15 mei 2025, 20:15:42

lutino`s

Gestart door Deborah, 11 juli 2005, 15:18:56

« vorige - volgende »

hoe verhelpen dat lutino steeds bloed?tam maken?

afwachten?
0 (0%)
toch doen?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Deborah

ik heb sinds kort een lutino ;D het is een mannetje en heet nuka..alleen heb ik een probleem..als hij begint te fladderen voor iets wat hij niet kent bezeerd hij zich en gaat hij bloeden..vandaag heb ik dan ook zun maatje van in de winkel erbij gehaald in de hoop dat ie wat zou kalmeren..maar net was hij weer hysterisch aan het doen.. ik kan wel merken dat ze blij zijn dat ze weer bij elkaar zijn..maar hoe kan ik nu voorkomen dat nuka zich steeds bezeerd? ik weet dat lutino`s last hebben van nachtblindheid maar het gebeurd overdag steeds..een lampje aanlaten heb ik al geprobeerd maar dan blijft hij grotendeels van de nacht wakker om op te letten als de lamp geen gevaar is..ik heb dus nu 2 valkjes..ze zijn beiden ongeveer 3 a 4 maanden oud..de andere is een pop en heet luna..kan ik ze nu nog wel tam krijgen met z`n 2en..want handtam zijn ze nog niet...moet ik wachten met tam maken voor de lutino dat alles genezen is of moet ik gewoon opletten met wat ik doe? want hoe later ik ermee begin neem ik aan hoe lastiger het word om ze handtam te krijgen..toch? graag advies en meer informatie...
bedankt.. deborah :)

tommy

hoi

Tam maken is altijd een goed idee.

Staat de kooi wel op een rustige plaats met in ieder geval een kant tegen een muur.

Grt Annemieke

Deborah

ja .. dat zowiezo..ze zijn nu al beetje gekalmeert...kprobeer het gewoon..veel aandacht en veel geduld hebben en niet dwingen..voorlopig kan ik niet meer doen dan vertrouwen winnen..dan komt alles denk ik wel g0ed ;D

Karin

Je moet een nachtlampje aan doen, geen gewone lamp. Ben jij de Deborah die vanmiddag vroeg of het verstandig was de tweede lutino erbij te kopen uit de dierenwinkel ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Snoop en vinnie

12 juli 2005, 10:39:10 #4 Last Edit: 12 juli 2005, 10:41:05 by Snoop en vinnie
hoi,
ik heb precies hetzelfde probleem maar als zij ging fladderen raakte zij steeds mijn andere valkman en die wordt dan boos.
dan komt er meestal een kleine ruzie maar nu heeft zij het wel helemaal afgeleerd maar ipv. gaat ze nu aan een stok over de kop hangen met haar vleugels gespreid, vraag me ni wrom ???
grtz.
Shirak ;D ;D

Deborah

een nachtlampje heb ik iedere nacht voor ze aan..ik had al een lutino maar vroeg wel of het verstandig was die andere uit de dierenwinkel erbij te halen..ik heb toch besloten om haar te kopen..achteraf bleek dit ook een koppeltje te zijn..samen zijn ze veel actiever dan de lutino alleen...alleen k had ze luna en nuka genoemd...maar ik moest nuka wel een andere naam geven omdat de klanken hetzelfde zijn en de valkjes het misschien niet uit elkaar kunnen houden...dus heb ik voor zippo gekozen..kheb hem pas 3 dagen dus het moet wel lukken om hem dat aan te wennen...toch?