19 april 2024, 06:14:16

zielig hoopje, wat te doen...

Gestart door corine, 13 juli 2005, 11:17:18

« vorige - volgende »

corine

13 juli 2005, 11:17:18 Last Edit: 13 juli 2005, 18:43:58 by Paul
Gister hebben wij een nestje valkparkieten uit het blok gehaald om verder met de hand groot te brengen.
De leeftijd variëert van 3 tot 4 weken.
Één van de jongste is niet in orde.. zijn pootjes zijn omhoog, kan hier ook niet op zitten, hij zit dus op zijn hieltjes..
Ook valt zijn kopje ieder keer omlaag..en zo blijft hij zitten.
We hebben hem maar apart gezet, maar ben toch heel erg bang dat het niet goed gaat komen met hem.


Kirsten

Hoi Corine,

Hij lijkt me inderdaad niet in orde,. Is ie altijd zo geweest of was het eerst beter?,. Over de pootjes kan ik weinig zeggen maar het klinkt alsof is weinig kracht heeft in zijn koppie.
Heeft ie ook een achterstand tov de rest of valt dat mee. Is ie wel lekker warm en heeft ie goede ontlasting?
Je zegt ze nu met de hand te voeren, mag ik je vragen wat je ze geeft?
pff lijkt me niet makkelijk dit, in ieder geval sterkte

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ria gast

Hallo,

Als ik je verhaaltje zo lees dan kan ik op dit moment maar een ding bedenken en dat is spreidpootjes. Ik weet dat Paul (bij verhalen Peppie en Kokkie) ook een jong had met spreidpoten. Deze waren wel veel jonger maar dat is helemaal goed gekomen (Beau zit namelijk bij mij en is helemaal gezond). Zouden het spreidpootjes zijn dan zou je dmv twee knijpringen en een touwtje de pootjes in de juiste stand kunnen krijgen en hopelijk groeit dit dan nog weer goed.

Succes,
Ria

Ria gast

Nog een kleine aanvulling. Voordat je inderdaad aktie onderneemt moet je wel zeker weten dat het spreidpootjes zijn. Misschien dat er 'experts' onder de lezers zijn die dit kunnen bevestigen.

Ria

laafje23



Hier nog een foto. Je kunt dus zien dat hij op zien hieltjes zit.
Hij kan zijn pootjes ook niet gebruiken als je een vinder er onder schuift. De rest doet dat wel, dus knijpen in de vinger.

Ze zijn dus gister uit het blok gehaald, en ten opzichte van de andere kun je echt een groot verschil zien, de andere zijn levendig en deze niet.

Ik voer Avi Plus dat geeft ik aan alle jonge vogels hier al jaren en met succes.
Dit heb ik nog nooit eerder gezien, moet eerlijk zeggen dat het ook altijd goed is gegaan met de kweek bij alle vogels, zowel valkparkieten als papegaaien.

Ria gast

Hallo,

Dat lijken me geen spreidpoten. Maar wat het wel is ? Ik zou contact op nemen met een goede vogelarts. In de lijst staan er genoeg maar ik zou naar iemand gaan die veel verstand van vogels heeft. Misschien dat die je verder kan helpen. De pootjes groeien al vrij in het begin, dus al ze nog jong zijn, heel erg hard. Ik hoop voor jou en het valkje dat het nog goed komt.

Ria

Succes.
Ria

carco

Hoi

Dit zijn zeker geen spreidpoten,anders kan de vogel niet eens zo staan.Het ziet er in ieder geval niet goed uit, en als ik jou was zou ik inderdaad contact opnemen met een goede vogelarts.
Sterkte.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Ik heb wel eens grasparkietjes en valkjes met spreidpootjes gehad maar dat is dit inderdaad niet.
Maar wat wel weet ik ook niet? ::)
Ik zou ook even contact opnemen met een DA.
Voor een valkje van 3 weken ziet hij er wel normaal uit al schrok ik wel van je 1e foto want ik dacht daar even dat hij dood was! :o
Vreemd dat hij wel zijn tenen kan gebruiken maar die niet gebruikt bij het zitten.
Ik ben benieuwd wat het is, sterkte ermee.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Corine,

