27 april 2024, 06:23:41

hoe lang uit de kooi?

Gestart door ann_dam, 8 juni 2005, 14:31:58

« vorige - volgende »

ann_dam

Hoe lang mogen valkjes uit de kooi, ik heb hem er nu al redelijk lang uit en zo nu en dan dan ziet Onan er echt uit alsof hij gaat slapen waar hij staat, maar hij vliegt niet uit zichzelf terug naar zijn kooi ofzo, moet hij dit misschien nog leren of wacht hij tot ik hem terugzet?
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Karin

Ik zet ze altijd zelf na een paar uurtjes terug, want de meeste doen het niet uit zichzelf hoor  ;D Vinden het veel te leuk buiten de kooi.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ann_dam

Ik vind het zo moeilijk om in te schatten of hij het nog leuk vind buiten de kooi, hij gaat steeds meer op ontdekkingstocht, hij zat zelfs al op de muizenkooi, maar toen nam ik hem mee naar de voorkamer en toen deed hij niks meer, rustig stil zitten met zijn kuif omhoog..........dan vraag ik me af of hij het nog wel leuk vind :(
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Paul

Hoi Ann,

Vaak in een vreemde omgeving vinden ze het toch weer eng en moeten dan eerst weer wennen.
Maar het maakt op zicht niet uit als je ze er lang uitlaat we hebben er hier een die is er altijd uit en een ander ongeveer 16 uur per dag en buiten de kooi hebben ze ook altijd een bakje voer en water.
De meeste gaan er een aantal uurtjes per dag uit en als het donker word gaan er toch een aantal zelf terug de kooien in.

Groetjes, Paul

Gompie

Gompie gaat 's ochtends al anderhalf tot 2 uur los, dan zet ik hem zelf terug. Als ik niet hoef te werken is hij 's middags ook gewoon los en anders als ik 's avonds thuis kom weer vrij. Dan gaat hij meestal rond half 12 zelf terug in de kooi om te gaan slapen.
Gemiddeld is hij dus zeker 6 uur op de dag vrij, maar ook vaak dat hij gewoon lekker in zijn kooi blijft zitten terwijl deurtje gewoon open staat...net waar hij zelf zin in heeft.
In het begin ging hij trouwens niet snel zelf terug. Wat ik deed was af en toe iets heel lekkers zoals trosgierst in de kooi leggen en dan gewoon alles los laten staan als hij ging eten zodat hij niet link ging leggen dat als hij zelf in kooi gaat meteen de deur dicht gaat en hij er niet meer uit kan.
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

rico

Rico en Cody mogen er altijd rond 1645 uur uit (op werkdagen) tot ca. 2000 uur. We hebben een kamervoliere en soms gebeurt het dat ze zelfs al in de kooi zitten! Als het niet zo is, halen we het dak van de kooi en wachten we tot Cody (niet tam) in de kooi zit. Rico zetten we er dan later bij. In de weekenden, als we thuis zijn laten we ze er al veel vroeger uit. We hebben midden in de kamer ook een soort schommel hangen en daar gaan ze soms ook gewoon op zitten slapen....verder zit rico ook altijd graag op ons hoofd of gaat hij slapen op de borst van mijn man, als die op de bank ligt. Ik denk dat je ze gewoon lekker los moet laten zolang als het kan...maar dan wel met toezicht

ann_dam

Bedankt, we merken nu idd dat Onan zich al wat vrijer begint te voelen in huis, maar hij/zij is niet bij ons weg te slaan. Als we hem op tafel zetten, dan vliegt hij het liefst gelijk weer naar ons terug :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


andre28

Mijn valkparkieten gaan iedere avond 2 uurtjes los.
De valkparkieten zitten op de kanarie kamer en als ik de kanaries eten geeft dan zitten de valkjes op mijn schouders.

hippysuus

De mijne gaat uit de kooi zodra ik thuis kom van het werk. Eigenlijk zit ze de hele dag voor het poortje te wachten en springt ze eruit zodra ik het openmaak  ;D

Als ze geen zin meer heeft dan gaat ze op de kooi zitten of op het openstaande poortje...soms trekt ze het poortje zelf weer dicht haha.

Ze zit voornamelijk de hele avond op mijn schouder te stoffen of te dutten of sloopt mijn rieten kamerscherm  ::)

eefje nieuwenburg

ik was gisteravond in slaap gevallen op de bank en de heren zaten dus gezellig op de leuning naast me te slapen,echt niet dat ze zelf de kooi ingaan ;D

groetjes eefje