu moet hij weten dat krijsen geen nut heeft.
Als hij dat eenmaal door heeft zal het steeds minder worden.
Het is niet fijn dat lawaai maar ik hoor het na een tijdje al niet eens meer.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

wat ik deed als ik krijsers had en ja, ik heb er ook eentje gehad :) was hen telkens ze gaan zeuren, ze bij hun zaadjes zetten en zeggen dat ze daarvan moeten eten en dan niet op een boze maar op een gebiedende manier en het werkte nog ook :) en ook steeds eivoer in de kooi zetten, eventueel met wat pap in.
Rul het eivoer wel met WARM water maar ververs het een aantal keer per dag want met dit warme weer komt het vlug slecht.

Als je op zoek bent naar een 2de valkje, kijk dan ook eens op marktplaats daar staan naar het schijnt ook nog redelijk veel advertenties met gratis af te halen valkjes.

groetjes en veel succes

Annouschka

Hoi,

ik heb even voor jou op marktplaats zitten kijken en daar staat er eentje gratis op:

Gratis
Beschrijving: redelijk tamme kortgewiekte valkparkiet gratis eventueel met kooi maar daar wil ik 30 euro voor hebben de valk mag je meenemen maar de kooi kost 30 EURO WEGENS TIJDGEBREK

Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 16-07-2005, 07:27
Gezien: 34 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: a (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties) 
Telefoonnummer: 0642171096
Provincie: Zuid-Holland

groetjes

Chica1984

Na veel nadenken willen we toch gewoon een valkje bij. Niet alleen voor Poema maar ook voor Roy, mijn vriend. Hij is dol op Poema en voor de gezelligheid voor hem is ook leuk. Zitten we allebei met een valkje op de schouder. Dus ik ga gewoon een oproepje doen bij aanschaf en bij te koop/gevraagd. Maar we kunnen alleen in Overijssel zoeken. Lief dat je gezocht heb, maar Zuid-Holland is echt te ver voor iemand met alleen een spartamet en scooter.