Het kan ook een gebrek aan kalk of vitamines zijn bijvoorbeeld.
Ik heb ook een valkje gehad wat voornamelijk op de hakjes liep en dat was hoogstwaarschijnlijk een probleem wat was ontstaan door inteelt.
Maar ik neem aan dat je dat goed in de gaten houd en de pootjes zien er verder wel goed uit.
Ik heb wel met sommige jongen dat het soms wat langer duurt voor ze echt goed op de pootjes staan vaak lijkt het of ze er doorheen zakken maar dat komt als ze ouder worden dan vanzelf weer goed.
Ik geef dan wel Osteovit en Calcitad (dat haal ik bij een goeie vogelarts) aan de valkjes die die problemen hebben en het zou dus inderdaad aan een gebrek aan iets kunnen liggen.
Je hebt in elk geval wel zeker nog kans dat het weer goed komt hoor alleen op de eerste foto zag hij er wel heel raar uit maar op de tweede een stuk beter.

Groetjes, Paul

laafje23

Inteelt is het zekers niet geweest, het zijn 2 losse vogels die de ouders die wij bij elkaar hebben gezet vorig jaar.

Maar heb helaas slechter nieuws.
Het valkje is vanmiddag overleden, we zijn naar de dierenarts geweest en die zij ook dat deze gewoon veel pech heeft gehad, aangeboren afwijkingen, en dat hij geen toekomst zou hebben.
We hebben de valk daar laten inslapen.

Maar toch bedankt voor jullie snelle reacties.

Groetjes Corine

♪ Marlies

Hoi Corinne,
Jammer van je valkje.
Ik had vorig jaar drie valkjes in een nestje die ook op de hakken zaten. Ik ben toen op advies van dr Feld calcitad 50 gaan geven, want daar dachten ze inderdaad aan kalkgebrek. Ben er donderdags mee begonnen en zondag  daarna kon de eerste normaal zitten en al wat lopen. Ik neem aan dat jou valkje ook niet kon lopen. Met die van ons is alles goed gekomen.
Groetjes Marlies

tommy

hoi

Bij welke dierenarts ben je geweest?

Ik zag dat je in eindhoven woonde.
Dan zit je niet ver van hedwig van der horst af.
De vogeldierenarts in nederland.
Zij zit naast het n o p ( nederlandse opvang voor papegaaien)

Ik hoop dat je daar geweest bent.

Vind wel dat je een snelle beslissing hebt genomen.

grt Annemieke

laafje23

Wij hebben samen die beslissing genomen de dierenarts en wij, het was echt uitzichtloos en dan bedoel ik niet alleen de pootjes.. maar ook hoe de valk reageerde, zat  alleen maar met zijn kopje naar beneden, zijn kropje met voedsel verteerde niet.
Het was helaas een pech vogeltje, ik laat echt niet graag één van mijn beesten inslapen, alleen als het echt nodig. (daarom heb ik ook zoveel beesten)( 4 honden, 1 koppel tamme ara's, grote alexander parkieten enz. een gezellige beestenboel.)

Maar toch nog bedankt voor jullie reacties.

Groetjes

marianca.

Hallo Laafje,


Wat jammer voor het kleintje :(Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je voor sommige onder ons misschien een snelle beslissing hebt genomen.Ik denk dat het voor jou ook moeilijk geweest moet zijn en je het beste voor hebt gehad met dat kleintje.De een gaat langer door(misschien met hele goede resultaten)en de ander neemt sneller een beslissing voor het welzijn van het valkje.

groetjes

marianca

tommy

hoi

Voor er weer een mini oorlog wordt gevoerd wil ik even iets recht zetten.

Ik vind dat je snel hebt gereageerd.

Daar bedoel ik mee dat je niet hebt lopen aan klooien.

Daar heb ik grote respect voor.

Misschien kwam het niet helemaal zo over.

Er zijn zat mensen die alles nog proberen.

Dat vind ik ook prima, maar als je al samen met je dierenarts eruit komt dat het niet prettig is voor je vogel, dan is dit de meest logische stap in mijn ogen.

Ik wilde graag weten bij welke dierenarts je bent geweest.

Sorry als het niet goed is over gekomen.
Sterkte met het verlies van je valkje.

grt Annemieke