22 juli 2025, 13:11:22

Witmaskers 2

Gestart door Martin1, 13 juli 2005, 19:49:25

« vorige - volgende »

Martin1

Beste valkparkietenexperts:

Ik heb ook een vraag over Witmaskers:

Wordt een witmasker met een wit masker geboren (nouja zodra de veren gaan groeien) of kan het een tijd duren voordat de witte veren opkomen (na de rui)?

Ik heb zelf namelijk een witmasker van ongeveer een jaar oud met een grijs koppie (zie avatar). Hij heeft ook geen wangvlekken. Hij krijgt wel steeds meer witte veertjes op zijn kop, maar toch heb ik mijn twijfels of het ooit helemaal wit zal worden.

Dus heb ik nu een vrouwtje (heb begrepen dat die grijs blijven) of kan het toch een mannetje zijn?

Groetjes,

Martin

Tara

Hoi Martin,

in het begin is het net als wildkleuren, allemaal een grijs koppie. Mannelijke witmaskers krijgen na hun jeugdrui een witte kop, popjes behouden het grijze masker, soms kunnen popjes wel een klein beetje wit in hun masker hebben, maar nooit heel fel.

Als jouw witmasker een jaar oud is, denk ik niet dat de kop nog geheel wit wordt, en het dus een pop is.

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

Hey,

bij popjes bijft het inderdaad donker..bij mannen wordt het binnen een half jaar wit..ze hebben in het begin eerst sproetjes.

Groetjes Jaimy

Martin1

Oke bedankt voor de reakties!

Goh wat jammer, het leek me juist zo mooi zo'n wit koppie.
Maar verder is hij...eh...zij...wel heel lief hoor, dat maakt een hoop goed  ;D

nu moet ik alleen wel haar naam aanpassen... ::) ;)

Joyce28

hihi,ja Sjaakie is echt een vrouwtje (popje)
Ik heb een wildkleurpopje,en zoals je kan zien,ook geen mooi geel koppie.Wat dat betreft zijn de mannetjes mooier,maar het gaat om het karakter he :P

Paul

Hoi Martin,

Heb je geen foto van je witmaskertje ?
Sommige witmaskers krijgen pas na een jaar een echte mooie witte kop en omdat je zegt dat er toch witte veertjes bijkomen kan het toch best zo zijn dat hij nu pas zijn echte eerste rui krijgt en dat het toch een man is.
Die van mij kreeg ook pas na een jaar echt een mooi wit masker de een is gewoon sneller dan de ander.

Groetjes, Paul

Joyce28

Citaat van: Paul op 14 juli 2005, 01:25:02
Hoi Martin,

Heb je geen foto van je witmaskertje ?
Sommige witmaskers krijgen pas na een jaar een echte mooie witte kop en omdat je zegt dat er toch witte veertjes bijkomen kan het toch best zo zijn dat hij nu pas zijn echte eerste rui krijgt en dat het toch een man is.
Die van mij kreeg ook pas na een jaar echt een mooi wit masker de een is gewoon sneller dan de ander.

Groetjes, Paul

pssstt.........links zie je zijn valkje als avatar ;)

Martin1

Hoi Paul,

Ik heb geen camera bij de hand, maar nog wel een foto van een half jaar geleden:

Ik denk inderdaad dat het toch een vrouwtje is want ze vertoont wel steeds vaker broeds gedrag. Ze is volgens mij een beetje verliefd op mij  :-* ipv op haar gevleugelde partner  :-X

En ze is ook al 1 x in de rui geweest.

Nou ja ik kan d'r altijd nog wit verven  ;)

Groetjes,

Martin

Lique

Hoi Martin,

Jouw valkje is een witmasker pop, maar ze heeft een split voor bont. Daar zijn de vlekjes van, die je op het achterhoofd kan zien.

groetjes lique

Martin1

Oke bedankt Lique!
Mocht ie toch ooit nog een witte kop krijgen dan laat ik het hier weten.

Martin

p.s. vandaag z'n nageltjes geknipt. Oei Oei wat is tie kwaad op me!  Normaal zit ie altijd bij me maar nu zondert ie zich helemaal af :-\

Paul

Hoi Martin,

Helemaal met Lique eens het is een zij :)
Een man had zeker meer wit gehad op het masker.
Dus het word toch een kwast erbij nemen  ;D
Maar ik vind het altijd het belangrijkste dat ze lief zijn en popjes zijn dat ook vaak heel erg.

Groetjes, Paul

Martin1

Citaat van: Paul op 15 juli 2005, 01:23:38
Maar ik vind het altijd het belangrijkste dat ze lief zijn en popjes zijn dat ook vaak heel erg.

Dat kan ik bij deze beamen, het is de tamste, liefste en aanhankelijkste valkparkiet die ik ooit heb gehad!

Groetjes,

Martin

antoine

Mooie valkparkieten hoor Martin,
mag je trots op zijn,
grtz antoine

mariannenl

ik dacht dat je het ook aan de onderkant van de staart kon zien, zit daar nog zo een partroon in (pop) of is die effen van kleur ???

mariannenl

Jaimy_en_Viggo

Als ze jong zijn hebben zowel mannen als poppen zo'n vissegraat patroon op de staart. Bij een man verdwijnen deze na een tijdje en bij poppen kun je het blijven zien. En je kunt het aan de onderkant van de vleugels zien. Zitten daar witte stippen..is het een pop..verdwijnen deze langzaam maar zeker is het een man...dus een man hoeft niet altijd mooier van kleur te zijn ;)

Groetjes Jaimy